Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

DS E-Tense je športový elektromobil

Dramaticky vyzerajúce kupé s výkonom rovných 300 kW (408 k) zvládne šprint na stovku za 4,5 sekundy a zrýchľovať prestane pri 250 km/h.
8 2 príspevky 28.02.2016 / Marek Pokrývka

Prémiovo ladená dcéra automobilky Citroën už v slušnom predstihu oznámila, čo od nej môžeme na ženevskom autosalóne očakávať. Ukáže tam modifikovaný typ DS3 zbavený loga materskej spoločnosti. Táto divízia si však pre výstavu pripravila aj prekvapenie, ktorým sa stane zaujímavý koncept E-Tense. Je to športový elektromobil s výrazným vzhľadom.

Koncept DS E-Tense disponuje množstvom ostrých kriviek 8 fotografií v galérii Koncept DS E-Tense disponuje množstvom ostrých kriviek

Toto vozidlo nadväzuje na štúdiu DS Divine, no má výrazne upravené proporcie. Kupé je totiž ešte kratšie, širšie a nižšie. Pri pôdoryse 4,12 x 2,08 metra má výšku iba 129 centimetrov. V týchto mantineloch vykúzlili dizajnéri skutočne dramaticky vyzerajúce kupé disponujúce množstvom ostrých kriviek. Zaujímavo pôsobí chýbajúce zadné okno, diódové lemovanie vstupov v prednom nárazníku i riešenie blatníkov. Netradičná je tiež pochrómovaná „chrbtica“ na kapote a streche.

E-Tense stojí na dvadsaťpalcových kolesách s obutím Michelin Pilot Super Sport, ktoré sú upevnené na nezávislé zavesenie s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Základom vozidla je karbónový monokok. V jeho podlahe je integrovaná batéria, vďaka ktorej je ťažisko položené nízko.

Skompletizovanie interiéru kupé trvalo celých 800 hodín 8 fotografií v galérii Skompletizovanie interiéru kupé trvalo celých 800 hodín

Interiér prototypu nie je o nič menej uletený než jeho zovňajšok. Ako z iného sveta pôsobí najmä palubná doska tvorená z veľkej časti hranatou organicky pôsobiacou štruktúrou. Na nej je umiestnený 10-palcový palubný displej. Druhá obrazovka je pred vodičom, kde ju dopĺňa volant s výrazne odsadenou obručou. Ostré línie nájdeme na dverách či stredovom tuneli. Automobilka uvádza, že skompletizovanie výstredného interiéru trvalo jej pracovníkom celých 800 hodín.

Kým predchádzajúci koncept DS Divine poháňal konvenčný spaľovací agregát, E-Tense sa spolieha výhradne na elektrinu. Vozidlo má veľmi slušné parametre. Francúzi hovoria o výkone rovných 300 kW (408 k) a krútiacom momente 560 Nm. Vďaka týmto hodnotám zvládne kupé šprint na stovku za 4,5 sekundy a zrýchľovať prestane pri tempe 250 km/h.

Elektromobil má výkon 300 kW a krútiaci moment 560 Nm 8 fotografií v galérii Elektromobil má výkon 300 kW a krútiaci moment 560 Nm

Pohonnému reťazcu poskytuje energiu akumulátor s bližšie nešpecifikovanou kapacitou, ktorý by mal v kombinovanom režime vystačiť na dojazd 310 kilometrov. V prípade rýdzo mestskej prevádzky by to mohlo byť ešte o päťdesiatku viac. Batéria je pravdepodobne dosť veľká, čo sa podpísalo pod pohotovostnú hmotnosť 1,8 tony. Na takéto malé auto je to riadna porcia. S produkčnou verziou športového elektromobilu sa však neráta, preto nás kilá navyše nemusia trápiť.


Najnovšie články
Ceny palív kolíšu: Za koľko budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 24. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Staré Lady sa aj v dnešnej dobe tešia pozornosti úpravcov. Jagavým príkladom je typ 2101, z ktorého sa za pomoci nemeckej prémiovej značky stalo štýlové kupé.

Kupé Lada 2101 skrýva obrovské prekvapenie

Partia piatich Slovákov sa pred niekoľkými mesiacmi vydala na dlhú cestu. Z Banskej Bystrice priamo do Afriky. Aby to nebolo príliš jednoduché, zvolili si...

Slováci sa na Pionieroch dostali až do Tanzánie

Prvý majiteľ vozidla nahradil originálne 2,9-litrové srdce podstatne väčším dvanásťvalcom. Zarážajúce je, že agregát V12 je uložený priečne.

Historické kupé Ferrari šokuje motorom

Zotye má veľké skúsenosti s napodobňovaním existujúcich produktov, imitáciu konceptu talianskeho SUV mala značka predstaviť v Šanghaji.

Číňania chcú skopírovať Lamborghini Urus

Výrobca elektromobilov Tesla zvoláva do opravovní 53 000 vozidiel s nefunkčnou ručnou brzdou.

Tesla zvoláva 53 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×