Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Kuga: Nový vzhľad a turbodiesel

Európske SUV kopíruje facelift amerického variantu. Hlavnou odlišnosťou sú motory: v palete pribudol 1,5-litrový vznetový štvorvalec.
6 3 príspevky 22.02.2016 / Marek Pokrývka

Vlani predstavil Ford omladený model Escape, ktorý predviedol na novembrovom autosalóne v Los Angeles. V našich končinách ho poznáme pod označením Kuga. Už pri jesennej premiére sme špekulovali, že európska verzia tohto SUV by mohla prísť do Ženevy. V týchto dňoch Modrý ovál predpoklady potvrdil. Vozidlo však v predpremiére ukázal ešte na výstave MWC v Barcelone.

Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC 6 fotografií v galérii Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC

Modernizácia automobilu určeného pre starý kontinent kopíruje facelift amerického variantu. V prvom rade priniesla nový vzhľad. Ten sa zmenil skutočne výrazne a pôsobí skôr akoby šlo o generačnú výmenu. Modifikované sú totiž nielen nárazníky, ale aj maska chladiča, svetlá a obe kapoty. Dizajn auta vyznáva viac hrán. Vďaka masívnemu grilu s dvojicou horizontálnych priečok pôsobí Kuga robustnejšie než doteraz, čo ešte zvýrazňuje tmavé vyhotovenie predstaveného auta.

Pre interiér si Ford taktiež pripravil niekoľko dôležitých zmien, pričom opäť tu vidieť paralely s variantom pre Spojené štáty i kompaktom Focus. Rovnaký je volant či multimediálny systém Sync 3, no napríklad centrálna konzola obsahujúca panel klimatizácie je odlišná. Viacerými zmenami prešiel zoznam vybavenia. Objavilo sa v ňom niekoľko noviniek na strane komfortu i bezpečnosti.

SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3 6 fotografií v galérii SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3

Hlavnou odlišnosťou medzi dvojičkami Escape a Kuga sú motory. Európsky model má celkom odlišnú paletu pohonných jednotiek, do ktorej v rámci faceliftu pribudol nový turbodiesel. Ide o 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 88 kW (120 k). V ponuke nahradí najslabšiu verziu vznetového dvojlitra, pričom kombinovať sa bude výhradne s predným pohonom. V priemere by mal dosahovať normovanú spotrebu iba 4,4 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 115 g/km.

Okrem tohto agregátu zostáva v ponuke väčší vznetový motor 2.0 TDCi dostupný v naladení na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k), ako aj benzínový agregát 1.5 EcoBoost. Ten si možno kúpiť s maximálnym výkonom 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Pri silnejších motorizáciách má Ford Kuga štandardne pohon 4x4. Omladené SUV má do predaja prísť na jeseň.


Najnovšie články
Ceny palív kolíšu: Za koľko budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 24. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Staré Lady sa aj v dnešnej dobe tešia pozornosti úpravcov. Jagavým príkladom je typ 2101, z ktorého sa za pomoci nemeckej prémiovej značky stalo štýlové kupé.

Kupé Lada 2101 skrýva obrovské prekvapenie

Partia piatich Slovákov sa pred niekoľkými mesiacmi vydala na dlhú cestu. Z Banskej Bystrice priamo do Afriky. Aby to nebolo príliš jednoduché, zvolili si...

Slováci sa na Pionieroch dostali až do Tanzánie

Prvý majiteľ vozidla nahradil originálne 2,9-litrové srdce podstatne väčším dvanásťvalcom. Zarážajúce je, že agregát V12 je uložený priečne.

Historické kupé Ferrari šokuje motorom

Zotye má veľké skúsenosti s napodobňovaním existujúcich produktov, imitáciu konceptu talianskeho SUV mala značka predstaviť v Šanghaji.

Číňania chcú skopírovať Lamborghini Urus

Výrobca elektromobilov Tesla zvoláva do opravovní 53 000 vozidiel s nefunkčnou ručnou brzdou.

Tesla zvoláva 53 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×