Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Tunel Považský Chlmec je prerazený

Ukončenie výstavby je naplánované v lete roku 2017. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš informoval, že tunel je jedným zo siedmich, ktoré dnes NDS stavia.
29.01.2016 / TASR

Tunelovú rúru diaľničného tunela Považský Chlmec, dlhého 2,2 kilometra (km) včera prerazili po necelých desiatich mesiacoch. Tunel je súčasťou 4,2-km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, ktorý má stáť 255 miliónov eur. Ukončenie výstavby je naplánované v lete roku 2017.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš informoval, že tunel je jedným zo siedmich, ktoré dnes NDS stavia. "Prerazením sme splnili jeden z míľnikov v rámci výstavby. Špecifikum je v tom, že sa razili tunelové rúry aj od stredu tunela. To znamená, že išlo šesť strojov, ktoré za desať mesiacov dokázali preraziť tunel, aby mohol byť k dispozícii na ďalšie práce," povedal generálny riaditeľ NDS.

Doplnil, že tunel má dĺžku 2 218 metrov a je dvojrúrový pre obidva smery jazdy. "Na razení sa podieľalo 35 silných strojov a v nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 240 robotníkov. Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno sa začína priamym napojením na diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode," uviedol Gajdoš.

Podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného (VÚD), a. s., Žilina Ľubomíra Palčáka je tunel významnou stavbou diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno a hrá veľkú úlohu v diaľnici D3. "Na vstupe do Žiliny máme dnes zhruba 28 000 vozidiel denne a z druhej strany od Kysúc je to približne 20 000 vozidiel. Podľa dopravného modelu, ktorý sme robili, v roku 2020 by na tomto malo prejsť asi 9 500 vozidiel. Z nich až 5 200 budú nákladné vozidlá. Čiže, veľmi to uľahčí život hlavne Žilinčanom a Žiline," dodal Palčák.

Po dobudovaní úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ušetria motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy 3,5 minúty. Cena za vybudovanie diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je približne 255 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Objednávateľom výstavby úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je NDS. Postaví ho združenie firiem Eurovia SK, Hochtief CZ a Stavby mostov Slovakia. Hlavným zhotoviteľom tunela je Hochtief CZ, a. s.

(TASR)


Najnovšie články
Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 26. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Sébastien Ogier je superhviezdou kolotoča World Rally Championship. V spolupráci s firmou Red Bull si na chvíľu vyskúšal, aké je to sedieť v monoposte Formuly...

Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×