Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šéf najväčšej ruskej automobilky končí

Bo Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).
08.03.2016 / TASR

Švédsky šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz Bo Andersson (60) musí po dvoch rokoch odísť. Nový predseda predstavenstva bude vymenovaný 15. marca, uviedla dnes agentúra Tass s odolaním sa na hlavného akcionára Renault-Nissan. Informovala o tom agentúra DPA.

Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Prepustil tretinu zamestnancov, zreorganizoval produkciu a predstavil nové modely značky Lada.

Podľa mediálnych správ považovala ruská štátna technologická firma Rostec, ktorá je akcionárom v Avtovaze, prepúšťanie za príliš rozsiahle. Andersson zároveň príliš draho nakúpil zahraničné dielce, uviedol šéf Rostecu Sergej Čemesov.

Ďalší akcionár Renault-Nissan zasa považoval stratu automobilky za príliš vysokú. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).

Vlani sa predaj nových áut na ruskom trhu prepadol o 36 %. Dôvodom bola ekonomická kríza. Andersson pred svojím pôsobením v Avtovaze od roku 2009 sanoval aj ruského výrobcu nákladných áut GAZ. Avotvaz so sídlom v Togliatti kontroluje aliancia Rostec Auto, v ktorej má väčšinu Renault-Nissan.

(TASR)


Najnovšie články
Ceny palív kolíšu: Za koľko budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 24. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Staré Lady sa aj v dnešnej dobe tešia pozornosti úpravcov. Jagavým príkladom je typ 2101, z ktorého sa za pomoci nemeckej prémiovej značky stalo štýlové kupé.

Kupé Lada 2101 skrýva obrovské prekvapenie

Partia piatich Slovákov sa pred niekoľkými mesiacmi vydala na dlhú cestu. Z Banskej Bystrice priamo do Afriky. Aby to nebolo príliš jednoduché, zvolili si...

Slováci sa na Pionieroch dostali až do Tanzánie

Prvý majiteľ vozidla nahradil originálne 2,9-litrové srdce podstatne väčším dvanásťvalcom. Zarážajúce je, že agregát V12 je uložený priečne.

Historické kupé Ferrari šokuje motorom

Zotye má veľké skúsenosti s napodobňovaním existujúcich produktov, imitáciu konceptu talianskeho SUV mala značka predstaviť v Šanghaji.

Číňania chcú skopírovať Lamborghini Urus

Výrobca elektromobilov Tesla zvoláva do opravovní 53 000 vozidiel s nefunkčnou ručnou brzdou.

Tesla zvoláva 53 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×