Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW T-Cross: Bude takto vyzerať crossover Polo?

ZO ŽENEVY
Volkswagen avizoval v Ženeve predstaviť malé SUV vo veľkosti Nissan Juke. Napokon sa z toho vykľul terénny kabriolet a´la Range Rover Evoque. Štúdia však naznačuje, ako by mohol vyzerať nový sériový crossover blízky modelu Polo.
30 01.03.2016 / Michal Bednár

Crossoverová štúdia od VW s názvom T-Cross Breeze Concept s plátenou strechou sa stala ešte väčším prekvapením, než malé SUV Audi Q2, ktoré zažije premiéru rovnako na ženevskom autosalóne. Základom preň sa stal platforma budúcej generácie VW Polo. Sériová verzia, ktorá však dostane konvenčnú karosériu s piatimi dverami, bude súrodencom väčšieho budúceho SUV od VW – modelu T-Roc, so základom z modelu VW Golf, ktorý bude menší než nový Tiguan.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept 30 fotografií v galérii Volkswagen T-Cross Breeze Concept Zdroj: Auto BILD

Malé nemecké SUV budú ponúkať s tradičnými benzínovými a naftovými pohonnými jednotkami, pravdepodobne sa však objaví aj plug-in hybridná verzia. Okrem pohonu predných kolies nebude chýbať ani možnosť voľby pohonu všetkých štyroch kolies. Konkurent modelov Nissan Juke, Mazda CX-3 a japonskej novinky Toyota C-HR zatiaľ o sebe veľa informácií neprezradil, niekoľko detailov však predsa len známych je.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept 30 fotografií v galérii Volkswagen T-Cross Breeze Concept Zdroj: Auto BILD

Do dĺžky meria štúdia 4,13 metra, čím sa jednoznačne zaraďuje do kategórie malých crossoverov. Okrem plátenej strechy a 19-palcových diskov, ktoré v sériovom aute budú pravdepodobne len ťažko, sú charakteristickým znakom konceptu LED svetlomety s prstencami okolo reflektorov.

Ženevský crossover poháňa litrový prepĺňaný benzínový motor s výkonom 110 koní s maximálnym krútiacim momentom 175 Nm, ktorý je dostupný od 1 500 otáčok. Uvedené parametre 1,25 tony vážiacemu modelu stačia na zrýchlenie z nuly na stovku za 10,3 sekundy. Priemerná spotreba by sa mala podľa výrobcu pohybovať okolo 5 l/100 km.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept 30 fotografií v galérii Volkswagen T-Cross Breeze Concept Zdroj: Auto BILD

Výborný dojem urobil interiér štúdie, ak by sa k jeho kvalitám priblížil aj sériový model, nebola by to určite chyba. Napriek tomu, že na stredovej konzole takmer absolútne chýbajú klasické tlačidlá, posádka sa necíti nekomfortne a rýchlo získa prehľad o nastaveniach vozidla. Všetko sa ovláda cez dotykové displeje, ktorý rýchlo reagujú, a taktiež cez gestá. Vodič má pred sebou dve širokouhlé obrazovky, na ktorých si môže ľubovoľne usporiadať, čo chce mať zobrazené – od navigácie, cez aktuálnu rýchlosť, otáčky až po údaje palubného počítača. Toto ostatne poznáme už s viacerých sériových koncernových modelov. Do sériovej výroby sa Polo crossover dostane v roku 2017 a základná cena by mala byť podľa nemeckých médií nižšia ako 20 000 eur.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×