Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari GTC4 Lusso je omladený model FF

Dvanásťvalcový superšport prešiel komplexnou retušou. Jeho výkon stúpol na 690 koní a všetky kolesá má nielen poháňané, ale aj riadené.
9 3 príspevky 09.02.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého týždňa vydalo Maranello obrázok zachytávajúci prednú časť bližšie nešpecifikovaného modelu. Indície poukazovali na modernizáciu Ferrari FF a teraz už vieme, že nešlo o nejaké nepodložené špekulácie. Talianska automobilka totiž vozidlo oficiálne odhalila ešte pred živým debutom na pôde ženevského autosalóna. Namiesto ponechania jeho doterajšieho označenie ho však prekrstila na Ferrari GTC4 Lusso.

Ferrari odhalilo model GTC4 Lusso ešte pred živým debutom 9 fotografií v galérii Ferrari odhalilo model GTC4 Lusso ešte pred živým debutom

Meno zaváňajúce historickými autami tejto značky môže síce spôsobiť prvotný zmätok, no ten zmizne pri pohľade na vozidlo. Jeho identita je totiž evidentná. Základné dizajnové línie sa nezmenili, aj keď v skutočnosti nezostal na aute zachovaný takmer žiaden plech.

Karoséria superšportu dostala upravený predný nárazník, na ktorý nadväzujú väčšie svetlomety a modifikovaná kapota. V predných blatníkoch sa objavili žiabre na chladenie bŕzd. Prelis v bočnej časti karosérie je zvýraznený, Ferrari okrem toho vymenilo spätné zrkadlá i kľučky. Vzadu upúta najmä dvojnásobný počet kruhových svetiel. Skryté sú pod upraveným aerodynamickým šiltom, ktorému sekunduje väčší difúzor. Retuš bola teda skutočne komplexná.

Interiér talianskeho superšportu je prakticky úplne nový 9 fotografií v galérii Interiér talianskeho superšportu je prakticky úplne nový

Ani interiér sa nevyhol zásadným zmenám, je totiž prakticky úplne nový. Odlišná je nielen palubná doska, ale aj volant, centrálny tunel, sedadlá či panely dverí. Ústredným bodom palubovky je 10,25-palcový displej dotykový displej, ktorý je doplnený sekundárnou obrazovkou pred spolujazdcom. Prístrojový panel je tiež z veľkej časti digitálny.

Strojovňa pod kapotou nezostala pri modernizácii na ocot. Klebety o adaptácii turbodúchadiel či elektromotorov sa nepotvrdili, veľké Ferrari sa naďalej spolieha na svoj 6,3-litrový atmosférický dvanásťvalec. Jeho maximálny výkon však stúpol z pôvodných 486 kW (660 k) na 508 kW (690 k). Krútiaci moment sa pritom zvýšil na 697 Nm. Výsledkom je skrátenie šprintu o tri desatiny na 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť zostala na úrovni 335 km/h.

Základnou technickou zmenou je riadenie zadných kolies 9 fotografií v galérii Základnou technickou zmenou je riadenie zadných kolies

Tak ako v minulosti motor roztáča obe osi. Systém 4RM je však prepracovaný a po novom sa volá 4RM-S, pričom základnou technickou zmenou v ňom je natáčanie zadnej nápravy. Ferrari GTC4 Lusso má teda všetky štyri kolesá nielen poháňané, ale aj riadené. Maranello okrem toho vyladilo adaptívne tlmiče, ktoré by mali zabezpečiť pri jazde viac komfortu.


Najnovšie články
Odhalenie: Nové SUV na základe Golfu

KLEBETY TÝŽDŇA Audi chce prekonať súperov v autonómnych funkciách, MINI chystá ďalší elektromobil a Volvo uvedie modelovú líniu 20.

Osemvalcový Range Rover Velar a BMW X7

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 30. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Počas minulého roka si svojho majiteľa našlo vyše 150-tisíc kusov tohto typu, k čomu prispel najmä veľký dopyt na nemeckom a čínskom trhu.

Mustang je najpredávanejším športovým autom

Na štart náročných pretekov sa postaví japonský hatchback s prepracovaným podvozkom, pneumatikami vhodnými do terénu a pôvodným pohonom.

Mongolskú rally absolvuje aj Nissan Leaf

V hierarchii značky zaujme novinka druhé najvyššie miesto, na domácej pôde však bude vlajkovou loďou. Stáť má na rovnakej platforme ako typ CX-9.

Mazda chystá ďalšie sedemmiestne SUV

Na tradičnom viedenskom sympóziu ukázal Wolfsburg aj trojvalec spaľujúci zemný plyn či techniku pripravovaných elektromobilov.

VW uvádza mikrohybridný motor 1.5 TSI
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×