Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

AC Schnitzer ACL2 je odpoveď na M2

ZO ŽENEVY
Špecialista z Aachenu transplantoval do dvojky motor z dua M3/M4, ktorý vyladil na 419 kW (570 k). Disciplína 0-100 km/h je vecou 3,9 sekundy.
22 19 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Vlani na jeseň odhalilo BMW najsilnejšiu verziu radu dva, ktorú môže v týchto dňoch vidieť na ženevskom autosalóne aj európske publikum. Na tomto mieste však debutoval aj konkurent s podpisom úpravcu. AC Schnitzer ACL2 je odpoveď na model M2, ktorá svojho fabrického príbuzného prekonáva vo všetkých smeroch. Jej základom sa stal donedávna špičkový variant M235i.

AC Schnitzer ACL2 na ženevskom autosalóne 22 fotografií v galérii AC Schnitzer ACL2 na ženevskom autosalóne Zdroj: Marek Pokrývka

Srdcom tohto modifikovaného vozidla je síce stále radový šesťvalec s objemom tri litre, no namiesto pôvodného agregátu ide o transplantovaný motor N55 poháňajúci pôvodne duo M3/M4. Ten navyše prešiel komplexným ladením. Namiesto maximálneho výkonu 317 kW (431 k) tak dosahuje až ohromných 419 kW (570 k), čo je o rovné dve stovky plnokrvníkov viac než sériový model BMW M2. Motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vďaka poriadnym svalom spojeným s hmotnosťou 1 448 kilogramov je šprintérska disciplína 0-100 km/h vecou iba 3,9 sekundy. Najvyššiu rýchlosť sme sa nedozvedeli. Vzhľadom na parametre však netreba pochybovať o tom, že značne prekračuje hranicu 300 km/h. Na skrotenie tejto sily najal AC Schnitzer brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi.

Dvojka má motor poháňajúci duo M3/M4 22 fotografií v galérii Dvojka má motor poháňajúci duo M3/M4 Zdroj: AC Schnitzer

Podvozok je okrem toho vybavený nastaviteľným pružením Clubsport a viacerými výstužami pochádzajúcimi opäť z kupé M4. To však nie je všetko. Tento športový model daroval exempláru ACL2 aj kompletné nápravy, ktoré sú v porovnaní s pôvodnými podstatne širšie. Z tohto dôvodu bola výrazná úprava karosérie bavorskej dvojky nutnosťou.

Dvadsaťpalcové disky vozidla skryl AC Schnitzer do veľkých nadstavcov blatníkov, pôvodné tvary Bavora okrem toho okorenil ďalšími dielcami. Vpredu je výrazný karbónový spojler doplnený dvomi menšími prítlačnými plôškami. Kapota dostala odvetrávanie, na scénu prišli aj menšie spätné zrkadlá, modifikované prahy a tiež veľké krídlo. Pod upraveným zadným nárazníkom sa usídlila štvorica výfukových koncoviek. Balík zakončuje netradičný zelený lak doplnený červenou na ráfikoch.

Tuner nahradil pôvodné sedačky škrupinami 22 fotografií v galérii Tuner nahradil pôvodné sedačky škrupinami Zdroj: AC Schnitzer

Interiér auta nezostal mimo hry. Špecialista z Aachenu vyhodil zadné sedačky a pôvodné predné nahradil škrupinami. Popri tom obdaril vozidlo kovovými pedálmi, mierne gýčovým volantom a odlišnou hlavicou radiacej páky i madlom ručnej brzdy. Na mieste jedného z výduchov ventilácie sa objavil prídavný displej monitorujúci stav vozidla. Tuning bol teda skutočne komplexný, AC Schnitzer však jeho cenu neprezradil. O úprave ACL2 hovorí ako o koncepte.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Pri kúpe diaľničnej známky musíte postupovať obozretne, nakoľko zmena chybne zadaných údajov je komplikovaná. Poradíme vám, na čo si dať pozor a ako...

Vyvarujte sa chýb pri kúpe diaľničnej známky

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×