Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 R: Cieľom je číra radosť z jazdy

ZO ŽENEVY
Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky.
15 22 príspevkov 02.03.2016 / Marek Pokrývka

Modelový rad ikonického Porsche 911 sa v ostatných rokoch nafúkol na obrovské množstvo vyhotovení. Za najlepšie z nich bola zväčša považovaná rýdza verzia GT3, táto pozícia sa však v súčasnej generácii otriasla vinou absencie ručne radenej prevodovky. Na scénu preto prichádza 911 R. Ide o zušľachtenú verziu, ktorej hlavným cieľom je číra radosť z jazdy.

Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky 15 fotografií v galérii Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky Zdroj: Marek Pokrývka

O príprave tohto variantu sa hovorilo už dlhšie, na internete sa dokonca vďaka úniku objavila jeho oficiálna dizajnová skica. Počas ženevského autosalóna Zuffenhausen publikované informácie viac-menej potvrdil. Porsche 911 R je postavené na základe gé-té-trojky, od ktorej sa navonok odlišuje najmä chýbajúcim prítlačným krídlom. Na jeho miesto nastúpila špecifická kapota.

V ostatných oblastiach si kupé ponechalo pôvodný bodykit, má rovnaký predný nárazník s integrovaným spojlerom či centrálne umiestnenú dvojicu výfukových koncoviek. Identické sú aj disky kolies. Špecifikom predstavenej verzie sú farebné pásy na karosérii a retro grafika na boku. Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu karbónových sedadiel. Tými pripomína model GT3 RS.

Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel 15 fotografií v galérii Interiér sa vracia do minulosti vďaka čalúneniu sedadiel Zdroj: Marek Pokrývka

Odkaz na najostrejšiu atmosférickú deväťstojedenástku nie je náhodný, novinka totiž využíva rovnakú techniku. Má teda štvorlitrový plochý šesťvalec s výkonom 368 kW (500 k) a krútiacim momentom 460 Nm. Namiesto pôvodnej dvojspojky však boxer pracuje s poctivým manuálom. To všetko pri hmotnosti zníženej o ďalšieho pol metráka na krásny výsledok 1 370 kilogramov, vďaka čomu je 911 R najľahším vyhotovením aktuálnej generácie športovej ikony.

Kombinácia obmedzenej porcie kíl a piatich stoviek koní znamená, že toto Porsche akceleruje na stovku už v priebehu 3,8 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 323 km/h. Nový variant je teda poriadne rýchly. Silný šesťvalec dopĺňa príslušná technika, napríklad mechanický samosvorný diferenciál či gigantické brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi. Riadenie zadných kolies je zachované.

Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW 15 fotografií v galérii Porsche 911 R má hmotnosť 1 370 kg a výkon 368 kW Zdroj: Porsche

Silná atmosféra, manuál a zadné kolesá. Tak by sa dal v skratke zhrnúť nový držiteľ titulu najčistejšieho zástupcu deväťstojedenástky, ktorý však nebude pre všetkých. Jeho výrobu chce Porsche limitovať. V pláne je séria 991 exemplárov, za ktoré zaplatia budúci majitelia slušnú kôpku peňazí. Na domácom nemeckom trhu je cena stanovená na 189 544 eur.


Najnovšie články
Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika

Bentley dostalo motor prevzatý z modelu Panamera Turbo, ktorý dosahuje výkon 404 kW (550 k). Okrem toho uvádza automobilka aj gigantické brzdy.

Bentayga prichádza s ďalším osemvalcom

Výdavky a odškodnenia, ktoré musí Volkswagen vyplácať v súvislosti s dieselgate, sa nekončia. Po miliardách v USA musí kanadským motoristom vyplatiť ďalšie...

Volkswagen zaplatí ďalšie milióny

Ropné trhy testujú 70-dolárovú hranicu a hoci sa očakáva, že táto hranica bude ešte odolávať, jedného dňa ju prelomia. Podľa analytikov sa to odzrkadlí aj...

Pripravte si peňaženky: Benzín aj nafta zdražia

Elektrické kupé má prepracovanú aerodynamiku zadnej časti a silnejšie elektromotory, vďaka ktorým má dosiahnuť vyše 354 km/h.

Chevrolet Corvette na batériu je realitou
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×