Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Arash AF10 má 2 080 hybridných koní

Málo známa britská firma bude na ženevskom autosalóne prezentovať extrémny projekt kupé s osemvalcom a štyrmi elektromotormi.
9 2 príspevky 23.02.2016 / Marek Pokrývka

Počas ostatných rokov sa význam slova hybrid trochu zmenil. Okrem relatívne pomalých ekologicky zameraných vozidiel si ho totiž osvojili aj superšporty, a to rovno tie najexkluzívnejšie. Reč je najmä o elitnej trojke z dielne značiek Ferrari, McLarenPorsche. K nim sa onedlho pridá Bugatti Chiron. Najvyššiu ligu však chce hrať aj málo známy britský Arash.

Prepracovaná verzia Arash AF10 má neskutočné parametre 9 fotografií v galérii Prepracovaná verzia Arash AF10 má neskutočné parametre Zdroj: Arash

O tejto firme sme naposledy počuli v roku 2014. Na ženevskom autosalóne vtedy predstavila pomerne konvenčné kupé AF8, ktoré využíva techniku modelu Chevrolet Corvette. Teraz sa chystá na výstavisko Palexpo vrátiť s čímsi podstatne výstrednejším. Predstaviť tam má prepracovanú verziu modelu AF10 s neskutočnými papierovými parametrami.

Uprostred tohto superšportu sa nachádza kompresorom prepĺňaný osemvalec, ktorý poháňa zadné kolesá. Z objemu 6,2 litra dokáže vyžmýkať výkon 662 kW (900 k) a krútiaci moment 1 200 Nm. Ešte brutálnejšie parametre však majú štyri elektromotory. Na každej náprave sú dva a spoločne produkujú neuveriteľné cifry: 868 kW (1 180 k) a 1 080 Nm. Jednoduchou matematikou nám vyjde, že AF10 má 2 080 hybridných koní. Toto číslo mu bude asi závidieť aj Chiron...

Monokok z plastu vystuženého karbónom dopĺňajú pomocné rámy 9 fotografií v galérii Monokok z plastu vystuženého karbónom dopĺňajú pomocné rámy Zdroj: Arash

Arash uvádza, že spaľovacia jednotka môže byť spriahnutá so šesťstupňovým manuálom alebo automatom. Elektrické agregáty majú integrovanú dvojstupňovú prevodovku. Energiu čerpajú z batérie s kapacitou 32 kWh, ktorá je umiestnená pod podlahou monokoku z plastu vystuženého karbónom. Ten je na oboch koncoch doplnený hliníkovými pomocnými rámami.

Okrem inštalácia kombinovaného pohonu prešiel Arash AF10 balíkom ďalších zmien, pričom výrazná je najmä prepracovaná aerodynamika. Na karosérii sa objavilo viacero prídavných plôch vytvárajúcich prítlak. Tou najvýraznejšou je veľké krídlo v zadnej časti. Všetky nové dielce sú vyhotovené z uhlíkových vlákien, rovnako ako samotná karoséria.

Za hybridné kupé si plánuje málo známa firma účtovať 1,1 milióna libier 9 fotografií v galérii Za hybridné kupé si plánuje málo známa firma účtovať 1,1 milióna libier Zdroj: Arash

Nakoľko sú udávane čísla reálne ešte nevedno, viac svetla by do problematiky mohla vniesť živá premiéra na ženevskom autosalóne. Malý britský výrobca tam bude svoj extrémny projekt prezentovať po boku spomínaného modelu AF8. Už teraz však hovorí o predaji: za hybridné kupé s výkonom vyše dvetisíc koní si chce účtovať 1,1 milióna libier, teda vyše 1,4 milióna eur.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×