Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sci-fi či realita? Aj toto chystajú automobilky

Dnešné autá vedia napríklad dozrieť na vodiča, či neopúšťa svoj pruh, alebo mu pomôcť pri parkovaní. Čo však výrobcovia pripravujú a čo dokáže technika už o niekoľko rokov?
16 6 príspevkov 04.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Jednou z oblastí, v ktorej sa dnešné automobily vyvíjajú najdynamickejšie, sú rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy. Stále častejším štandardom aj v nižších triedach je napríklad sledovanie jazdného pruhu, či schopnosť prispôsobiť sa rýchlosťou jazdy vpredu idúcemu vozidlu, o pomocníkoch pri parkovaní už snáď ani nie je potrebné hovoriť.

Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení 16 fotografií v galérii Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení

Automobilky spolu s dodávateľmi pritom naďalej pracujú na zdokonaľovaní súčasnej techniky, aj na rozširovaní jej schopností. Peugeot a Citroën napríklad vyvíjajú systém, ktorý bude schopný rozoznať emócie vodiča, Ford a Opel sa mu snažia zlepšiť orientáciu za tmy a mnohé firmy sa venujú tiež ďalšiemu zlepšovaniu pasívnej bezpečnosti, napríklad ďalšiemu zdokonaľovaniu airbagov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výrazne sa rozširujú tiež možnosti komunikácie automobilov vzájomne medzi sebou, aj s ďalšími prvkami infraštruktúry, napríklad s dopravnými zariadeniami (napríklad semaformi). Výsledkom by mala byť vyššia bezpečnosť, ale tiež lepšia plynulosť dopravy, napríklad vďaka neustálej zelenej vlne pred autom. Pozrime sa v galérii na akých novinkách automobilky pracujú aktuálne, prípade ešte nedávno pracovali a porovnajme si ich s tým, čo už poznáme zo sériovej výroby.

˃˃˃ Prehľad a ilustrácie technických lahôdok prinášame v galérii ˂˂˂


Najnovšie články
Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii

Zohriať poriadne motor býva počas zimných mesiacov riadnym problémom. Pomôcť mu môžu aj prídavné clony pred chladičom, ktoré sa stávajú medzi vodičmi stále...

Prídavné clony chladiča: Pomôžu alebo uškodia?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×