Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren 570GT je auto na každý deň

Gétéčko vychádza z pôvodného kupé, v skutočnosti má však vlastnú verziu karosérie. Nad kabínou vytvára presklenú kupolu.
14 2 príspevky 26.02.2016 / Marek Pokrývka

Praktická stránka hrá v segmente superšportov zväčša podradnú rolu a počas vývoja sa prispôsobuje všetkým ostatným požiadavkám. No nájdu sa aj výnimky. Čerstvým príkladom je McLaren 570GT, ktorého vznik bol hnaný práve využiteľnosťou. Podľa výrobcu je je to auto na každý deň. Ide o tretieho člena rodiny Sport Series, ktorú po úvodnom type 570S doplnil slabší variant 540C.

McLaren 570GT má prepracované línie nad motorom 14 fotografií v galérii McLaren 570GT má prepracované línie nad motorom

Ako už napovedá označenie, gétéčko vychádza z pôvodného kupé. Navonok sa od neho takmer neodlišuje. V skutočnosti však má vlastnú verziu karosérie, ktorá má prepracované línie priestoru nad motorom. Namiesto takmer horizontálnej karbónovej kapoty susediacej so zvislým zadným oknom sa tu objavilo elegantne klesajúce sklo a menší kryt pohonnej jednotky.

Strecha je štandardne panoramatická, čo vytvára nad kabínou takmer kompletnú presklenú kupolu. Jej zadná časť sa vyklápa dozadu. Nad osemvalcovým agregátom vytvoril McLaren kožou potiahnutú policu, ktorá by mala pojať 220 litrov nákladu. Ide teda o sekundárny batožinový priestor. Interiér je vo všeobecnosti luxusnejšie čalúnený a bohatšie vybavený.

Pod zadným sklom je sekundárny batožinový priestor 14 fotografií v galérii Pod zadným sklom je sekundárny batožinový priestor

Medzi úpravy sľubujúce zlepšenú každodennú použiteľnosť modelu 570GT možno zaradiť aj krídlové dvere. Otvárajú sa do väčšieho uhla a navyše disponujú technológiou automatického dovierania. Podvozok má mäkšiu charakteristiku, ladením prešlo aj riadenie.

Ďalšou drobnosťou je tichší výfuk, ktorý je jedinou zmenou na 3,8-litrovom biturbo osemvalci. Ten má zachovaný výkon 419 kW (570 k) a krútiaci moment 600 Nm. Pre vyššiu hmotnosť však novinka šprintuje na stovku dlhšie než McLaren 570S, trvá jej to 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť superšportu zostala na úrovni 328 km/h. Prví zákazníci ju budú môcť dosiahnuť koncom roka, na domácom trhu ich to bude stáť minimálne 154-tisíc libier (asi 195-tisíc eur).


Najnovšie články
Ceny palív kolíšu: Za koľko budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 24. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Staré Lady sa aj v dnešnej dobe tešia pozornosti úpravcov. Jagavým príkladom je typ 2101, z ktorého sa za pomoci nemeckej prémiovej značky stalo štýlové kupé.

Kupé Lada 2101 skrýva obrovské prekvapenie

Partia piatich Slovákov sa pred niekoľkými mesiacmi vydala na dlhú cestu. Z Banskej Bystrice priamo do Afriky. Aby to nebolo príliš jednoduché, zvolili si...

Slováci sa na Pionieroch dostali až do Tanzánie

Prvý majiteľ vozidla nahradil originálne 2,9-litrové srdce podstatne väčším dvanásťvalcom. Zarážajúce je, že agregát V12 je uložený priečne.

Historické kupé Ferrari šokuje motorom

Zotye má veľké skúsenosti s napodobňovaním existujúcich produktov, imitáciu konceptu talianskeho SUV mala značka predstaviť v Šanghaji.

Číňania chcú skopírovať Lamborghini Urus

Výrobca elektromobilov Tesla zvoláva do opravovní 53 000 vozidiel s nefunkčnou ručnou brzdou.

Tesla zvoláva 53 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×