Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Budú pneumatiky budúcnosti guľaté?

Gumárenský gigant Goodyear prezentoval v Ženeve prototyp obutia, ktoré sa dokáže otáčať o 360 stupňov. Je to však viac teória než prax.
1 08.03.2016 / Marek Pokrývka

Počas zhruba 130 rokov trvajúcej histórie prešli osobné automobily obrovskými zmenami a značná evolúcia sa dotkla aj ich kolies. Základná koncepcia je však dodnes na svojom mieste. Jej alternatívu vymyslel gumárenský gigant Goodyear, ktorý na ženevskom autosalóne prezentoval pneumatiku menom Eagle-360. Tá má namiesto dutého valca tvar gule.

Vozidlo s guľovou pneumatikou Eagle-360

Označenie tohto prototypu vychádza z toho, že obutie sa dokáže otáčať o 360 stupňov. Umožňuje to zavesenie na magnetoch. To nijako neobmedzuje pohyb dezénu a umožňuje to otvorenie celkom nových dimenzií v manévrovaní. Príkladom je paralelné parkovanie. Pri ňom by sa dali kolesá otočiť kolmo na vozidlo a jednoducho ho zasunúť bočnou stranou napred.

Goodyear okrem toho vo svojom prezentačnom videu hovorí o množstve ďalších výhod svojho vynálezu. Je to však viac teória než prax. Spoločnosť síce gumenú guľu s dezénom v Ženeve skutočne prezentovala, ale jej funkčnosť ukazuje iba na vozidle vytvorenom počítačmi. Budú pneumatiky budúcnosti guľaté? Ak áno, určite sa toho nedočkáme v blízkom čase.

https://www.youtube.com/watch?v=oSFYwDDVgac


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×