Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toto je najbezpečnejšie auto na svete

Luxusná limuzína Mercedes-Maybach S600 Guard spĺňa normu VR10 ako prvý sériovo vyrábaný model. Zákazníci si za ochranu pekne zaplatia.
8 4 príspevky 23.02.2016 / Marek Pokrývka

Mercedes má dlhoročnú tradíciu vo výrobe obrnených áut, pričom okrem svojej vlajkovej lode ponúka v takýchto vyhotoveniach zopár ďalších modelov. Tradičným nositeľom zvýšenej ochrany je však trieda S. Aktuálnu generáciu sedanu s prívlastkom Guard prezentoval predvlani, no v týchto dňoch posunul latku ešte vyššie. Pancier totiž aplikoval na honosnú verziu Maybach.

Mercedes-Maybach S600 Guard sa navonok takmer nezmenil 8 fotografií v galérii Mercedes-Maybach S600 Guard sa navonok takmer nezmenil Zdroj: Mercedes

Kým štandardný model S-Guard nesie certifikát ochrany VR9, predĺžený variant je na tom ešte lepšie. Ako prvý sériovo vyrábaný model totiž spĺňa normu VR10. Možno preto povedať, že toto je najbezpečnejšie auto na svete. Luxusná limuzína sa pritom navonok takmer nezmenila, aj keď pozornému oku neujdú špecifické okenné rámy či sklá. Vidieť ich možno aj zvnútra. Inak je však všetko v interiéri po starom, pasažieri si môžu užívať maximálnu úroveň komfortu.

To dôležité sa skrýva pod plechmi, resp. priamo v nich. Mercedes-Maybach S600 Guard má karosériu zo špeciálnych materiálov: extra hrubú vrstvu špeciálnej ocele dopĺňajú aramidové vlákna či polykarbonát. Bezpečnostná konštrukcia je na kritických miestach vrstvená. Samozrejmosťou je kompletná ochrana podvozka a viacero špecifických prvkov vo vybavení.

Pasažieri limuzíny si môžu užívať maximálnu úroveň komfortu 8 fotografií v galérii Pasažieri limuzíny si môžu užívať maximálnu úroveň komfortu Zdroj: Mercedes

Vďaka týmto riešeniam dokáže vozidlo odolať nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Presné kritériá testu pri schvaľovaní balistickej normy VR10 sú však tajné. Obrnený Maybach nesie okrem tohto štítku aj certifikát ERV 2010 hovoriaci o odolnosti voči výbušninám. Napríklad explóziu ručného granátu by limuzína mala zvládnuť bez ťažkostí.

Ako napovedá označenie, Mercedes poháňa šesťlitrový dvanásťvalec. Dvakrát prepĺňaný motor je pravdepodobne bez zmien. Vďaka štandardnému maximálnemu výkonu 390 kW (530 k) a krútiacemu momentu 830 Nm by nemal mať problém ani s obrnenou limuzínou. Jej hmotnosť výrobca neprezradil. No mala by sa hýbať v okolí troch ton, čomu zodpovedajú brzdy i pruženie.

Kritériá testu pri schvaľovaní balistickej normy VR10 sú tajné 8 fotografií v galérii Kritériá testu pri schvaľovaní balistickej normy VR10 sú tajné Zdroj: Mercedes

Nie je prekvapením, že zákazníci si za túto ochranu pekne zaplatia. Mercedes-Maybach S600 Guard nesie na nemeckom trhu základnú cenu 470-tisíc eur bez dane. Samozrejme, vozidlo možno prispôsobiť všemožným želaniam budúcich majiteľov a spomínanú čiastku ešte zvýšiť. To však pravdepodobne nebude problém. Po takýchto automobiloch totiž siahajú najvyšší štátni predstavitelia či úspešní podnikatelia. A žiadna z týchto skupín spravidla núdzu o peniaze nemá...


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×