Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladený VW Up! prichádza s turbom

Volkswagen uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Dal mu doposiaľ najsilnejší motor.
9 2 príspevky 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V decembri prešli štyri roky od momentu, kedy Wolfsburg začal vo svojej slovenskej filiálke vyrábať prvé exempláre malých mestských automobilov. Je preto najvyšší čas na ich facelift. Ako prvý ho absolvoval Up!, teda produkt materskej značky koncernu. Naživo príde do Ženevy.

Volkswagen Up! absolvoval facelift 9 fotografií v galérii Volkswagen Up! absolvoval facelift

Toto vozidlo zostalo samo sebou, na prvý pohľad sa takmer nezmenilo. Detailných zmien je však dosť. Na karosérii sa objavili o niečo ostrejšie rezané nárazníky, logu Volkswagen robí spoločnosť väčšia mriežka a do svetlometov si našli cestu diódy denného svietenia. Na maske sa okrem toho objavil pochrómovaný pásik. Ten zdobí aj veko batožinového priestoru, do ktorého vizuálne viac zapadajú zatmavené koncové svetlá s odlišnou grafikou. Balík završujú nové disky kolies.

Vďaka vykonaným zmenám pôsobí drobec zvonku akosi vyzretejšie, pričom to isté platí pre interiér. Jedným z dôvodov je volant. Namiesto mierne komicky pôsobiacej obruče sem prišiel dospelý kúsok, ktorý je dedičstvom po väčšom Golfe. Okrem toho na palubu nastúpila automatická klimatizácia a plnohodnotný multimediálny systém. Ten je na výber v dvoch verziách. Prvá má 3,1-palcový monochromatický displej, alternatívou je farebných päť palcov. Čerešničkou na torte je sústava siedmich reproduktorov od Beats Audio, ktorá dosahuje výkon 300 wattov.

Volant je dedičstvom po väčšom Golfe 9 fotografií v galérii Volant je dedičstvom po väčšom Golfe

Asi najdôležitejšou novinkou je, že omladený VW Up! prichádza s turbom. Výrobca mu dal doposiaľ najsilnejší motor. Litrový benzínový trojvalec má maximálny výkon 66 kW (90 k), čím o pätnásť plnokrvníkov prekonáva potentnejšie naladenie atmosférickej verzie. Agregát s krútiacim momentom 160 Nm rozbehne vozidlo na stovku v priebehu desiatich sekúnd a odporu vzduchu sa vzdá pri tempe 185 km/h. Wolfsburg hovorí o priemernej spotrebe iba 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Volkswagen teda oficiálne uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Z jej pásov však schádzajú aj príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii. S veľkou pravdepodobnosťou ich počas nasledujúcich mesiacov čakajú podobné modifikácie.


Najnovšie články
McLaren: Bratovražedné preteky na Autobahn

Francúzsky sedan pôsobí hodnotnejšie než predchodca a má rozšírené vybavenie. No naďalej ho možno označiť za lacný automobil.

Test Citroën C-Elysée: Povinná jazda

Každému vodičovi so zdravým pudom sebazáchovy je jasné, že telefón za volant nepatrí a písanie SMS obzvlášť. Rovnako ako alkohol či drogy. Stačí chvíľka...

Šokujúce video: Vtipný štart, smutný koniec

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Zajtra zatvoria R2 pri Zvolene

Japonský výrobca zverejnil obrázok, ktorý zachytáva povedomú siluetu nového SUV. Od existujúceho typu CX-9 sa má líšiť rozmermi i motorom.

Mazda CX-8 po prvýkrát oficiálne

Britská automobilka namontovala pod kapotu luxusného sedanu druhú najsilnejšiu verziu svojho kompresorom plneného osemvalca.

Jaguar XJR si odskočil do posilňovne

Milujete luxusné jachty, ale chcete si užívať rýchlu jazdu po asfalte? Bentley má pre vás odpoveď: spojilo sa s popredným výrobcom luxusných jácht Princess...

Bentley: Špeciálna edícia inšpirovaná jachtami
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×