Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chorvátsky elektromobil zrýchľuje ako Veyron

Rimac Concept_One má vyše tisíc konských síl. Zakladateľ malého výrobcu hovorí o plánovanom počte iba ôsmich kusov.
20 7 príspevkov 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V roku 2011 prišiel na frankfurtský autosalón vystavovateľ Rimac Automobili, ktorému sa podarilo napriek neznámemu menu vyvolať slušný rozruch. Chorvátska firma tam totiž ukázala elektromobil s ohromným výkonom. Toto extrémne kupé s označením Concept_One malo už dávnejšie vzniknúť v sérii 88 kusov, k tomu však nakoniec nedošlo. Po ambicióznom projekte sa zľahla zem. Teraz sa však vracia na scénu, elektrický superšport totiž ide skutočne do výroby.

Elektrický Rimac Concept_One v sériovej verzii 20 fotografií v galérii Elektrický Rimac Concept_One v sériovej verzii

Atraktívny dizajn a luxusný interiér

Na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne bude Mate Rimac, zakladateľ malého výrobcu, prezentovať sériovú verziu vozidla. Tá si ponechala svoje označenie. Zachovaný zostal aj dizajn, okrem evidentnej zmeny farby karosérie upravila spoločnosť iba niektoré detaily. Odlišná je napríklad grafika svetlometov. Vzadu sa zase pod nárazníkom objavil výrazný difúzor upravujúci aerodynamiku. Vďaka minimálnemu rozsahu úprav vyzerá kupé stále veľmi originálne a zároveň atraktívne.

Luxusný interiér absolvoval výraznejšie modifikácie, ktoré si vyžiadala príprava na produkciu. Príkladom sú výduchy klimatizácie na palubnej dosky. Tie totiž na pôvodnej štúdii chýbali a rovnako to bolo v prípade niekoľkých ďalších prvkov. Zmenili sa aj ovládače na centrálnej konzole, prístrojový panel či použité materiály. Gro povrchov tvorí karbón, koža a alcantara.

V interiéri superšportu sa zmenili ovládače i materiály 20 fotografií v galérii V interiéri superšportu sa zmenili ovládače i materiály

Šprint 0-100 km/h zvládne za 2,6 sekundy

Pohonný systém prešiel počas ostatných rokov dôsledným ladením. V základných rysoch sa však nezmenil, tvorí ho elektromotor pre každé koleso, veľká batéria a inteligentný systém rozdelenia krútiaceho momentu. Toho má Concept_One na rozdávanie. Mate Rimac hovorí o vrchole 1 600 Nm, špičkový výkon systému má byť ohromných 800 kW (1 088 k).

Tieto parametre by superšportu mali stačiť na to, aby šprint 0-100 km/h zvládol za 2,6 sekundy. V priebehu 6,2 sekundy má pokoriť dvojnásobnú rýchlosť. Magická tristovka padne podľa oficiálnych údajov za 14,2 sekundy na ceste za najvyšším tempom zhruba 355 km/h. Maximálkou teda chorvátsky elektromobil históriu neprepíše, no zrýchľuje prakticky rovnako ako Bugatti Veyron.

Magická tristovka padne v priebehu 14,2 sekundy 20 fotografií v galérii Magická tristovka padne v priebehu 14,2 sekundy

Skrotenie vyše tisícky plnokrvníkov majú na starosti karbónovo-keramické brzdy. Pri spomaľovaní im však asistujú aj samotné pohonné jednotky, ktoré vtedy plnia rolu generátorov. Energiu vracajú spätne do akumulátora s kapacitou 82 kWh. Batéria má tvar písmena T, ktoré je tvorené centrálnym tunelom a priestorom za sedadlami. Dojazd na jedno nabitie sme sa nedozvedeli.

Obmedzený počet ôsmich exemplárov

Spoločnosť okrem spomínaných parametrov a oficiálnych fotografií vozidla zverejnila aj video, v ktorom sa sústredí na rozdeľovanie krútiaceho momentu R-AWTV. Zamestnanci v ňom hovoria o množstve výhod. Zároveň poodhaľujú široké možnosti nastavenia jazdných vlastností.

Chorvátska firma má rozostavené dva kusy elektromobilu 20 fotografií v galérii Chorvátska firma má rozostavené dva kusy elektromobilu

Na záberoch môžeme zároveň vidieť, že chorvátske elektrické kupé skutočne funguje. Na svete sú evidentne minimálne dva hotové exempláre. Zábery z firemnej dielne zase ukazujú, že ďalšie dva sú v súčasnosti rozostavané. Mate Rimac však vo svojich ambicióznych plánoch evidentne pribrzdil. V súčasnosti hovorí o obmedzenom počte iba ôsmich kusov, pričom ich cenu si nechal pre seba.


Najnovšie články
Nedali by sa takto stavať aj diaľnice na Slovensku?

Kompaktný nemecký van boduje vo vrcholnom vyhotovení dizajnom, vnútorným priestorom i vybavením. Lacný však nie je.

Test VW Caddy Alltrack: Lepší než SUV?

Elektromobily v súčasnosti už ani náhodou nie sú pomalými a nezáživnými autami. Dokazuje to aj Tesla Model S EGT, ktorý na má väčší výkon, než Lamborghini...

Tesla Model S EGT: Stovka za 2,1 sekundy

Praktickejšia verzia auta má zelenú farbu, množstvo čiernych prvkov a karbónové dielce. Motor vďaka úpravám dosahuje výkon 478 kW.

Brabus 650: Poriadne jedovaté kombi

BMW radu 4 modernizáciou dobieha dávnejšie inovovaný rad 3. Balík úprav sa prejavil na vzhľade, jazdných vlastnostiach, ale aj v kabíne modelovej rodiny.

Omladené BMW 4: Viac dynamiky a technológií

Za celý rok sa počet registrácií nových áut zvýšil na 14 641 356. To bola tretia ročná expanzia európskeho automobilového trhu po sebe.

Predaj osobných áut v EÚ vlani vzrástol o 6,8 %

Premiéra vozidla sa má odohrať už zajtra. Ako môžeme vidieť na ochutnávke, v jeho dizajne bude cítiť Mokka X aj Insignia.

Opel poodhaľuje nové SUV Crossland X
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×