Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

AC Schnitzer ACL2 je odpoveď na M2

ZO ŽENEVY
Špecialista z Aachenu transplantoval do dvojky motor z dua M3/M4, ktorý vyladil na 419 kW (570 k). Disciplína 0-100 km/h je vecou 3,9 sekundy.
22 19 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Vlani na jeseň odhalilo BMW najsilnejšiu verziu radu dva, ktorú môže v týchto dňoch vidieť na ženevskom autosalóne aj európske publikum. Na tomto mieste však debutoval aj konkurent s podpisom úpravcu. AC Schnitzer ACL2 je odpoveď na model M2, ktorá svojho fabrického príbuzného prekonáva vo všetkých smeroch. Jej základom sa stal donedávna špičkový variant M235i.

AC Schnitzer ACL2 na ženevskom autosalóne 22 fotografií v galérii AC Schnitzer ACL2 na ženevskom autosalóne

Srdcom tohto modifikovaného vozidla je síce stále radový šesťvalec s objemom tri litre, no namiesto pôvodného agregátu ide o transplantovaný motor N55 poháňajúci pôvodne duo M3/M4. Ten navyše prešiel komplexným ladením. Namiesto maximálneho výkonu 317 kW (431 k) tak dosahuje až ohromných 419 kW (570 k), čo je o rovné dve stovky plnokrvníkov viac než sériový model BMW M2. Motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vďaka poriadnym svalom spojeným s hmotnosťou 1 448 kilogramov je šprintérska disciplína 0-100 km/h vecou iba 3,9 sekundy. Najvyššiu rýchlosť sme sa nedozvedeli. Vzhľadom na parametre však netreba pochybovať o tom, že značne prekračuje hranicu 300 km/h. Na skrotenie tejto sily najal AC Schnitzer brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi.

Dvojka má motor poháňajúci duo M3/M4 22 fotografií v galérii Dvojka má motor poháňajúci duo M3/M4

Podvozok je okrem toho vybavený nastaviteľným pružením Clubsport a viacerými výstužami pochádzajúcimi opäť z kupé M4. To však nie je všetko. Tento športový model daroval exempláru ACL2 aj kompletné nápravy, ktoré sú v porovnaní s pôvodnými podstatne širšie. Z tohto dôvodu bola výrazná úprava karosérie bavorskej dvojky nutnosťou.

Dvadsaťpalcové disky vozidla skryl AC Schnitzer do veľkých nadstavcov blatníkov, pôvodné tvary Bavora okrem toho okorenil ďalšími dielcami. Vpredu je výrazný karbónový spojler doplnený dvomi menšími prítlačnými plôškami. Kapota dostala odvetrávanie, na scénu prišli aj menšie spätné zrkadlá, modifikované prahy a tiež veľké krídlo. Pod upraveným zadným nárazníkom sa usídlila štvorica výfukových koncoviek. Balík zakončuje netradičný zelený lak doplnený červenou na ráfikoch.

Tuner nahradil pôvodné sedačky škrupinami 22 fotografií v galérii Tuner nahradil pôvodné sedačky škrupinami

Interiér auta nezostal mimo hry. Špecialista z Aachenu vyhodil zadné sedačky a pôvodné predné nahradil škrupinami. Popri tom obdaril vozidlo kovovými pedálmi, mierne gýčovým volantom a odlišnou hlavicou radiacej páky i madlom ručnej brzdy. Na mieste jedného z výduchov ventilácie sa objavil prídavný displej monitorujúci stav vozidla. Tuning bol teda skutočne komplexný, AC Schnitzer však jeho cenu neprezradil. O úprave ACL2 hovorí ako o koncepte.


Najnovšie články
Šokujúce video: Vtipný štart, smutný koniec

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Zajtra zatvoria R2 pri Zvolene

Japonský výrobca zverejnil obrázok, ktorý zachytáva povedomú siluetu nového SUV. Od existujúceho typu CX-9 sa má líšiť rozmermi i motorom.

Mazda CX-8 po prvýkrát oficiálne

Britská automobilka namontovala pod kapotu luxusného sedanu druhú najsilnejšiu verziu svojho kompresorom plneného osemvalca.

Jaguar XJR si odskočil do posilňovne

Milujete luxusné jachty, ale chcete si užívať rýchlu jazdu po asfalte? Bentley má pre vás odpoveď: spojilo sa s popredným výrobcom luxusných jácht Princess...

Bentley: Špeciálna edícia inšpirovaná jachtami

Dôvodom je predaj európskej divízie GM, ktorá zahrňuje nemeckú značku Opel a britskú značku Vauxhall. Okrem toho výsledky spoločnosti ovplyvnili jednorazové...

Zisk General Motors klesol o vyše 40 %

Diaľnice na Slovensku sú, žiaľ, plné vodičov, ktorí za svet neopustia stredný či ľavý jazdný pruh. Veď v pravom pruhu je kamión. To, že je od nich vzdialený...

Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×