Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Unikátna mapa: Presne tu na vás číhajú radary

VAŠA TÉMA Ministerstvo vnútra vypísalo súťaž na vytvorenie systému 1 341 kontrolných bodov, ktoré budú sledovať priestupky. Ponúkame interaktívnu mapu prvých schválených 739 kamier a radarov. Pozrite sa, detailne na trasy a miesta, kde polícia vaše omyly zachytí a odmení pokutou.
2 199 príspevkov 05.02.2016 / Soňa Zverková

Minister vnútra Robert Kaliňák už pred rokom avizoval vytvorenie celoslovenského systému kamier a radarov, ktorý bude v rámci inštitútu objektívnej zodpovednosti sledovať najčastejšie dopravné priestupky, predovšetkým rýchlosť, predchádzanie, zastavenie alebo státie či vjazd na železničné priecestia v čase, keď je to zakázané.

Ponúkame vám plne aktívnu mapu, ktorú sme vytvorili na základe GPS súradníc 739 kontrolných bodov, ktoré by mali byť funkčné najneskôr do konca tohto roka. Na konci článku nájdete aj prehľadnú tabuľku s presnými počtami kamier a radarov podľa krajov a sledovaného priestupku.

Detailná mapa: Pozrite sa, kde vás budú sledovať radary a kamery


Návod: Ako použiť mapu s radarmi

1. Priblížte si oblasť, ktorá vás zaujíma

Interaktívnu mapu je možné priblížiť do najmenších detailov, aby ste videli, kde presne sa zariadenia nachádzajú, napríklad, na vašich najčastejších trasách. Zobrazenie môžete priblížiť alebo vzdialiť jednoducho tlačidlami „+“ a „-“ v ľavom dolnom rohu mapy, prípadne podržaním tlačidla „CTRL“ a otočením kolieska na myši. Ak chcete mapu zväčšiť na celú obrazovku, kliknite kurzorom na štvorček v pravom hornom rohu.

2. Zistite, aký priestupok kamera sníma

Nie všetky zariadenia budú merať prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. Systém bude monitorovať aj iné priestupky, napríklad, nezastavenie na stopke, nedanie prednosti v jazde či nerešpektovanie zákazu zastavenia. Ak chcete vedieť, čo presne konkrétny prístroj vyhodnocuje, kliknite na jeho ikonu a zobrazí sa vám popis. Ak kliknete na obdĺžnik v ľavom hornom rohu, ukáže sa vám zjednodušená legenda.


Rezort koncom januára vypísal verejnú súťaž v hodnote 140 miliónov eur na systém, ktorý má spočiatku pozostávať zo 739 kontrolných bodov. Postupne by mal tento počet vzrásť až na vyše 1.300, pred rokom sa hovorilo o čísle 1.341 bodov. Náklady sa však oproti predchádzajúcim odhadom poriadne zvýšili. Kým pred rokom hovoril Kaliňák o sume 49 miliónov eur, čo by v jednoduchom matematickom prepočte na vytvorenie jedného bodu znamenalo sumu 36.540 eur, po novom už ide o 104.400 eur na kus. Pochopiteľne táto cena nezahŕňa len samotný prístroj, ale aj softvér, káblové prepojenia, personálne zabezpečenie, údržbu a podobne, i tak však ide o extrémne nákladnú položku.

Ako to bude fungovať

Polícia vlani v rámci objektívnej zodpovednosti zaevidovala 7 032 priestupkov, najčastejšie išlo o prekročenie rýchlosti a nezastavenie na „stopke“. V súčasnosti je naplánovaných 739 bodov, z čoho meranie rýchlosti tvorí takmer polovicu. Z 360 radarov bude len 200 trvalo umiestnených a aktívnych, zvyšné pozície tvoria skrinky, do ktorých bude možné v prípade potreby radar nainštalovať. Inými slovami, 160 radarov bude po Slovensku kolovať. Kaliňák však zdôraznil, že mapu, ktorú rezort vnútra zverejní pred spustením prevádzky systému, budú aktualizovať podľa toho, ako sa umiestnenie pohyblivých zariadení bude meniť.

zdroj: Ministerstvo vnútra 2 fotografie v galérii zdroj: Ministerstvo vnútra

Všetky informácie sa budú zhromažďovať v Centre dopravných informácií, ktoré by chcel rezort vytvoriť v Banskobystrickom kraji. Centrum získané údaje spracuje, autorizuje a v rámci inštitútu objektívnej zodpovednosti odošle vlastníkovi vozidla. Tak, aby sa minimalizoval priamy kontakt medzi motoristom a správnym orgánom. Systém bude spracúvať aj dopravné informácie, ktoré bude motoristom poskytovať v reálnom čase, napríklad o dopravných zápchach, nehodách či stave vozovky.

V rámci objektívnej zodpovednosti naďalej platí, že ak vodič zaplatí dve tretiny pokutu do 15 dní, pokuta sa považuje za uhradenú v plnej výške a vec sa uzatvorí. Pre úplnosť dodáme, že výhovorky neobstoja. Ak majiteľ vozidla tvrdí, že priestupok spáchal niekto iný, no vina označeného vodiča sa nepotvrdí, polícia pokračuje v správnom konaní voči vlastníkovi auta. Ide o prípady, keď, napríklad, nie je možné zistiť alebo preukázať vinu danej osoby.

zdroj: Ministerstvo vnútra 2 fotografie v galérii zdroj: Ministerstvo vnútra


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×