Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru XV Concept: Ešte silnejší charakter

ZO ŽENEVY
Subaru už intenzívne pracuje na nástupcovi aktuálneho crossoveru XV. V Ženeve predstavená štúdia ukázala, ako by mohol vyzerať.
5 1 príspevok 14.03.2016 / Tomáš Neuschl

Aktuálna generácia Subaru XV tento rok na jeseň oslávi päťročnicu od svojho príchodu na trh a len nedávno dostala facelift, fabrickí inžinieri už ale pochopiteľne intenzívne pracujú na jej nástupcovi. Ako by mohol vyzerať, naznačuje v Ženeve predstavený koncept s rovnomenným názvom.

Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči 5 fotografií v galérii Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči

Crossover XV bol pôvodne len modelom v rámci radu Impreza, no súčasnú generáciu už automobilka povýšila na samostatný typ. Vlastný charakter dával zreteľne najavo, hoci bol so základom stále spriaznený vizuálne i technicky. Porovnanie aktuálneho konceptu so štúdiou hatchbacku Impreza, predstavenou koncom minulého roku v Tokyu potvrdzuje, že v nastúpenom trende budú Japonci pokračovať.

Karoséria tvarovaná v nastupujúcom značkovom štýle nazvanom Dynamix X Solid dostala úplne nový bledomodrý lak nazvaný Glacier Khaki Silica, kontrastujúci s ochrannými nástavcami matnej antracitovej farby vôkol celého auta. Robustný dojem dotvárajú 19-palcové kolesá, obuté do pneumatík rozmeru 245/50. Výrazným doplnkom sú i disky s oranžovo-lešteným povrchom, použitým aj na ďalších dieloch, čo dáva autu oveľa veselší výraz.

Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo 5 fotografií v galérii Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo

Koncept XV má pôdorysné rozmery 4 520 a 1 920 mm, do výšky meria 1 570 mm. V porovnaní so súčasným sériovým typom je teda o asi 80 mm dlhší, necelých 100 mm širší a približne 50 mm nižší. Zmenil sa aj rázvor náprav, narástol zhruba o 30 mm na súčasných 2 670 mm. Jeho základom je úplne nová platforma, na bohatšie informácie je však automobilka skúpa. I tak si však môžeme byť istí, že má pod prednou kapotou plochý štvorvalec, ktorého výkon smeruje na všetky kolesá.

Koncept to na prvý pohľad už nemá do sériovej výroby príliš ďaleko, dovtedy sa však ešte určite zmení aspoň niekoľko detailov, ako napríklad chýbajúce kľučky dverí. Zatmavené okná okrem toho prezrádzajú, že množstvo práce majú ešte pred sebou aj interiéroví dizajnéri. Sériové Subaru XV nasledujúcej generácie by sa malo dostať na trh koncom budúceho roku.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Náhodne vybraných ľudí vozí na diaľnici špeciálna verzia liftbacku A7, ktorej technika umožňuje vedenie bez zásahov vodiča do rýchlosti 130 km/h.

Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×