Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sedeli sme v prvom SUV od Maserati: Klobúk dole

VIDEO
ZO ŽENEVY
Iba 24 hodín po odštartovaní výroby svojho prvého SUV vo fabrike Mirafiori v Turíne predstavil taliansky výrobca luxusných športových kupé a limuzín Maserati model Levante na ženevskom autosalóne. AUTO BILD v ňom už sedel.
26 17 príspevkov 03.03.2016 / Michal Bednár

Ako sme už písali Levante, ktoré dostalo meno podľa stredozemného vetra, je pilierom stratégie značky Maserati nárastu predaja v budúcich rokoch, špeciálne v Číne a Severnej Amerike. Mená úhlavných konkurentov tohto SUV s dĺžkou 4,90 metra sú viac ako dobre známe - Porsche Cayenne, BMW X5 a X6, Jaguar F-Pace a Mercedes-Benz GLE.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Nové veľké Maserati využíva ako základ ďalej vyvinutú platformu modelov Quattroporte a Ghibli, s ktorými má spoločné aj pohonné jednotky, vrátane benzínového motora V6 s objemom 3,0 litra a dvojitým prepĺňaním (350 k alebo 430 k), ako aj naftového agregátu V6 s rovnakým objemom (275 k). Všetky motory sa budú skombinovať s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies „Q4“, ktorý dokáže rozdeľovať výkon a krútiaci moment medzi nápravami, ako aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, s integrovaným systémom štart/stop.

Pozrite si prvé SUV talianskej automobilky Maserati:

Čím nás oslovil dizajn nového talianskeho SUV? Dominantná maska chladiča s veľkým trojzubcom zostala zachovaná, v porovnaní s bežnými SUV je až nečakane vykrojená. Zaujímavé sú aj tenučké predné svetlomety s LED denným svietením, ktoré sa končia až v prednej maske. Nechýbajú ani tri tradičné odvetrávacie otvory v predných blatníkoch. Pri pohľade zboku nás zaujala dlhá predná kapota a krátky zadok novinky. Interiér je špičkovo spracovaný, dominuje koža so zvýrazneným prešívaním, jednoducho s ničím nezadá s najprémiovejšími konkurentmi v triede.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Základný model s výkonom 350 koní pokorí stovku za 6,0 sekundy a vytiahne maximálne 251 km/h, s priemernou spotrebou 10,7 l/100 km. Najrýchlejší model s výkonom 430 koní s názvom Levante S „dá“ stovku za 5,2 sekundy, jeho maximálka je 264 km/h a priemerná spotreba 10,9 l/100 km.

Najviac úsporný bude, celkom pochopiteľne, naftový motor s výkonom 275 koní. Ten zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť dosiahne hodnotu 230 km/h. Hodnota priemernej spotreby je podľa údajov výrobcu 7,2 l/100 km.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Talianske SUV má pneumatický podvozok s dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami vpredu, viacprvkovým zavesením kolies vzadu a elektronicky riadenými tlmičmi. Na výber tak bude mať vodič päť jazdných režimov, plus jeden pre parkovaciu pozíciu. Podľa Maserati sa môže Levante pochváliť perfektným rozdelením hmotnosti v pomere 50:50.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S

Vo výbave samozrejme nebude chýbať celý rad asistenčných bezpečnostných prvkov, vrátane adaptívneho tempomatu, varovaním pred nehodou, automatického brzdného systému a sústavy kamier prospešných pri parkovaní. Pre tých, ktorí budú chcieť mať svoje Levante špeciálne vyšperkované, Maserati ponúka rozšírené balíky výbavy Luxury a Sport. Základná cena sa bude pohybovať okolo sumy 65 000 eur. Maserati chce zo svojho prvého SUV ročne predávať 10 000 kusov.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Náhodne vybraných ľudí vozí na diaľnici špeciálna verzia liftbacku A7, ktorej technika umožňuje vedenie bez zásahov vodiča do rýchlosti 130 km/h.

Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×