Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Razia v Renaulte: Polícia pátra po úpravách emisií

Francúzski vyšetrovatelia vtrhli do kancelárií Renaultu v snahe nájsť dôkazy o možnej manipulácii s emisiami. Razia zatiaľ dôkazy nepriniesla, no spôsobila prepad akcií Renaultu aj ďalších automobiliek.
1 14 príspevkov 14.01.2016 / Soňa Zverková

Aféra Volkswagenu so zmanipulovanými emisiami vyvolala tlak na celý automobilový priemysel. Pocítil to aj Renault, ktorého sídlo prehľadali francúzski vyšetrovatelia. Tamojšie úrady už v septembri ohlásili prísnejší dohľad nad automobilkami a úrad pre životné prostredie začal systémom náhodného výberu testovať aj vozidlá francúzskych značiek a porovnávať výsledky z laboratórií a reálneho života.

Podľa informácií agentúry Reuters, razie v niekoľkých sídlach Renaultu je súčasťou rozsiahleho vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom VW. Automobilka potvrdila pôvodnú dnešnú informáciu zástupcu odborov CGT Florenta Grimaldiho, ktorá bol príčinou výrazného prepadu jej akcií. Renault uviedol, že vyšetrovatelia hľadali dokumenty, ktoré popisujú spôsob, akým výrobca používa technológie na úpravu emisií. Podľa údajov automobilky agenti jednotky boja proti podvodom zatiaľ nenašli „žiadny dôkaz o používaní nelegálnych prostriedkov vo vozidlách Renaultu“.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Akcie Renaultu dnes dopoludnia v reakcii na prvotnú Grimaldiho informáciu spadli až o 20 percent na 67 eur, následne sa však mierne zostavili na 71,94 eura, čo oproti rannému otváraciemu kurzu 85 eur predstavuje zníženie asi o 17 percent. Podľa agentúry Bloomberg tento pokles doslova vymazal z trhovej hodnoty Renaultu takmer šesť miliárd eur. Správy o razii však zasiahli aj ďalšie európske automobilky, napríklad, PSA Peugeot Citroen prišiel o 5,2 percenta, Daimler o 3,9 percenta a Fiat Chrysler až o 8,9 percenta

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Dieselové verzie sú pre francúzske automobilky kľúčové a pred vypuknutím škandálu VW tvorili minimálne 60 percent ich celkového európskeho predaja. Renault však na rozdiel od VW nepredáva vozidlá v USA, kde sú emisné limity prísnejšie. Preto v porovnaní s nemeckým konkurentom mu nehrozia natoľko závažné finančné dôsledky. Podľa posledných správ hrozia Volkswagenu pokuty až vo výške takmer 45 miliárd eur a ďalšie finančné náklady, napríklad, vo forme povinného odkúpenia tisícov vozidiel a výrazných zliav.


Najnovšie články
Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii

Zohriať poriadne motor býva počas zimných mesiacov riadnym problémom. Pomôcť mu môžu aj prídavné clony pred chladičom, ktoré sa stávajú medzi vodičmi stále...

Prídavné clony chladiča: Pomôžu alebo uškodia?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×