Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šéf najväčšej ruskej automobilky končí

Bo Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).
08.03.2016 / TASR

Švédsky šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz Bo Andersson (60) musí po dvoch rokoch odísť. Nový predseda predstavenstva bude vymenovaný 15. marca, uviedla dnes agentúra Tass s odolaním sa na hlavného akcionára Renault-Nissan. Informovala o tom agentúra DPA.

Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Prepustil tretinu zamestnancov, zreorganizoval produkciu a predstavil nové modely značky Lada.

Podľa mediálnych správ považovala ruská štátna technologická firma Rostec, ktorá je akcionárom v Avtovaze, prepúšťanie za príliš rozsiahle. Andersson zároveň príliš draho nakúpil zahraničné dielce, uviedol šéf Rostecu Sergej Čemesov.

Ďalší akcionár Renault-Nissan zasa považoval stratu automobilky za príliš vysokú. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).

Vlani sa predaj nových áut na ruskom trhu prepadol o 36 %. Dôvodom bola ekonomická kríza. Andersson pred svojím pôsobením v Avtovaze od roku 2009 sanoval aj ruského výrobcu nákladných áut GAZ. Avotvaz so sídlom v Togliatti kontroluje aliancia Rostec Auto, v ktorej má väčšinu Renault-Nissan.

(TASR)


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×