Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Optima: Štýlové kombi a plug-in hybrid

Kórejský zástupca strednej triedy prichádza v dvoch nových verziách. Zoznámili sme sa s nimi naživo, priamo v európskej centrále značky.
56 2 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Na európskom trhu patrí kombík k žiadaným karosárskym variantom vo viacerých segmentoch trhu. Kia Optima sa mu napriek tomu vyhýbala. Vlani predstavený koncept Sportspace však naznačil, že pri aktuálnej štvrtej generácii tohto typu sa to môže zmeniť.

Kia Optima Sportswagon naživo po svetovej premiére 56 fotografií v galérii Kia Optima Sportswagon naživo po svetovej premiére

Automobilka nedala svojim fanúšikom iba planú nádej. Kórejský zástupca strednej triedy totiž prichádza v dvoch nových verziách, pričom jednou z nich je práve štýlové kombi. Druhým čerstvým variantom je plug-in hybrid. Oba modely absolvovali včera svetovú premiéru a my sme sa s nimi zoznámili naživo, priamo v európskej centrále tejto značky.

Atraktívny dizajn dostal prednosť

Podobne ako menší cee’d dostala aj rodinne orientovaná Optima prívlastok Sportswagon, alebo skrátene SW. Nejde pritom len o nejaký prázdny výraz. Najmä v predstavenom vyhotovení GT totiž kombík pôsobí skutočne dynamicky. Okrem bižutérie v podobe diskov kolies, difúzora či dvoch výfukových koncoviek to má na svedomí aj celkový tvar zadnej časti.

Strecha kórejskej novinky dozadu klesá k skosenému oknu 56 fotografií v galérii Strecha kórejskej novinky dozadu klesá k skosenému oknu

Kia sa nesnažila do bezvedomia čarovať s litrami, atraktívny dizajn dostal v tomto prípade prednosť. Na dĺžku má preto novinka rovnakých 4 855 milimetrov ako sedan. Šírka sa nezmenila, výška narástla o zanedbateľných 5 mm na celkových 1 470 milimetrov. Strecha vozidla smerom dozadu klesá k skosenému oknu. K štýlovosti prispieva stúpajúca spodná hrana okien, veľký strešný spojler a tiež pochrómovaná linka, ktorý bola charakteristická už pre tretiu generáciu tohto typu.

Optima SW sa teda nesnaží lámať priestorové rekordy, v rámci strednej triedy je jej kufor s kapacitou 553 litrov iba priemerný. Vzhľadom na svalnaté tvary vozidla pôsobí naživo jeho objem ešte skromnejšie. Poteší však dvojitou podlahou, sklápaním zadných sedadiel v pomere 40:20:40 priamo z batožinového priestoru i operadlami idúcimi do dokonalej roviny. Pozitívom je tiež pomerne nízka nakladacia hrana. Praktickou stránkou teda kórejské kombi nesklame.

Batožinový priestor s objemom 553 litrov je iba priemerný 56 fotografií v galérii Batožinový priestor s objemom 553 litrov je iba priemerný

Upravený tvar karosérie mal vplyv aj na priestor na zadných sedadlách, konkrétne vzdušnosť v oblasti hlavy. Pri premiére sme sa ju rozhodli vyskúšať. V porovnaní so sedanom neponúka Sportswagon nejako výrazne viac miesta, rozdiel je len kozmetický. Prsty v tom má klesajúca línia strechy. Navyše, predstavené vozidlo malo presklený panel, ktorý priestor pod stropom znižoval.

Päťdverový variant bude k dispozícii s rovnakými motorizáciami ako východiskový sedan. Počítať teda možno s dvojlitrovým atmosférickým benzínom (120 kW/163 k) alebo 1,7-litrovým turbodieselom (104 kW/141 k). V ponuke pribudne aj model GT poháňaný prepĺňaným dvojlitrom. Predaj kombi by sa mal začať koncom tohto roka.

