Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Poľský superšport Hussarya chce pretekať

Na výstavu v Birminghame prišla nová verzia kupé značky Arrinera, ktorá má spĺňať špecifiká súťažnej skupiny FIA GT4.
7 5 príspevkov 19.01.2016 / Marek Pokrývka

Naši severní susedia sa už dlhší čas snažia dostať na mapu sveta superšportov. O poľskom projekte Arrinera Hussarya sa začalo pôvodne hovoriť ešte v roku 2011, pričom o tri roky neskôr ukázala firma údajný sériový model a avizovala skorý začiatok výroby. K nemu však stále nedošlo. Namiesto štartu produkcie sme sa teraz dočkali novej verzie GT, ktorá chce pretekať.

Arrinera Hussarya má vo verzii GT okruhové zameranie 7 fotografií v galérii Arrinera Hussarya má vo verzii GT okruhové zameranie

Svoje okruhové zameranie dáva toto vozidlo jednoznačne najavo, zmien v porovnaní s kupé predstaveným v roku 2014 je viac než dosť. Karoséria je rozšírená a vybavená viacerými extra chladiacimi otvormi, okrem toho disponuje množstvom aerodynamických prvkov. Najvýraznejším z nich je mohutný prítlačné krídlo. Prehliadnuť však nemožno ani obrovský difúzor či predný spojler. Vo vnútri možno vidieť množstvo karbónu, škrupinové sedadlá a množstvo ovládacích prvkov.

Uprostred superšportu pracuje 6,2-litrový atmosférický osemvalec pochádzajúci od amerického koncernu General Motors. V pretekárskom naladení by mal dosahovať najvyšší výkon 316 kW (430 k). To je síce menej než má mať avizovaný sériový model, ale hmotnosť okruhového špeciálu nemá presiahnuť 1 250 kilogramov. Navyše, motor tu bude spriahnutý so sekvenčnou prevodovkou. Okrem toho využije špecifické pruženie s tlmičmi Öhlins či brzdový systém značky Alcon.

Uprostred kupé pracuje osemvalec od General Motors 7 fotografií v galérii Uprostred kupé pracuje osemvalec od General Motors

Toto vozidlo má podľa autorov spĺňať špecifiká súťažnej skupiny FIA GT4, či sa do zápolenia v nej pustí ešte počas tohto roka zatiaľ nie je jasné. Nová verzia kupé prišla na výstavu Autosport International v Birminghame. Poľská firma chce ročne vyrobiť dva až tri kusy pretekárskeho náradia a predávať ich za približne 170-tisíc eur. Okrem toho sa predstavitelia značky Arrinera rozhovorili aj o variante pre bežné cesty, na ktorý má do konca roka začať prijímať objednávky.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×