Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Spočítali sme náklady na Veyron: Sú extrémne

Za Bugatti Veyron sa obzrie skoro každý, len málokto však asi tuší, že jeho prevádzka stojí toľko peňazí, ako lietanie s vrtuľníkom. Pozrite sa na rozpis nákladov, ktoré vyrážajú dych.
12 31 príspevkov 23.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Bugatti Veyron patrí k autám, ktoré upútajú pozornosť kdekoľvek sa objavia. Aj to bol jeden z dôvodov záujmu oň, ak nie rovno ten najhlavnejší. Kúpiť si ho pritom z procesného hľadiska nebol problém, fabrika nerobila žiadne typické obštrukcie a majiteľov si nevyberala. Stačilo mať naň peniaze. Veľmi veľa peňazí. A to vôbec nemyslíme „drobné“ na spotrebu toho najdrahšieho benzínu. Náklady na palivo totiž majiteľov tohto 16-valcového kupé bolia asi najmenej zo všetkého.

Exkluzívne Bugatti v ponuke predajcu luxusných automobilov v londýnskej štvrti Mayfair, jednej z najhonosnejších častí mesta 12 fotografií v galérii Exkluzívne Bugatti v ponuke predajcu luxusných automobilov v londýnskej štvrti Mayfair, jednej z najhonosnejších častí mesta

Kto by sa predsa len nedal odradiť a naďalej mal záujem, tak Jack Barclay, londýnsky predajca značiek Bentley a Bugatti, patriaci pod krídla firmy H.R. Owens, ktorá má s autami podobného kalibru desaťročia skúseností, ponúka skutočne zaujímavý exemplár: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition, jeden z ôsmich vyrobených kusov tejto limitovanej edície.

Exkluzívne čierno-oranžové kupé, poháňané osemlitrovým motorom W16 s maximálnym výkonom 882 kW (1 200 k), ktorý ho dokáže rozbehnúť až na rýchlosť 408,84 km/h doposiaľ najazdilo iba 1 130 míľ, teda asi 1 808 kilometrov a je udržiavané v mimoriadne dobrom stave. Kto by oň prejavil záujem, musí počítať s cenou 1,79 milióna libier, teda približne 2,3 milióna eur.

Čo je najdrahšie? Všetko!

Na aké investície sa však má prípadný kupec pripraviť ďalej? Začnime napríklad pneumatikami, ktoré špeciálne pre 1 900 kilogramov vážiaci Veyron vyvinula aj vyrába firma Michelin. Sada stojí 24-tisíc eur, bez dane. Ich opotrebenie závisí od štýlu jazdy, niekomu vydržia 3 500, inému až 15 000 kilometrov, či dokonca ešte viac. Automobilka však nechce niesť žiadne riziko a odporúča ich výmenu každých 5 000 kilometrov, alebo okamžite po každej jazde maximálnou rýchlosťou.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition dokáže jazdiť rýchlosťou 408,84 km/h, za menej ako 15 minúť však pritom spáli stolitrovú nádrž benzínu a hneď po tom treba navyše vymeniť všetky štyri pneumatiky 12 fotografií v galérii Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition dokáže jazdiť rýchlosťou 408,84 km/h, za menej ako 15 minúť však pritom spáli stolitrovú nádrž benzínu a hneď po tom treba navyše vymeniť všetky štyri pneumatiky

Prezutie však nezvládajú hocikde, ale výlučne iba priamo vo fabrike v Molsheime. Kolesá je preto nutné doručiť tam a je jedno, z ktorého kúta sveta ich budete posielať, iná možnosť neexistuje. Majiteľ si môže zatiaľ auto postaviť na tehly (nie sú zahrnuté v cene), alebo si kúpiť druhú sadu kolies. Z dôvodu zaťaženia pri jazde a pri montáži zložitého systému, dovoľujúceho dojazd po úniku vzduchu, však Bugatti, tak či tak, vyzýva na pravidelnú výmenu diskov. Za štyri kusy treba vysoliť 50-tisíc eur.

Bez ohľadu na to, či Veyron jazdí, alebo stojí v garáži, musí sa každé dva roky podrobiť základnej servisnej prehliadke. Predajca si za ňu účtuje 12 500 eur, s ohľadom na náročnú techniku však nič iné ani nemožno čakať. V spomenutej sume je zahrnutý aj základný spotrebný materiál, napríklad 52 litrov novej chladiacej zmesi, alebo výmena 42 litrov oleja.

Séria World Record Edition bola limitovaná iba na osem kusov 12 fotografií v galérii Séria World Record Edition bola limitovaná iba na osem kusov

Jazdiť s autom ako je Bugatti bez havarijného poistenia si asi netrúfnu ani tí najväčší odvážlivci. No ani suma zaň rozhodne nie je malá, vraj sa môže vyšplhať až na zhruba 30-tisíc eur ročne. Aká je spodná hranica nevieme. Zákonná poistka za približne 200 eur na rok už pôsobí pri tých všetkých nákladoch ako balzam na dušu. A ešte aj diaľničná známka je na Veyron celkom lacná, teda rovnako drahá ako na iné osobné auto.

Aby sme sa však vrátili do reality, Bugatti má 100 litrovú nádrž, do ktorej pochopiteľne patrí ten najdrahší benzín. To pri súčasných (naozaj nízkych) cenách palív znamená približne 120 eur na jedno tankovanie. Na prvé počutie to vôbec neznie zle. Pri rýchlostiach, ktoré sa blížia maximu však šestnásťvalec spáli celých sto litrov za menej ako 15 minút!

Suma sumárum, kilometer jazdy s Bugatti Veyron stojí minimálne 15 eur, v realite ale pravdepodobne ešte o čosi viac. A to sú peniaze, za ktoré sa už dá prevádzkovať vrtuľník s turbínovým motorom. Alebo aby sme zostali na zemi, náklady na kilometer s bežným autom nižšej strednej triedy sú dnes približne na úrovni 50 centov. Celkom pekný rozdiel.


Najnovšie články
McLaren: Bratovražedné preteky na Autobahn

Francúzsky sedan pôsobí hodnotnejšie než predchodca a má rozšírené vybavenie. No naďalej ho možno označiť za lacný automobil.

Test Citroën C-Elysée: Povinná jazda

Každému vodičovi so zdravým pudom sebazáchovy je jasné, že telefón za volant nepatrí a písanie SMS obzvlášť. Rovnako ako alkohol či drogy. Stačí chvíľka...

Šokujúce video: Vtipný štart, smutný koniec

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Zajtra zatvoria R2 pri Zvolene

Japonský výrobca zverejnil obrázok, ktorý zachytáva povedomú siluetu nového SUV. Od existujúceho typu CX-9 sa má líšiť rozmermi i motorom.

Mazda CX-8 po prvýkrát oficiálne

Britská automobilka namontovala pod kapotu luxusného sedanu druhú najsilnejšiu verziu svojho kompresorom plneného osemvalca.

Jaguar XJR si odskočil do posilňovne

Milujete luxusné jachty, ale chcete si užívať rýchlu jazdu po asfalte? Bentley má pre vás odpoveď: spojilo sa s popredným výrobcom luxusných jácht Princess...

Bentley: Špeciálna edícia inšpirovaná jachtami
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×