S modernou technikou za 1,7 l/100 km

Druhou novou verziou typu Optima sa včera stal variant Plug-in Hybrid. Ide o vozidlo umožňujúce jazdu v rýdzo elektrickom aj kombinovanom režime. Sériových automobilov s takouto konfiguráciou pohonu už poznáme niekoľko, pre kórejskú značku je to prvotina.

Navonok sa dá tento model spoznať vďaka viacerým charakteristickým prvkom, ktorých spoločným menovateľom je skresanie jazdných odporov. Prím hrala aerodynamika. V mene zníženia koeficientu Cd z 0,27 na 0,25 dostal sedan odlišnú prednú časť s menej členitými tvarmi, ale tiež nadstavce prahov a preštylizovaný zadný nárazník. K zmenám patria aj špecificky tvarované disky obuté do pneumatík s nízkym valivým odporom.

Optima Plug-in Hybrid sa dá spoznať vďaka viacerým prvkom 56 fotografií v galérii Optima Plug-in Hybrid sa dá spoznať vďaka viacerým prvkom

Medzi poznávacie znamenia možno zaradiť štítky s označením verzie, niekoľko tyrkysových detailov či viečko na ľavom prednom blatníku, ktoré skrýva zásuvku na dobíjanie. Jej prostredníctvom prúdi elektrina do akumulátora s kapacitou 9,8 kWh. Ten poskytuje šťavu elektromotoru dosahujúcemu výkonom 50 kW (68 k). S ním dokáže Optima vyvinúť maximálne tempo 120 km/h a prejsť slušných 54 kilometrov bez potreby nabíjania.

Pod kapotou sa okrem toho nachádza atmosférický benzínový dvojliter poskytujúci parametre 115 kW (156 k) a 189 Nm. Spriahnutý je so šesťstupňovým automatom. Pri spolupráci oboch pohonných jednotiek zvládne hybridný sedan zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu 9,4 sekundy. Kia pritom očakáva, že v zmiešanom režime dokáže jazdiť len za 1,7 litra. Pri normovaných meraniach by okrem toho mohol dosiahnuť emisie oxidu uhličitého s hodnotou iba 37g/km.

Pod kapotou sa okrem elektromotora nachádza benzínový dvojliter 56 fotografií v galérii Pod kapotou sa okrem elektromotora nachádza benzínový dvojliter

Negatívnou stránkou plug-in hybridu je batožinový priestor, ktorý sa scvrkol na 307 litrov. Môže za to batéria umiestnená za zadnými sedadlami. To zároveň znamená, že sklápanie operadiel je tu minulosťou. Inak je interiér viac-menej štandardný. Detailom je odlišný prístrojový panel prispôsobený funkčnosti pohonného systému podporenej množstvom modernej techniky. Optima Plug-in Hybrid ju medzi zákazníkov prinesie v poslednom kvartáli tohto roka.


Najnovšie články
McLaren: Bratovražedné preteky na Autobahn

Francúzsky sedan pôsobí hodnotnejšie než predchodca a má rozšírené vybavenie. No naďalej ho možno označiť za lacný automobil.

Test Citroën C-Elysée: Povinná jazda

Každému vodičovi so zdravým pudom sebazáchovy je jasné, že telefón za volant nepatrí a písanie SMS obzvlášť. Rovnako ako alkohol či drogy. Stačí chvíľka...

Šokujúce video: Vtipný štart, smutný koniec

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Zajtra zatvoria R2 pri Zvolene

Japonský výrobca zverejnil obrázok, ktorý zachytáva povedomú siluetu nového SUV. Od existujúceho typu CX-9 sa má líšiť rozmermi i motorom.

Mazda CX-8 po prvýkrát oficiálne

Britská automobilka namontovala pod kapotu luxusného sedanu druhú najsilnejšiu verziu svojho kompresorom plneného osemvalca.

Jaguar XJR si odskočil do posilňovne

Milujete luxusné jachty, ale chcete si užívať rýchlu jazdu po asfalte? Bentley má pre vás odpoveď: spojilo sa s popredným výrobcom luxusných jácht Princess...

Bentley: Špeciálna edícia inšpirovaná jachtami
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×