Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Borgward: Dvakrát na tému SUV

ZO ŽENEVY
Duo prototypov má identický technický i dizajnový základ. Odlišná je však karoséria i pohon kategórie plug-in hybrid.
6 1 príspevok 07.03.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého roka oficiálne ožil Borgward. Kedysi známa nemecká značka sa na mapu automobilového sveta vrátila vďaka čínskym investorom, ktorí sa rozhodli nenadviazať na historické dedičstvo. Ako prvú lastovičku modernej éry pripravili typ BX7. Ten spadá do segmentu SUV a firma chce rovnakým smerom evidentne pokračovať. Na rovnakú tému postavila aj ďalšie dve autá.

Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS 6 fotografií v galérii Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS

Na ženevskom autosalóne prezentoval znovuzrodený výrobca duo BX5 a BX6 TS, pričom má ísť o predsériové prototypy. Ich technický i dizajnový základ je identický. Odlišná je však karoséria: päťka má konvenčné línie, kým šestka sa svojimi tvarmi vybrala smerom k trendovým SUV-kupé.

Hierarchia je teda rovnaká ako pri BMW X5/X6. Vozidlá s logom Borgward sú však oproti Bavorom menšie: stoja na rázvore 2 685 mm, pričom model BX5 má pôdorys 4 483 x 1 876 mm a na výšku meria 1 677 milimetrov. Jeho brat je o nejaký kúsok dlhší a nižší.

Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov 6 fotografií v galérii Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov

Okrem tvaru karosérie nájdeme na predstavených automobiloch aj ďalšie odlišnosti, ako napríklad dizajn kolies, výplň masky chladiča či tvar nárazníkov. Vďaka nim pôsobí typ BX6 TS podstatne dynamickejšie. Jeho zameranie podčiarkuje pohon kategórie plug-in hybrid, posielajúci na všetky štyri kolesá výkon 310 kW (422 k). Borgward BX5 využíva podobný systém. Naladený je však podstatne umiernenejšie, disponuje maximom na úrovni 190 kW (258 k).

Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé 6 fotografií v galérii Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé

Keďže ide len o prototypy, interiér nám zatiaľ nemecká spoločnosť neukázala. Na obrázky zobrazujúcich vnútorný priestor dvojice SUV však pravdepodobne nebudeme čakať dlho. Finálne verzie oboch vozidiel sa majú na svete objaviť v horizonte jedného roka, pričom ich primárnym cieľom bude Čína. Neskôr však údajne prídu aj na starý kontinent.


Najnovšie články
Ceny palív kolíšu: Za koľko budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 24. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Staré Lady sa aj v dnešnej dobe tešia pozornosti úpravcov. Jagavým príkladom je typ 2101, z ktorého sa za pomoci nemeckej prémiovej značky stalo štýlové kupé.

Kupé Lada 2101 skrýva obrovské prekvapenie

Partia piatich Slovákov sa pred niekoľkými mesiacmi vydala na dlhú cestu. Z Banskej Bystrice priamo do Afriky. Aby to nebolo príliš jednoduché, zvolili si...

Slováci sa na Pionieroch dostali až do Tanzánie

Prvý majiteľ vozidla nahradil originálne 2,9-litrové srdce podstatne väčším dvanásťvalcom. Zarážajúce je, že agregát V12 je uložený priečne.

Historické kupé Ferrari šokuje motorom

Zotye má veľké skúsenosti s napodobňovaním existujúcich produktov, imitáciu konceptu talianskeho SUV mala značka predstaviť v Šanghaji.

Číňania chcú skopírovať Lamborghini Urus

Výrobca elektromobilov Tesla zvoláva do opravovní 53 000 vozidiel s nefunkčnou ručnou brzdou.

Tesla zvoláva 53 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×