Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari 335 Sport prepísalo históriu

Najdrahšie predané auto všetkých čias je opäť z Maranella. Takmer šesťdesiatročný roadster má súťažnú minulosť a vznikli z neho iba štyri kusy.
10 1 príspevok 06.02.2016 / Marek Pokrývka

Na svete sa nájde veľké množstvo starých automobilov, za ktoré sú zberatelia ochotní vysoliť miliónové čiastky v librách, dolároch či eurách. Zástupcovia značky Ferrari však spomedzi nich z nejakého dôvodu vynikajú. Záujemcov o kúpu nútia siahať na svoje kontá s podstatne väčšou agresivitou než pri iných veteránoch a celkom bezpečne vládnu rebríčku rekordných hodnôt vyplatených za stroj so štyrmi kolesami. V týchto dňoch sa na jeho vrchol postavil nový vládca.

Ferrari 335 Sport je novým vládcom rebríčka najdrahších áut 10 fotografií v galérii Ferrari 335 Sport je novým vládcom rebríčka najdrahších áut

Počas parížskej aukcie Retromobile organizovanej spoločnosťou Arcturial Motorcars sa pod kladivko dostalo Ferrari 335 Sport s karosériou Scaglietti. Ide o pretekársky model z roku 1957. Keďže je bezchybne zreštaurovaný, má za sebou súťažnú minulosť a vznikli z neho iba štyri kusy, odhady na jeho predajnú cenu boli odvážne. Nakoniec sa potvrdili. Vozidlo sa predalo za astronomických 32,1 milióna eur. Takmer šesťdesiatročné Ferrari tak prekonalo všetky doterajšie sumy a prepísalo históriu.

Pretekársky model z Maranella je bezchybne zreštaurovaný 10 fotografií v galérii Pretekársky model z Maranella je bezchybne zreštaurovaný

Najdrahšie predané auto všetkých čias je teda opäť z Maranella. Dvojmiestny roadster s typickou červenou farbou má pod kapotou štvorlitrový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 287 kW (390 k), ktorý je naozaj slušný aj na súčasnosť. V jeho dobe šlo o senzáciu. Vozidlo so suchou hmotnosťou 880 kilogramov dokázal motor so šiestimi karburátormi Weber rozbehnúť na maximálne tempo 300 km/h. Brzdy boli napriek tomu stále bubnové.

Dvanásťvalec so šiestimi karburátormi má výkon 287 kW (390 k) 10 fotografií v galérii Dvanásťvalec so šiestimi karburátormi má výkon 287 kW (390 k)

Ferrari 335 Sport po prvýkrát súťažilo na vytrvalostných pretekoch v Sebringu, kde finišovalo na šiestom mieste. Z legendárneho podujatia Mille Miglia si odnieslo striebro a okrem toho sa počas 24-hodinového zápolenia v Le Mans stalo historicky prvým automobilom s rýchlostným priemerom nad 200 km/h. Za jeho volantom sa vystriedalo množstvo slávnych mien. Okrem iných ho v roku 1958 šoféroval aj Sir Stirling Moss, ktorý s ním zvíťazil na kubánskej Grand Prix.


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×