Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Razia v Renaulte: Polícia pátra po úpravách emisií

Francúzski vyšetrovatelia vtrhli do kancelárií Renaultu v snahe nájsť dôkazy o možnej manipulácii s emisiami. Razia zatiaľ dôkazy nepriniesla, no spôsobila prepad akcií Renaultu aj ďalších automobiliek.
1 14 príspevkov 14.01.2016 / Soňa Zverková

Aféra Volkswagenu so zmanipulovanými emisiami vyvolala tlak na celý automobilový priemysel. Pocítil to aj Renault, ktorého sídlo prehľadali francúzski vyšetrovatelia. Tamojšie úrady už v septembri ohlásili prísnejší dohľad nad automobilkami a úrad pre životné prostredie začal systémom náhodného výberu testovať aj vozidlá francúzskych značiek a porovnávať výsledky z laboratórií a reálneho života.

Podľa informácií agentúry Reuters, razie v niekoľkých sídlach Renaultu je súčasťou rozsiahleho vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom VW. Automobilka potvrdila pôvodnú dnešnú informáciu zástupcu odborov CGT Florenta Grimaldiho, ktorá bol príčinou výrazného prepadu jej akcií. Renault uviedol, že vyšetrovatelia hľadali dokumenty, ktoré popisujú spôsob, akým výrobca používa technológie na úpravu emisií. Podľa údajov automobilky agenti jednotky boja proti podvodom zatiaľ nenašli „žiadny dôkaz o používaní nelegálnych prostriedkov vo vozidlách Renaultu“.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Akcie Renaultu dnes dopoludnia v reakcii na prvotnú Grimaldiho informáciu spadli až o 20 percent na 67 eur, následne sa však mierne zostavili na 71,94 eura, čo oproti rannému otváraciemu kurzu 85 eur predstavuje zníženie asi o 17 percent. Podľa agentúry Bloomberg tento pokles doslova vymazal z trhovej hodnoty Renaultu takmer šesť miliárd eur. Správy o razii však zasiahli aj ďalšie európske automobilky, napríklad, PSA Peugeot Citroen prišiel o 5,2 percenta, Daimler o 3,9 percenta a Fiat Chrysler až o 8,9 percenta

Dieselové verzie sú pre francúzske automobilky kľúčové a pred vypuknutím škandálu VW tvorili minimálne 60 percent ich celkového európskeho predaja. Renault však na rozdiel od VW nepredáva vozidlá v USA, kde sú emisné limity prísnejšie. Preto v porovnaní s nemeckým konkurentom mu nehrozia natoľko závažné finančné dôsledky. Podľa posledných správ hrozia Volkswagenu pokuty až vo výške takmer 45 miliárd eur a ďalšie finančné náklady, napríklad, vo forme povinného odkúpenia tisícov vozidiel a výrazných zliav.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×