Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

EÚ chce zmeniť emisné normy dieselov

Autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.
4 príspevky 25.01.2016 / TASR

Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi. Na svojom portáli o tom informuje rakúsky denník Die Presse s odvolaním sa na nemecký spravodajský magazín Der Spiegel.

Konzervatívni a sociálnodemokratickí poslanci EP sa rozhodli vyjadriť súhlas s novými návrhmi na zmäkčené limity pre autá s dieselovými motormi.

Technický výbor expertov členov EÚ koncom októbra minulého roku súhlasil s tým, že od 1. septembra 2017 bude platiť nová norma pre všetky nové autá zaradené do cestnej premávky. Podľa nej autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.

Prechodná voľnejšia fáza sa má pre nové typy vozidiel skončiť 1. januára 2020 a o rok neskôr sa zmäkčená norma skončí aj pre všetky nové autá zaradené do premávky. Avšak aj potom výška škodlivín v ich výfukových plynoch bude môcť byť vyššia o 1,5 násobok nameraných hodnôt v laboratórnych podmienkach.

V pozadí zmeny noriem je dieselgate Volkswagenu. Vlani v septembri koncern potvrdil, že predal okolo 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorom bol softvér na skresľovanie výsledkov testov počas technických kontrol.

Podľa sociálnych demokratov v EP by sa mal v budúcom desaťročí určiť dátum, od ktorého budú platiť na škodliviny vo výfukových plynoch áut s dieselový motormi bez výnimky približne na súčasnej úrovni. 

(TASR)


Najnovšie články
Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×