Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pagani Huayra BC: 800 koní pre Ženevu

Extrémne talianske kupé váži iba 1 218 kilogramov. Taliani plánujú vyrobiť 20 exemplárov, pričom všetky si už našli majiteľov.
20 4 príspevky 19.02.2016 / Marek Pokrývka

Začiatkom roka dalo Pagani na známosť, že chystá drsnejšiu verziu svojho kupé Huayra. Automobilka ho ukázala s kamuflážou. No prešlo iba pár týždňov a na svete boli živé fotografie tohto modelu celkom bez maskovania, zo zákulisia okrem toho uniklo zopár technických údajov. Dnes prišla oficiálna premiéra. Superšport s prívlastkom BC si pre Ženevu nachystal 800 koní.

Huayra BC má výkon 588 kW a novú prevodovku 20 fotografií v galérii Huayra BC má výkon 588 kW a novú prevodovku

Reči o zvyšovaní výkonu sa teda potvrdili, šesťlitrový prepĺňaný dvanásťvalec Mercedes-AMG prešiel komplexným ladením. Na jeho konci stojí výkon 588 kW (800 k). Krútiaci moment zostal zachovaný, elektronika ho škrtí na maximálne j hodnote 1 000 Nm. Motor je spriahnutý s novou prevodovkou. Ide o sedemstupňový robotizovaný manuál, ktorý dodala firma Xtrac. Preraďovanie by mal zvládať v priebehu iba 75 milisekúnd.

Extra porcia konských síl súperí s menším počtom kilogramov. Štandardný model Huayra je síce s hmotnosťou 1 350 kg naozaj ľahký, no verzia BC ešte výrazne schudla. Váži totiž iba 1 218 kilogramov. Vyše metrák sa podarilo ušetriť vďaka viacerým rôznymi krokom, medzi ktorými boli napríklad silnejšie brzdy Brembo, kované disky kolies či titánový výfukový systém.

Karoséria superšportu je kompletne prepracovaná 20 fotografií v galérii Karoséria superšportu je kompletne prepracovaná

K odľahčeniu extrémneho kupé prispelo aj použite bližšie nešpecifikovaného kompozitu z dielne Pagani, ktorý má byť o 20% pevnejší než karbón a vážiť iba polovicu. Pravdepodobne ide o zmes uhlíkových vlákien a titánu. Karoséria vozidla je kompletne prepracovaná, čo sme už mohli vidieť na živých záberoch z konca januára. Objavilo sa na nej množstvo aerodynamických prvkov. Svoje miesto tu našiel predný spojler, prítlačné krídlo i obrovský difúzor. Interiér je viac-menej štandardný. Zmenili sa iba sedadlá, ktoré majú výraznejšie bočné vedenie.

Písmená BC v označení superšportu sú iniciálkami muža menom Benny Caiola. Tento zberateľ automobilov je priateľ pána Paganiho a zároveň jeho prvý zákazník. Do svojej kolekcie teraz pridá aj jeden kus drsnejšieho kupé Huayra. Dovedna plánuje talianska automobilka vyrobiť 20 exemplárov, pričom všetky si už našli majiteľov. Tí zaň zaplatili až 2,3 milióna eur.


Najnovšie články
Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 26. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Sébastien Ogier je superhviezdou kolotoča World Rally Championship. V spolupráci s firmou Red Bull si na chvíľu vyskúšal, aké je to sedieť v monoposte Formuly...

Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×