Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

AC Schnitzer ACL2 je odpoveď na M2

ZO ŽENEVY
Špecialista z Aachenu transplantoval do dvojky motor z dua M3/M4, ktorý vyladil na 419 kW (570 k). Disciplína 0-100 km/h je vecou 3,9 sekundy.
22 19 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Vlani na jeseň odhalilo BMW najsilnejšiu verziu radu dva, ktorú môže v týchto dňoch vidieť na ženevskom autosalóne aj európske publikum. Na tomto mieste však debutoval aj konkurent s podpisom úpravcu. AC Schnitzer ACL2 je odpoveď na model M2, ktorá svojho fabrického príbuzného prekonáva vo všetkých smeroch. Jej základom sa stal donedávna špičkový variant M235i.

AC Schnitzer ACL2 na ženevskom autosalóne 22 fotografií v galérii AC Schnitzer ACL2 na ženevskom autosalóne

Srdcom tohto modifikovaného vozidla je síce stále radový šesťvalec s objemom tri litre, no namiesto pôvodného agregátu ide o transplantovaný motor N55 poháňajúci pôvodne duo M3/M4. Ten navyše prešiel komplexným ladením. Namiesto maximálneho výkonu 317 kW (431 k) tak dosahuje až ohromných 419 kW (570 k), čo je o rovné dve stovky plnokrvníkov viac než sériový model BMW M2. Motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vďaka poriadnym svalom spojeným s hmotnosťou 1 448 kilogramov je šprintérska disciplína 0-100 km/h vecou iba 3,9 sekundy. Najvyššiu rýchlosť sme sa nedozvedeli. Vzhľadom na parametre však netreba pochybovať o tom, že značne prekračuje hranicu 300 km/h. Na skrotenie tejto sily najal AC Schnitzer brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi.

Dvojka má motor poháňajúci duo M3/M4 22 fotografií v galérii Dvojka má motor poháňajúci duo M3/M4

Podvozok je okrem toho vybavený nastaviteľným pružením Clubsport a viacerými výstužami pochádzajúcimi opäť z kupé M4. To však nie je všetko. Tento športový model daroval exempláru ACL2 aj kompletné nápravy, ktoré sú v porovnaní s pôvodnými podstatne širšie. Z tohto dôvodu bola výrazná úprava karosérie bavorskej dvojky nutnosťou.

Dvadsaťpalcové disky vozidla skryl AC Schnitzer do veľkých nadstavcov blatníkov, pôvodné tvary Bavora okrem toho okorenil ďalšími dielcami. Vpredu je výrazný karbónový spojler doplnený dvomi menšími prítlačnými plôškami. Kapota dostala odvetrávanie, na scénu prišli aj menšie spätné zrkadlá, modifikované prahy a tiež veľké krídlo. Pod upraveným zadným nárazníkom sa usídlila štvorica výfukových koncoviek. Balík zakončuje netradičný zelený lak doplnený červenou na ráfikoch.

Tuner nahradil pôvodné sedačky škrupinami 22 fotografií v galérii Tuner nahradil pôvodné sedačky škrupinami

Interiér auta nezostal mimo hry. Špecialista z Aachenu vyhodil zadné sedačky a pôvodné predné nahradil škrupinami. Popri tom obdaril vozidlo kovovými pedálmi, mierne gýčovým volantom a odlišnou hlavicou radiacej páky i madlom ručnej brzdy. Na mieste jedného z výduchov ventilácie sa objavil prídavný displej monitorujúci stav vozidla. Tuning bol teda skutočne komplexný, AC Schnitzer však jeho cenu neprezradil. O úprave ACL2 hovorí ako o koncepte.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×