Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru XV Concept: Ešte silnejší charakter

ZO ŽENEVY
Subaru už intenzívne pracuje na nástupcovi aktuálneho crossoveru XV. V Ženeve predstavená štúdia ukázala, ako by mohol vyzerať.
5 1 príspevok 14.03.2016 / Tomáš Neuschl

Aktuálna generácia Subaru XV tento rok na jeseň oslávi päťročnicu od svojho príchodu na trh a len nedávno dostala facelift, fabrickí inžinieri už ale pochopiteľne intenzívne pracujú na jej nástupcovi. Ako by mohol vyzerať, naznačuje v Ženeve predstavený koncept s rovnomenným názvom.

Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči 5 fotografií v galérii Pri pohľade spredu prezrádzajú príslušnosť k značke typické jastrabie oči

Crossover XV bol pôvodne len modelom v rámci radu Impreza, no súčasnú generáciu už automobilka povýšila na samostatný typ. Vlastný charakter dával zreteľne najavo, hoci bol so základom stále spriaznený vizuálne i technicky. Porovnanie aktuálneho konceptu so štúdiou hatchbacku Impreza, predstavenou koncom minulého roku v Tokyu potvrdzuje, že v nastúpenom trende budú Japonci pokračovať.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Karoséria tvarovaná v nastupujúcom značkovom štýle nazvanom Dynamix X Solid dostala úplne nový bledomodrý lak nazvaný Glacier Khaki Silica, kontrastujúci s ochrannými nástavcami matnej antracitovej farby vôkol celého auta. Robustný dojem dotvárajú 19-palcové kolesá, obuté do pneumatík rozmeru 245/50. Výrazným doplnkom sú i disky s oranžovo-lešteným povrchom, použitým aj na ďalších dieloch, čo dáva autu oveľa veselší výraz.

Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo 5 fotografií v galérii Aktuálne Subaru XV na obrazovke, verzus koncept nasledovníka naživo

Koncept XV má pôdorysné rozmery 4 520 a 1 920 mm, do výšky meria 1 570 mm. V porovnaní so súčasným sériovým typom je teda o asi 80 mm dlhší, necelých 100 mm širší a približne 50 mm nižší. Zmenil sa aj rázvor náprav, narástol zhruba o 30 mm na súčasných 2 670 mm. Jeho základom je úplne nová platforma, na bohatšie informácie je však automobilka skúpa. I tak si však môžeme byť istí, že má pod prednou kapotou plochý štvorvalec, ktorého výkon smeruje na všetky kolesá.

Koncept to na prvý pohľad už nemá do sériovej výroby príliš ďaleko, dovtedy sa však ešte určite zmení aspoň niekoľko detailov, ako napríklad chýbajúce kľučky dverí. Zatmavené okná okrem toho prezrádzajú, že množstvo práce majú ešte pred sebou aj interiéroví dizajnéri. Sériové Subaru XV nasledujúcej generácie by sa malo dostať na trh koncom budúceho roku.


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×