Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový turbodiesel Mercedes v detailoch

Naftový dvojliter s kódom OM654 je prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov. Na rovnakej architektúre vzniknú aj benzínové motory a šesťvalce.
9 4 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Asi najväčšou hviezdou tohtoročného detroitského autosalóna sa stal Mercedes triedy E. Piata generácia sedanu vyššej strednej triedy prišla s rodinným dizajnom, ale mnohými novinkami na strane techniky. Medzi ne patrí srdce naftovej verzie E220d. Nový turbodiesel s kódom OM654 je totiž prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov, ktorej členmi majú byť aj radové šesťvalce. Automobilka o ňom pri debute Éčka prezradila základné údaje, teraz ho ukazuje v detailoch.

Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor 9 fotografií v galérii Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor

Vznetový dvojliter je náhradou za doterajší 2,1-litrový motor používaný v množstve áut s trojcípou hviezdou na maske chladiča. V porovnaní s ním je o takmer 35 kilogramov ľahší. Stroj je celohliníkový, výnimkou sú oceľové piesty pracujúce so špecifickými spaľovacími priestormi a valcami pokrytými povrchom Nanoslide. Diesel využíva štvrtú generáciu vstrekovania Common Rail. V porovnaní s predchodcom má mať pokojnejší chod, no výrazne lepšie sú aj jeho parametre.

Prvé naladenie tohto agregátu dosahuje najvyšší výkon 143 kW (192 k) pri 3 800 otáčkach. Krútiaci moment má špičku 400 Nm, ktorou disponuje v rozmedzí 1 600 až 2 800 ot./min. Limuzínu triedy E rozbehne naftový dvojliter na stovku za 7,3 sekundy a odporu vzduchu sa vzdá pri 240 km/h. Výrobca pritom hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 až 4,3 litra na 100 km. Motor je teda úsporný a zároveň ekologický: normované emisie oxidu uhličitého sa pohybujú v rozmedzí od 102 do 112 g/km.

Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k) 9 fotografií v galérii Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k)

V budúcnosti plánuje Mercedes ponúkať viacero ďalších verzií tejto pohonnej jednotky, pričom montovať sa môžu pozdĺžne alebo naprieč. Kombinovať sa budú s manuálnymi aj automatickými prevodovkami, navyše so všetkými tromi koncepciami pohonu. Teda predných, zadných i všetkých kolies. Na rovnakej architektúre ako tento diesel pritom vzniknú aj benzínové pohonné jednotky, vrátane už spomínaných trojlitrových šesťvalcov s radovým usporiadaním.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×