Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lada X-Ray ide do predaja za skvelú cenu

Kompaktné SUV dostalo tri benzínové motorizácie. Najsilnejšia z nich je kombinovaná s robotizovanou prevodovkou.
19 214 príspevkov 02.02.2016 / Marek Pokrývka

Na sklonku minulého roka ruská automobilka AvtoVAZ oficiálne predstavila sériovú podobu typu X-Ray. Ešte pred jeho premiérou bolo pritom jasné, že vozidlo nesúce značku Lada využíva rovnakú platformu ako napríklad Dacia Sandero. Kompaktnému SUV to dávalo šance na import do Európy. Ten už je v súčasnosti potvrdený, no zatiaľ ide X-Ray do predaja len v Rusku.

Lada X-Ray ide zatiaľ do predaja len na domácom ruskom trhu 19 fotografií v galérii Lada X-Ray ide zatiaľ do predaja len na domácom ruskom trhu

Štvorvalce s výkonom 106 až 122 koní

Ako sme sa už v minulosti dozvedeli, novinka nižšej strednej triedy dostala tri atmosférické benzínové motorizácie. Základ tvorí 1,6-litrový štvorvalec dosahujúci výkon 78 kW (106 k) a krútiaci moment 148 Nm. Lada sa s ním rozbehne na stovku za 11,9 sekundy a zrýchľovať prestane pri 170 km/h. Výrobca hovorí o priemernej spotrebe 7,5 l/100 km.

Silnejšia verzia rovnakého agregátu disponuje parametrami 84 kW (114 k) a 156 Nm. AvtoVAZ pre ňu udáva 10,3-sekundový šprint 0-100 km/h, maximálnu rýchlosť 171 km/h a kombinovaný apetít 6,9 litra na sto. Obe jedna-šestky sú spriahnuté výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenáša krútiaci moment na predné kolesá.

Kompaktné SUV dostalo atmosférické benzínové štvorvalce 19 fotografií v galérii Kompaktné SUV dostalo atmosférické benzínové štvorvalce

Najsilnejšia motorizácia je kombinovaná s robotizovanou prevodovkou, čo je pre túto automobilku prvotina. Štvorvalec so zdvihovým objemom 1,8 litra dosahuje výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 170 Nm. SUV s ním dosiahne stovku za 10,9 sekundy. Ručička jeho rýchlomera sa oprie o cifru 183 km/h, pričom ruský výrobca spomína spotrebu 7,1 l/100 km.

Dve úrovne vybavenia a dva extra balíky

X-Ray bude dostupný so siedmymi farbami karosérie, vrátane výraznej oranžovej na čerstvých fotografiách. K dispozícii sú dve vybavenia V štartovacej úrovni Optima dostane LED denné svietenie, pätnásťpalcové kolesá, dva frontálne airbagy, bezpečnostné systémy ABS, EBD i ESP, palubný počítač, elektrické predné okná či autorádio so štyrmi reproduktormi i rozhraním Bluetooth. 

 

K tomuto si možno priplatiť za extra balík Comfort obsahujúci vyhrievanie predných sedadiel, klimatizáciu a chladenú schránku pred spolujazdcom. Vyššie položená verzia Top prináša 16-palcové ľahkozliatinové disky kolies, kľučky vo farbe karosérie, vyhrievané spätné zrkadlá, monitorovanie tlaku pneumatík či multimediálny systém so 7-palcovým displejom.

Tento model si ešte možno vybaviť prvkami Prestige. Tie zahŕňajú zadné senzory, parkovaciu kameru, automatickú klímu či svetelný a dažďový senzor. Zvonku sa vrcholná verzia vyznačuje tmavými oknami v zadnej časti. Mimochodom, okrem piatich pasažierov sa do vozidla zmestí aj 361 litrov batožiny. V prípade sklopenia zadných sedadiel rastie dostupný objem na 1 207 litrov.

Verzia Top prináša aj multimediálny systém so 7-palcovým displejom 19 fotografií v galérii Verzia Top prináša aj multimediálny systém so 7-palcovým displejom

A koľko bude Lada X-Ray na domácom trhu stáť? Veľa nie: základný variant nesie skvelú cenu 589-tisíc ruských rubľov, čo je v prepočte podľa aktuálneho kurzu takmer presne 7 100 eur. Desaťtisícovú hranicu v európskej mene teda naozaj výrazne podlieza. Prekročiť by ju pritom nemal ani špičkový model, ktorý sa má predávať za 723-tisíc rubľov (8 700 eur). Podobné cenovky možno čakať aj v Európe. V súčasnosti ešte stále nie je jasné, kedy sem túto novinku AvtoVAZ plánuje priniesť.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Aston Martin oslavuje otvorenie novej továrne vo veľkom štýle. V bývalom vojenskom hangári dal dokopy 28 áut, ktorých súhrnná cena dosahuje astronomické...

77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×