Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW T-Cross: Bude takto vyzerať crossover Polo?

ZO ŽENEVY
Volkswagen avizoval v Ženeve predstaviť malé SUV vo veľkosti Nissan Juke. Napokon sa z toho vykľul terénny kabriolet a´la Range Rover Evoque. Štúdia však naznačuje, ako by mohol vyzerať nový sériový crossover blízky modelu Polo.
30 01.03.2016 / Michal Bednár

Crossoverová štúdia od VW s názvom T-Cross Breeze Concept s plátenou strechou sa stala ešte väčším prekvapením, než malé SUV Audi Q2, ktoré zažije premiéru rovnako na ženevskom autosalóne. Základom preň sa stal platforma budúcej generácie VW Polo. Sériová verzia, ktorá však dostane konvenčnú karosériu s piatimi dverami, bude súrodencom väčšieho budúceho SUV od VW – modelu T-Roc, so základom z modelu VW Golf, ktorý bude menší než nový Tiguan.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept 30 fotografií v galérii Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Malé nemecké SUV budú ponúkať s tradičnými benzínovými a naftovými pohonnými jednotkami, pravdepodobne sa však objaví aj plug-in hybridná verzia. Okrem pohonu predných kolies nebude chýbať ani možnosť voľby pohonu všetkých štyroch kolies. Konkurent modelov Nissan Juke, Mazda CX-3 a japonskej novinky Toyota C-HR zatiaľ o sebe veľa informácií neprezradil, niekoľko detailov však predsa len známych je.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept 30 fotografií v galérii Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Do dĺžky meria štúdia 4,13 metra, čím sa jednoznačne zaraďuje do kategórie malých crossoverov. Okrem plátenej strechy a 19-palcových diskov, ktoré v sériovom aute budú pravdepodobne len ťažko, sú charakteristickým znakom konceptu LED svetlomety s prstencami okolo reflektorov.

Ženevský crossover poháňa litrový prepĺňaný benzínový motor s výkonom 110 koní s maximálnym krútiacim momentom 175 Nm, ktorý je dostupný od 1 500 otáčok. Uvedené parametre 1,25 tony vážiacemu modelu stačia na zrýchlenie z nuly na stovku za 10,3 sekundy. Priemerná spotreba by sa mala podľa výrobcu pohybovať okolo 5 l/100 km.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept 30 fotografií v galérii Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Výborný dojem urobil interiér štúdie, ak by sa k jeho kvalitám priblížil aj sériový model, nebola by to určite chyba. Napriek tomu, že na stredovej konzole takmer absolútne chýbajú klasické tlačidlá, posádka sa necíti nekomfortne a rýchlo získa prehľad o nastaveniach vozidla. Všetko sa ovláda cez dotykové displeje, ktorý rýchlo reagujú, a taktiež cez gestá. Vodič má pred sebou dve širokouhlé obrazovky, na ktorých si môže ľubovoľne usporiadať, čo chce mať zobrazené – od navigácie, cez aktuálnu rýchlosť, otáčky až po údaje palubného počítača. Toto ostatne poznáme už s viacerých sériových koncernových modelov. Do sériovej výroby sa Polo crossover dostane v roku 2017 a základná cena by mala byť podľa nemeckých médií nižšia ako 20 000 eur.


Najnovšie články
Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×