Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ruské terénne monštrum nezastaví nič

VIDEO
Nekompromisný off-road Sherp prekoná skaly, jazerá i múry. Jeho výhodou je nízka hmotnosť a unikátne riadenie kolies.
8 23 príspevkov 16.02.2016 / Marek Pokrývka

Zdolávanie náročného terénu je pre niekoho zábavou, pre iných nutnosťou pri cestovaní či vykonávaní práce. Na trhu nájdeme veľa dopravných prostriedkov stavaných na tieto úlohy. Okrem viac-menej bežných modelov ako Land Rover Defender, Mercedes triedy G či Toyota Land Cruiser existujú aj omnoho drsnejšie stroje. Medzi tie najextrémnejšie sa zaradila ruská štvorkolka Sherp.

Ruské terénne monštrum Sherp má bizarný vzhľad i proporcie 8 fotografií v galérii Ruské terénne monštrum Sherp má bizarný vzhľad i proporcie

Tento nekompromisný off-road už na prvý pohľad zaujme svojou konštrukciou. Jeho jednoduchá hranatá karoséria z plechu je totiž učupená medzi štvoricou gigantických pneumatík. Vozidlo má dvojmiestnu kabínu s vyklápacími oknami, za ktorou môže byť textilná alebo pevná nadstavba. Dovnútra sa ide skrz dvere v zadnej časti.

Proporcie modelu Sherp sú rovnako bizarné ako jeho vzhľad. Pri dĺžke iba 340 centimetrov má 2 520 mm na šírku a 2 300 milimetrov na výšku. Na svedomí to má z veľkej časti práve obutie, ktorého priemer je až 1,6 metra. Svetlosť podvozka dosahuje veľmi štedrých 600 milimetrov. Výhodou tohto „automobilu“ je nízka hmotnosť (iba 1 300 kilogramov) a unikátne riadenie kolies.

Off-road má pohon podobný systémom používaných v tankoch 8 fotografií v galérii Off-road má pohon podobný systémom používaných v tankoch

Vďaka špecifickému pohonu podobnému systémom používaných v tankoch sa toto terénne monštrum dokáže otočiť prakticky na mieste. Aj preto ho v akcii nezastaví nič. Ruské vozidlo stojace na obrovských kolesách prekoná skaly, jazerá i múry. Podľa výrobcu dokáže preliezť cez kolmú stenu s výškou až 70 centimetrov. Ľahká konštrukcia a veľké drážky na pneumatikách mu zase umožňujú plnohodnotne plávať. Brodenie je dnes len pre amatérov...

Vo vode dokáže Sherp vyvinúť rýchlosť 6 km/h, s člnmi teda súperiť nebude. Ani na pevnej zemi nie je nejakým šprintérom. Maximálne tempo štvorkolky je 45 km/h, keďže jeho srdcom je iba 1,5-litrový naftový štvorvalec Kubota s výkonom 32 kW (44 k). Motor je spriahnutý s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a už spomínaným pohonom všetkých kolies. Všetko je prispôsobené maximálnej priechodnosti, rýchlosť nehrala veľkú rolu.

Brodenie je pre amatérov, Sherp môže plnohodnotne plávať 8 fotografií v galérii Brodenie je pre amatérov, Sherp môže plnohodnotne plávať

Toto vozidlo je dielom konštruktéra Alexeja Garagashyana, ktorý na ňom začal pracovať v roku 2012. Teraz je off-road dokončený. Autor ho plánuje koncom februára vystaviť v Moskve i Salzburgu, pričom už teraz naň prijíma objednávky. V ponuke sú zatiaľ dve verzie, ktorých cena sa pohybuje zhruba od 58-tisíc do 67,5-tisíca eur. Výroba modelu Sherp má prebiehať v Petrohrade.


Najnovšie články
Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×