Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Legendárny Defender je definitívne minulosť

Angličania skončili sériovú výrobu terénnej ikony, ktorého pôvodná verzia začala schádzať z pásov ešte v roku 1948.
1 01.02.2016 / Marek Pokrývka

Fanúšikovia britskej značky Land Rover majú hlavu v smútku. Automobilka totiž v piatok, teda posledný pracovný deň januára, oficiálne zastavila produkciu typu Defender. Tento off-road patrí k najdlhšie žijúcim vozidlám histórie. Svoje slávne meno síce dostal až neskôr, ale prakticky vznikol iba krátko po 2. svetovej vojne. Jeho pôvodná verzia začala schádzať z pásov ešte v roku 1948.

Toto je posledný exemplár off-roadu Land Rover Defender

Sériovú výrobu terénnej ikony teda Angličania ukončili po dlhých 68 rokoch a teraz už je legendárny Defender definitívne minulosť. Počas dlhého života z neho vznikli vyše dva milióny kusov. Posledný exemplár mal dvojdverovú kabínu, plátennú strechu a charakteristickú zelenú farbu. Nie je na predaj, stane sa významnou súčasťou historickej kolekcie automobilky. Na jej ďalšieho dôležitého člena si ešte nejaký čas počkáme. Nástupca slávneho off-roadu by mal premiéru absolvovať v roku 2018, pričom z neho vznikne niekoľko karosárskych variantov.


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×