Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nová Kia Cadenza sa chystá do predaja

Kórejská novinka prichádza s tromi pohonnými jednotkami. Okrem v minulosti avizovaného motora V6 dostane aj dva štvorvalce.
20 3 príspevky 27.01.2016 / Marek Pokrývka

Kia koncom novembra zverejnila dve fotografie, na ktorých bolo možné zvonku vidieť druhú generáciu typu Cadenza. Ten je na domácom trhu známy pod označením K7. Teraz sa sedan vyššej strednej triedy chystá v Kórei do predaja, na svet preto prišlo množstvo ďalších záberov a zároveň aj detailné informácie týkajúce sa rozmerov či ponúkaných motorizácii.

Cadenza druhej generácie by mala dostať aj pohon 4x4 20 fotografií v galérii Cadenza druhej generácie by mala dostať aj pohon 4x4

Na čerstvých obrázkoch si môžeme vzhľad kórejského automobilu prezrieť podstatne lepšie. V porovnaní s predchodcom je evidentný ostrejší a modernejší dizajn, ktorý je zhruba v rovnako dimenzovaných mantineloch ako doteraz. Štvordverové vozidlo stojí na 2 855-milimetrovom rázvore a na dĺžku meria až 4 970 mm. Šírka dosahuje 1 870 mm, výška 1 470 mm. Pohotovostná hmotnosť sa má podľa pohonnej jednotky a vybavenia hýbať v rozmedzí 1 565 až 1 670 kilogramov.

Cadenza bude štandardne rolovať na diskoch s priemerom 17 až 19 palcov, pričom v ponuke má byť s piatimi farbami karosérie. Pre interiér budú k dispozícii tri verzie čalúnenia a viacero druhov obkladov, vrátane pravého dreva. Dizajnéri kabíny evidentne čerpali v globálnej vlajkovej lodi značky. Tvarovo sa totiž výrazne ponáša na interiér luxusného typu Quoris a veľmi nezaostáva ani z hľadiska vybavenia. V ňom možno nájsť napríklad audiosústavu značky Krell, farebný head-up displej, sadu kamier zachytávajúcich celé okolie vozidla či množstvo bezpečnostných prvkov.

Kabína sa tvarovo ponáša na interiér luxusného typu Quoris 20 fotografií v galérii Kabína sa tvarovo ponáša na interiér luxusného typu Quoris

Kórejská novinka prichádza s tromi pohonnými jednotkami. Okrem v minulosti avizovaného motora V6, ktorého objem bolo možné vidieť na novembrových záberoch, dostane aj dva štvorvalce. Základom je atmosférický 2,4-litrový agregát. Ten ponúkne maximálny výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 241 Nm. Jeho naftová alternatíva s kapacitou 2,2 litra má parametre 149 kW (202 k) a 441 Nm.

Špičkou ponuky bude už spmínaný šesťvalec. Ide však o atmosférickú verziu, nie dvakrát prepĺňanú ako sa pôvodne hovorilo. Z objemu 3,3 litra vyprodukuje najvyšší výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment je 343 Nm. Štandardom pri všetkých motorizáciách bude pravdepodobne šesťstupňová automatická prevodovka, ktorá má byť skombinovaná s pohonom prednej nápravy.

Zatiaľ nie je jasné, či nová Cadenza príde do obchodov v Európe 20 fotografií v galérii Zatiaľ nie je jasné, či nová Cadenza príde do obchodov v Európe

Uvedenie tohto sedanu v ďalších častiach sveta by malo nasledovať s niekoľkomesačným odstupom od domáceho trhu. Zatiaľ ešte nie je jasné, či nová Kia Cadenza príde do obchodov v Európe. S istotou však možno hovoriť o predaji na pôde Spojených štátov amerických.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×