Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Kuga: Nový vzhľad a turbodiesel

Európske SUV kopíruje facelift amerického variantu. Hlavnou odlišnosťou sú motory: v palete pribudol 1,5-litrový vznetový štvorvalec.
6 3 príspevky 22.02.2016 / Marek Pokrývka

Vlani predstavil Ford omladený model Escape, ktorý predviedol na novembrovom autosalóne v Los Angeles. V našich končinách ho poznáme pod označením Kuga. Už pri jesennej premiére sme špekulovali, že európska verzia tohto SUV by mohla prísť do Ženevy. V týchto dňoch Modrý ovál predpoklady potvrdil. Vozidlo však v predpremiére ukázal ešte na výstave MWC v Barcelone.

Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC 6 fotografií v galérii Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC

Modernizácia automobilu určeného pre starý kontinent kopíruje facelift amerického variantu. V prvom rade priniesla nový vzhľad. Ten sa zmenil skutočne výrazne a pôsobí skôr akoby šlo o generačnú výmenu. Modifikované sú totiž nielen nárazníky, ale aj maska chladiča, svetlá a obe kapoty. Dizajn auta vyznáva viac hrán. Vďaka masívnemu grilu s dvojicou horizontálnych priečok pôsobí Kuga robustnejšie než doteraz, čo ešte zvýrazňuje tmavé vyhotovenie predstaveného auta.

Pre interiér si Ford taktiež pripravil niekoľko dôležitých zmien, pričom opäť tu vidieť paralely s variantom pre Spojené štáty i kompaktom Focus. Rovnaký je volant či multimediálny systém Sync 3, no napríklad centrálna konzola obsahujúca panel klimatizácie je odlišná. Viacerými zmenami prešiel zoznam vybavenia. Objavilo sa v ňom niekoľko noviniek na strane komfortu i bezpečnosti.

SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3 6 fotografií v galérii SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3

Hlavnou odlišnosťou medzi dvojičkami Escape a Kuga sú motory. Európsky model má celkom odlišnú paletu pohonných jednotiek, do ktorej v rámci faceliftu pribudol nový turbodiesel. Ide o 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 88 kW (120 k). V ponuke nahradí najslabšiu verziu vznetového dvojlitra, pričom kombinovať sa bude výhradne s predným pohonom. V priemere by mal dosahovať normovanú spotrebu iba 4,4 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 115 g/km.

Okrem tohto agregátu zostáva v ponuke väčší vznetový motor 2.0 TDCi dostupný v naladení na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k), ako aj benzínový agregát 1.5 EcoBoost. Ten si možno kúpiť s maximálnym výkonom 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Pri silnejších motorizáciách má Ford Kuga štandardne pohon 4x4. Omladené SUV má do predaja prísť na jeseň.


Najnovšie články
Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta

Mercedes-Benz je okrem luxusných osobných vozidiel známy aj off-roadovými strojmi, ktoré sa nezastavia takmer pred ničím. Za všetko hovorí dlhoročný úspech...

All-Terrain 4x4²: Lepší ako drsné G-čko?

Navneeth Kannan navrhol, ako by mohol japonský produkt vyzerať v roku 2025. Elektromobil čerpá zo súčasného štylistického jazyka značky.

Infiniti Q50 EV: Elektrická budúcnosť
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×