Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladený VW Up! prichádza s turbom

Volkswagen uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Dal mu doposiaľ najsilnejší motor.
9 2 príspevky 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V decembri prešli štyri roky od momentu, kedy Wolfsburg začal vo svojej slovenskej filiálke vyrábať prvé exempláre malých mestských automobilov. Je preto najvyšší čas na ich facelift. Ako prvý ho absolvoval Up!, teda produkt materskej značky koncernu. Naživo príde do Ženevy.

Volkswagen Up! absolvoval facelift 9 fotografií v galérii Volkswagen Up! absolvoval facelift

Toto vozidlo zostalo samo sebou, na prvý pohľad sa takmer nezmenilo. Detailných zmien je však dosť. Na karosérii sa objavili o niečo ostrejšie rezané nárazníky, logu Volkswagen robí spoločnosť väčšia mriežka a do svetlometov si našli cestu diódy denného svietenia. Na maske sa okrem toho objavil pochrómovaný pásik. Ten zdobí aj veko batožinového priestoru, do ktorého vizuálne viac zapadajú zatmavené koncové svetlá s odlišnou grafikou. Balík završujú nové disky kolies.

Vďaka vykonaným zmenám pôsobí drobec zvonku akosi vyzretejšie, pričom to isté platí pre interiér. Jedným z dôvodov je volant. Namiesto mierne komicky pôsobiacej obruče sem prišiel dospelý kúsok, ktorý je dedičstvom po väčšom Golfe. Okrem toho na palubu nastúpila automatická klimatizácia a plnohodnotný multimediálny systém. Ten je na výber v dvoch verziách. Prvá má 3,1-palcový monochromatický displej, alternatívou je farebných päť palcov. Čerešničkou na torte je sústava siedmich reproduktorov od Beats Audio, ktorá dosahuje výkon 300 wattov.

Volant je dedičstvom po väčšom Golfe 9 fotografií v galérii Volant je dedičstvom po väčšom Golfe

Asi najdôležitejšou novinkou je, že omladený VW Up! prichádza s turbom. Výrobca mu dal doposiaľ najsilnejší motor. Litrový benzínový trojvalec má maximálny výkon 66 kW (90 k), čím o pätnásť plnokrvníkov prekonáva potentnejšie naladenie atmosférickej verzie. Agregát s krútiacim momentom 160 Nm rozbehne vozidlo na stovku v priebehu desiatich sekúnd a odporu vzduchu sa vzdá pri tempe 185 km/h. Wolfsburg hovorí o priemernej spotrebe iba 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Volkswagen teda oficiálne uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Z jej pásov však schádzajú aj príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii. S veľkou pravdepodobnosťou ich počas nasledujúcich mesiacov čakajú podobné modifikácie.


Najnovšie články
Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii

Zohriať poriadne motor býva počas zimných mesiacov riadnym problémom. Pomôcť mu môžu aj prídavné clony pred chladičom, ktoré sa stávajú medzi vodičmi stále...

Prídavné clony chladiča: Pomôžu alebo uškodia?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×