Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toto Bugatti Veyron stojí iba 75-tisíc eur

Americká firma vytvorila na základe Mercury Cougar kupé, ktoré verne pripomína francúzsky superšport. Predáva ho za zlomok ceny originálu.
19 17 príspevkov 29.01.2016 / Marek Pokrývka

Najrýchlejšie auto sveta z dielne značky Bugatti je snom mnohých autíčkarov. Iba zanedbateľná hŕstka z nich si ho však mohla počas jeho výroby dovoliť: štyristo majiteľov zaň zaplatilo minimálne milión dolárov, pričom v prípade špeciálnych verzií šla cena aj výrazne vyššie. Tento konkrétny Veyron však stojí v prepočte iba 75-tisíc eur. Aké je jeho tajomstvo?

Veyron za 75-tisíc eur nie je skutočným Bugatti 19 fotografií v galérii Veyron za 75-tisíc eur nie je skutočným Bugatti

Už v minulosti sa na svete objavilo niekoľko relatívne lacných exemplárov tohto francúzskeho superšportu, napríklad predvlani sa dal kúpiť ťažko havarovaný kúsok za 190-tisíc. Sivý exemplár na týchto fotografiách však búraný nebol a je plne funkčný. Problém je, že nejde o skutočné Bugatti. Pod krytom motora by ste strojovňu W16 so štyrmi turbami hľadali márne, predné kolesá automobilu poháňa atmosférický šesťvalec Ford. Základom tejto repliky sa totiž stalo Mercury Cougar.

Z mnohých uhlov pôsobí replika ako originál 19 fotografií v galérii Z mnohých uhlov pôsobí replika ako originál

Na základe amerického kupé vytvorila firma Just Toys Classic Cars z americkej Floridy čosi, čo Veyron verne pripomína. Z mnohých uhlov pôsobí ako skutočný model. Bližší pohľad však odhalí nielen proporčné nezrovnalosti, ale aj niektoré detailné prehrešky. Falošne pôsobia kolesá a taktiež kotúčové brzdy. Dierované kotúče s mamutími rozmermi použité na originálnom Bugatti sa nekonajú.

Interiér je vyhotovením úplne inde než Veyron 19 fotografií v galérii Interiér je vyhotovením úplne inde než Veyron

Ešte väčším problémom je interiér. Ten sa síce základnými tvarmi snaží kopírovať Veyron, ale použitými materiálmi a vyhotovením je niekde úplne inde. O luxusnom pocite z kokpitu nemôže byť reč. Množstvo kože v červenej a čiernej farbe, falošné uhlíkové vlákna ani imitácia kovových dielcov nestačí. Zvnútra snáď aj laik spozná, že nejde o skutočný miliónový superšport.

Predné kolesá kópie poháňa atmosférický šesťvalec 19 fotografií v galérii Predné kolesá kópie poháňa atmosférický šesťvalec

Samozrejme, základným problémom je technická stránka tejto repliky. Vzhľadom by možno na ulici oklamala aj znalca, ale použitý šesťvalec má zvukom či silou od skutočného Veyronu na míle ďaleko. S maximálnym výkonom 127 kW (172 k) bude toto vozidlo pri snahe o dynamickú jazdu pôsobiť smiešne. Samozrejme, kópiu predáva spoločnosť z Floridy za zlomok ceny originálu. No je automobil vytvorený výhradne na ukazovanie sa hodný sumy 75-tisíc eur?  


Najnovšie články
Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 26. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Sébastien Ogier je superhviezdou kolotoča World Rally Championship. V spolupráci s firmou Red Bull si na chvíľu vyskúšal, aké je to sedieť v monoposte Formuly...

Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×