Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toto Bugatti Veyron stojí iba 75-tisíc eur

Americká firma vytvorila na základe Mercury Cougar kupé, ktoré verne pripomína francúzsky superšport. Predáva ho za zlomok ceny originálu.
19 17 príspevkov 29.01.2016 / Marek Pokrývka

Najrýchlejšie auto sveta z dielne značky Bugatti je snom mnohých autíčkarov. Iba zanedbateľná hŕstka z nich si ho však mohla počas jeho výroby dovoliť: štyristo majiteľov zaň zaplatilo minimálne milión dolárov, pričom v prípade špeciálnych verzií šla cena aj výrazne vyššie. Tento konkrétny Veyron však stojí v prepočte iba 75-tisíc eur. Aké je jeho tajomstvo?

Veyron za 75-tisíc eur nie je skutočným Bugatti 19 fotografií v galérii Veyron za 75-tisíc eur nie je skutočným Bugatti

Už v minulosti sa na svete objavilo niekoľko relatívne lacných exemplárov tohto francúzskeho superšportu, napríklad predvlani sa dal kúpiť ťažko havarovaný kúsok za 190-tisíc. Sivý exemplár na týchto fotografiách však búraný nebol a je plne funkčný. Problém je, že nejde o skutočné Bugatti. Pod krytom motora by ste strojovňu W16 so štyrmi turbami hľadali márne, predné kolesá automobilu poháňa atmosférický šesťvalec Ford. Základom tejto repliky sa totiž stalo Mercury Cougar.

Z mnohých uhlov pôsobí replika ako originál 19 fotografií v galérii Z mnohých uhlov pôsobí replika ako originál

Na základe amerického kupé vytvorila firma Just Toys Classic Cars z americkej Floridy čosi, čo Veyron verne pripomína. Z mnohých uhlov pôsobí ako skutočný model. Bližší pohľad však odhalí nielen proporčné nezrovnalosti, ale aj niektoré detailné prehrešky. Falošne pôsobia kolesá a taktiež kotúčové brzdy. Dierované kotúče s mamutími rozmermi použité na originálnom Bugatti sa nekonajú.

Interiér je vyhotovením úplne inde než Veyron 19 fotografií v galérii Interiér je vyhotovením úplne inde než Veyron

Ešte väčším problémom je interiér. Ten sa síce základnými tvarmi snaží kopírovať Veyron, ale použitými materiálmi a vyhotovením je niekde úplne inde. O luxusnom pocite z kokpitu nemôže byť reč. Množstvo kože v červenej a čiernej farbe, falošné uhlíkové vlákna ani imitácia kovových dielcov nestačí. Zvnútra snáď aj laik spozná, že nejde o skutočný miliónový superšport.

Predné kolesá kópie poháňa atmosférický šesťvalec 19 fotografií v galérii Predné kolesá kópie poháňa atmosférický šesťvalec

Samozrejme, základným problémom je technická stránka tejto repliky. Vzhľadom by možno na ulici oklamala aj znalca, ale použitý šesťvalec má zvukom či silou od skutočného Veyronu na míle ďaleko. S maximálnym výkonom 127 kW (172 k) bude toto vozidlo pri snahe o dynamickú jazdu pôsobiť smiešne. Samozrejme, kópiu predáva spoločnosť z Floridy za zlomok ceny originálu. No je automobil vytvorený výhradne na ukazovanie sa hodný sumy 75-tisíc eur?  


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×