Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Exkluzívne: Toto je nová Škoda Fabia crossover

Škoda vidí budúcnosť v autách s vyšším podvozkom. AUTO BILD odhaľuje nový crossover vychádzajúci z Fabie, ktorý nesie pracovný názov Polar. Na základe súčasných čísiel sa dá predpokladať, že by mohlo ísť o jedno z najpredávanejších áut na Slovensku.
3 91 príspevkov 25.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Do konca roka 2019 by mali do portfólia Škody pribudnúť štyri nové SUV. Je to ctižiadostivý plán, ale česká značka, ktorá vyrába vyše milióna kusov vozidiel ročne, iný ani nemôže mať. Crossovery a modely triedy SUV sa predávajú famózne a automobilka, ktorá ich v ponuke nemá, jednoducho nemôže pomýšľať na vysoké predaje. Úspech ambiciózneho plánu však závisí predovšetkým od toho, ako sa budú v najbližších rokoch vyvíjať dva najdôležitejšie trhy pre Škodu – Rusko a Čína.

Predovšetkým rezervovanosť zákazníkov v poslednom období v Číne môže urobiť viacerým koncernom vrásky na čele. Veľký rozmach sa v ázijskej veľmoci pribrzdil, preto nikoho neprekvapí, že Česi začali pracovať na malom SUV, ktoré bude zaujímavé hlavne pre Európu. Pracovne sa nazýva Polar a automobilka ním vstupuje do novej triedy vozidiel. Crossover navyše určí novú dizajnovú líniu Škody.

Škoda Polar bude vychádzať z Fabie, ale bude mať vyššie posadený podvozok a mohutnejšiu karosériu. Auto sa pustí do konkurenčného boja s Mini Countryman alebo Mazdou CX-3 3 fotografie v galérii Škoda Polar bude vychádzať z Fabie, ale bude mať vyššie posadený podvozok a mohutnejšiu karosériu. Auto sa pustí do konkurenčného boja s Mini Countryman alebo Mazdou CX-3

Polar bude merať na dĺžku asi 4,20  metra, takže uzatvorí medzeru medzi Fabiou a nástupcom Yetiho, ktorý narastie asi na 4,40 metra. Nie je to nový formát, má ho už Countryman aj Mazda CX-3 a mnoho ich konkurentov, ktorí prichádzajú na trh s mini SUV, respektíve s crossovermi s väčšími kolesami a so zvýšeným posedom.

Technika Polara je v zásade známa, lebo rovnako ako nová Fabia, bude mať aj malé SUV platformu MQB a z nej vychádzajúcu stavebnicovú architektúru koncernu VW, ktorá v budúcnosti bude siahať od Pola po Passat. Spoločná platforma má zrejmé výhody v nízkych nákladoch a rýchlom vývoji nových modelov. Nápravy, motory aj elektronika sa budú podobať na tie v novej Fabii, len budú mierne prispôsobené vyššej stavbe auta.

Úspech značky zatiaľ stále závisí od Octavie, ale v budúcnosti budú druhým pilierom modely SUV a crossovery. Škoda Polar navyše určí nový dizajnový smer českej automobilky 3 fotografie v galérii Úspech značky zatiaľ stále závisí od Octavie, ale v budúcnosti budú druhým pilierom modely SUV a crossovery. Škoda Polar navyše určí nový dizajnový smer českej automobilky

Rovnako ako Fabia, aj Polar bude v ľahkej váhovej kategórii. Jeho hmotnosť by mala byť len o niečo vyššia než 1 000  kilogramov. Na pohon budú slúžiť nové, ľahké trojvalcové motory. Benzínové so zdvihovým objemom jeden liter budú mať výkon 95 a 110 koní a diesel s objemom 1,4-litra bude naladený na výkony 75, 90 a 105 koní. Väčšie a výkonnejšie motory by síce v princípe boli realizovateľné, ale vyhradené budú skôr pre sesterské modely od Volkswagenu a na želanie pre verzie s pohonom všetkých kolies. S takýmto pohonom sa však v Polare neráta. Do predaja sa auto dostane najneskôr v roku 2019 s cenou pod hranicou 15 000 eur. Tak zapadne do medzery, ktorú uvoľní nový a väčší Yeti. Jeho druhá generácia, ktorú oficiálne predstavia v roku 2017, bude vyzerať dynamickejšie, predovšetkým zadné sklo bude šikmé skoro až športovo.

Takto by mala vyzerať nová Škoda Yeti, ktorú česká značka odhalí v roku 2017. Auto sa bude podobať na Octaviu a Superb, s ktorými bude mať spoločných mnoho technických celkov 3 fotografie v galérii Takto by mala vyzerať nová Škoda Yeti, ktorú česká značka odhalí v roku 2017. Auto sa bude podobať na Octaviu a Superb, s ktorými bude mať spoločných mnoho technických celkov

Ako vôbec prvý model SUV ofenzívy, uvedie Škoda už koncom budúceho roka nový Kodiak. Asi 4,75 metra dlhý, na želanie až sedemmiestny, automobil rozšíri ponuku značky smerom hore. Nové auto bude rozmerovo patriť do jednej ligy s Audi Q5, Mercedesom GLC alebo BMW X3 – cenou však zostane verné škodováckym pomerom. Kodiak s benzínovým motorom s výkonom 125 koní bude stáť približne 24 000 eur. Asi rok po príchode uvedie Škoda na trh aj jeho verziu kupé v štýle BMW X4. Mohutné, sebavedomé SUV kupé je senzáciou, o ktorej v Škode málokto predpokladal, že by sa vôbec mohla dostať do výroby. Dokiaľ však auto neschádza z výrobných pásov, nie je nič isté. Otriasť týmito plánmi by mohlo napríklad drastické šetrenie spôsobené emisnou kauzou, kvôli ktorej sa zastavila i výroba už schválenej Škody Roomster.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Aston Martin oslavuje otvorenie novej továrne vo veľkom štýle. V bývalom vojenskom hangári dal dokopy 28 áut, ktorých súhrnná cena dosahuje astronomické...

77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×