Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Budú pneumatiky budúcnosti guľaté?

Gumárenský gigant Goodyear prezentoval v Ženeve prototyp obutia, ktoré sa dokáže otáčať o 360 stupňov. Je to však viac teória než prax.
1 08.03.2016 / Marek Pokrývka

Počas zhruba 130 rokov trvajúcej histórie prešli osobné automobily obrovskými zmenami a značná evolúcia sa dotkla aj ich kolies. Základná koncepcia je však dodnes na svojom mieste. Jej alternatívu vymyslel gumárenský gigant Goodyear, ktorý na ženevskom autosalóne prezentoval pneumatiku menom Eagle-360. Tá má namiesto dutého valca tvar gule.

Vozidlo s guľovou pneumatikou Eagle-360

Označenie tohto prototypu vychádza z toho, že obutie sa dokáže otáčať o 360 stupňov. Umožňuje to zavesenie na magnetoch. To nijako neobmedzuje pohyb dezénu a umožňuje to otvorenie celkom nových dimenzií v manévrovaní. Príkladom je paralelné parkovanie. Pri ňom by sa dali kolesá otočiť kolmo na vozidlo a jednoducho ho zasunúť bočnou stranou napred.

Goodyear okrem toho vo svojom prezentačnom videu hovorí o množstve ďalších výhod svojho vynálezu. Je to však viac teória než prax. Spoločnosť síce gumenú guľu s dezénom v Ženeve skutočne prezentovala, ale jej funkčnosť ukazuje iba na vozidle vytvorenom počítačmi. Budú pneumatiky budúcnosti guľaté? Ak áno, určite sa toho nedočkáme v blízkom čase.

https://www.youtube.com/watch?v=oSFYwDDVgac


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×