Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladený VW Up! prichádza s turbom

Volkswagen uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Dal mu doposiaľ najsilnejší motor.
9 2 príspevky 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V decembri prešli štyri roky od momentu, kedy Wolfsburg začal vo svojej slovenskej filiálke vyrábať prvé exempláre malých mestských automobilov. Je preto najvyšší čas na ich facelift. Ako prvý ho absolvoval Up!, teda produkt materskej značky koncernu. Naživo príde do Ženevy.

Volkswagen Up! absolvoval facelift 9 fotografií v galérii Volkswagen Up! absolvoval facelift

Toto vozidlo zostalo samo sebou, na prvý pohľad sa takmer nezmenilo. Detailných zmien je však dosť. Na karosérii sa objavili o niečo ostrejšie rezané nárazníky, logu Volkswagen robí spoločnosť väčšia mriežka a do svetlometov si našli cestu diódy denného svietenia. Na maske sa okrem toho objavil pochrómovaný pásik. Ten zdobí aj veko batožinového priestoru, do ktorého vizuálne viac zapadajú zatmavené koncové svetlá s odlišnou grafikou. Balík završujú nové disky kolies.

Vďaka vykonaným zmenám pôsobí drobec zvonku akosi vyzretejšie, pričom to isté platí pre interiér. Jedným z dôvodov je volant. Namiesto mierne komicky pôsobiacej obruče sem prišiel dospelý kúsok, ktorý je dedičstvom po väčšom Golfe. Okrem toho na palubu nastúpila automatická klimatizácia a plnohodnotný multimediálny systém. Ten je na výber v dvoch verziách. Prvá má 3,1-palcový monochromatický displej, alternatívou je farebných päť palcov. Čerešničkou na torte je sústava siedmich reproduktorov od Beats Audio, ktorá dosahuje výkon 300 wattov.

Volant je dedičstvom po väčšom Golfe 9 fotografií v galérii Volant je dedičstvom po väčšom Golfe

Asi najdôležitejšou novinkou je, že omladený VW Up! prichádza s turbom. Výrobca mu dal doposiaľ najsilnejší motor. Litrový benzínový trojvalec má maximálny výkon 66 kW (90 k), čím o pätnásť plnokrvníkov prekonáva potentnejšie naladenie atmosférickej verzie. Agregát s krútiacim momentom 160 Nm rozbehne vozidlo na stovku v priebehu desiatich sekúnd a odporu vzduchu sa vzdá pri tempe 185 km/h. Wolfsburg hovorí o priemernej spotrebe iba 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Volkswagen teda oficiálne uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Z jej pásov však schádzajú aj príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii. S veľkou pravdepodobnosťou ich počas nasledujúcich mesiacov čakajú podobné modifikácie.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×