Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový turbodiesel Mercedes v detailoch

Naftový dvojliter s kódom OM654 je prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov. Na rovnakej architektúre vzniknú aj benzínové motory a šesťvalce.
9 4 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Asi najväčšou hviezdou tohtoročného detroitského autosalóna sa stal Mercedes triedy E. Piata generácia sedanu vyššej strednej triedy prišla s rodinným dizajnom, ale mnohými novinkami na strane techniky. Medzi ne patrí srdce naftovej verzie E220d. Nový turbodiesel s kódom OM654 je totiž prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov, ktorej členmi majú byť aj radové šesťvalce. Automobilka o ňom pri debute Éčka prezradila základné údaje, teraz ho ukazuje v detailoch.

Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor 9 fotografií v galérii Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor

Vznetový dvojliter je náhradou za doterajší 2,1-litrový motor používaný v množstve áut s trojcípou hviezdou na maske chladiča. V porovnaní s ním je o takmer 35 kilogramov ľahší. Stroj je celohliníkový, výnimkou sú oceľové piesty pracujúce so špecifickými spaľovacími priestormi a valcami pokrytými povrchom Nanoslide. Diesel využíva štvrtú generáciu vstrekovania Common Rail. V porovnaní s predchodcom má mať pokojnejší chod, no výrazne lepšie sú aj jeho parametre.

Prvé naladenie tohto agregátu dosahuje najvyšší výkon 143 kW (192 k) pri 3 800 otáčkach. Krútiaci moment má špičku 400 Nm, ktorou disponuje v rozmedzí 1 600 až 2 800 ot./min. Limuzínu triedy E rozbehne naftový dvojliter na stovku za 7,3 sekundy a odporu vzduchu sa vzdá pri 240 km/h. Výrobca pritom hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 až 4,3 litra na 100 km. Motor je teda úsporný a zároveň ekologický: normované emisie oxidu uhličitého sa pohybujú v rozmedzí od 102 do 112 g/km.

Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k) 9 fotografií v galérii Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k)

V budúcnosti plánuje Mercedes ponúkať viacero ďalších verzií tejto pohonnej jednotky, pričom montovať sa môžu pozdĺžne alebo naprieč. Kombinovať sa budú s manuálnymi aj automatickými prevodovkami, navyše so všetkými tromi koncepciami pohonu. Teda predných, zadných i všetkých kolies. Na rovnakej architektúre ako tento diesel pritom vzniknú aj benzínové pohonné jednotky, vrátane už spomínaných trojlitrových šesťvalcov s radovým usporiadaním.


Najnovšie články
McLaren: Bratovražedné preteky na Autobahn

Francúzsky sedan pôsobí hodnotnejšie než predchodca a má rozšírené vybavenie. No naďalej ho možno označiť za lacný automobil.

Test Citroën C-Elysée: Povinná jazda

Každému vodičovi so zdravým pudom sebazáchovy je jasné, že telefón za volant nepatrí a písanie SMS obzvlášť. Rovnako ako alkohol či drogy. Stačí chvíľka...

Šokujúce video: Vtipný štart, smutný koniec

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Zajtra zatvoria R2 pri Zvolene

Japonský výrobca zverejnil obrázok, ktorý zachytáva povedomú siluetu nového SUV. Od existujúceho typu CX-9 sa má líšiť rozmermi i motorom.

Mazda CX-8 po prvýkrát oficiálne

Britská automobilka namontovala pod kapotu luxusného sedanu druhú najsilnejšiu verziu svojho kompresorom plneného osemvalca.

Jaguar XJR si odskočil do posilňovne

Milujete luxusné jachty, ale chcete si užívať rýchlu jazdu po asfalte? Bentley má pre vás odpoveď: spojilo sa s popredným výrobcom luxusných jácht Princess...

Bentley: Špeciálna edícia inšpirovaná jachtami
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×