Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Niro má jazdiť pod päť litrov

Hybridné SUV priniesla firma do Chicaga. V porovnaní s typom Sportage pôsobí kompaktnejšie, pod kapotou má 1,6-litrový benzínový motor.
14 4 príspevky 13.02.2016 / Marek Pokrývka

Južná Kórea definitívne nastupuje na hybridný vlak. Vozidlá so zmiešaným pohonom sa v nej vyrábajú už niekoľko rokov, ale až teraz postavili tamojšie automobilky modely postavené od podlahy na kombináciu spaľovacieho agregátu s elektromotorom. Hyundai predstavil uprostred januára liftback Ioniq, Kia zase priniesla na výstavisko do Chicaga SUV s označením Niro.

Kia Niro je od podlahy postavená ako hybrid 14 fotografií v galérii Kia Niro je od podlahy postavená ako hybrid Zdroj: Kia

Premiéru tohto vozidla ohlásila kórejská firma pred necelým mesiacom, neoficiálne sa o ňom hovorí už dlhšie. Jeho predobrazom sa stal v roku 2013 rovnomenný koncept. Sériová verzia s ním zdieľa základné rysy svetiel, no vzala na seba podstatne umiernenejšiu podobu. Dvojica krídlových dverí je teda minulosťou. Namiesto toho má vozidlo klasickú päťdverovú karosériu pripomínajúcu Sportage.

V porovnaní so štvrtou generáciou konvenčne poháňaného SUV pôsobí hybrid kompaktnejšie, no jeho presné rozmery nepoznáme. Okrem toho má Niro aj jednoduchšie dizajnové línie. V predstavenej podobe roluje na 18-palcových diskoch. V interiér podobnosť pokračuje, nachádza sa tu rovnaký volant a množstvo ovládačov. Palubná doska je však hranatejšia. Prístrojový panel je taktiež odlišný, tvorí ho kombinácia budíkov s displejmi.

Podobnosť s typom Sportage pokračuje v interiéri 14 fotografií v galérii Podobnosť s typom Sportage pokračuje v interiéri Zdroj: Kia

Novinka má pod kapotou 1,6-litrový benzínový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle. Štvorvalcový spaľovací agregát je doplnený šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, elektromotorom a batériou typu Li-ion s kapacitou 1,56 kWh. Tento systém spoločne vyvinie výkon 107 kW (146 k) a krútiaci moment 265 Nm. Dynamické parametre nepoznáme, no podľa výrobcu by spotreba mohla dosiahnuť iba 4,7 l/100 km. Kia Niro má teda jazdiť pod päť litrov.

Aby bolo kórejské SUV schopné pýtať si takéto malé porcie benzínu, je vybavené množstvom elektronických pomocníkov. Tie pomáhajú vodičovi optimalizovať apetít motora. Spolupracujú pritom s tempomatom i navigáciou, takže sa dokážu prispôsobiť aktuálnemu terénu a trase. Automobilka sa okrem toho pochválila dobrým odhlučnením interiéru a komfortným podvozkom.

Kombinovaný systém vyvinie maximálny výkon 107 kW 14 fotografií v galérii Kombinovaný systém vyvinie maximálny výkon 107 kW Zdroj: Kia

Hybridná novinka sa síce predstavila na severoamerickom kontinente, ale pravdepodobne sa chystá aj do Európy. Po prvýkrát ju asi uvidíme na ženevskom autosalóne. Kedy by sa mohla Kia Niro objaviť v tuzemských obchodoch zatiaľ nie je jasné, otáznik visí aj nad cenou. Vzhľadom na moderné technológie však pravdepodobne nepôjde o lacný špás.  


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×