Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lexus LC500 je extrémne nabrúsené kupé

Atraktívna novinka dostala desaťstupňový automat a pohon zadných kolies. Napriek vzhľadu nie je typ LC plnohodnotným nástupcom superšportu LFA.
30 4 príspevky 12.01.2016 / Marek Pokrývka

Toyota vyslyšala fanúšikove jej dcérskej značky Lexus a zaujímavý koncept LF-LC pretavila do sériovej reality. Cesta k tomuto produktu jej zabrala dlhé štyri roky. Štúdiu totiž pôvodne ukázala na detroitskom autosalóne ešte v roku 2012, rovnaké javisko si v týchto dňoch vybrala aj pre debut finálneho dvojdverového automobilu s označením LC500.

Lexus pretavil koncept LF-LC do finálneho produktu LC500 30 fotografií v galérii Lexus pretavil koncept LF-LC do finálneho produktu LC500

Napriek štvorročnému odstupu je už na prvý pohľad jasné, že atraktívny dizajn originálnej štúdie sa rozhodli v japonskej spoločnosti ponechať v maximálnej možnej miere. Karoséria je však v skutočnosti kompletne nová. Množstvo detailov sa na nej zmenilo, napríklad LED svetlomety, otvory privádzajúce vzduch k zadným brzdám, spätné zrkadlá či výfukové koncovky.

Upravené sú aj ďalšie prvky. Strecha je teraz vytvorená z uhlíkových vlákien, disky kolies sú o niečo menšie, ale stále majú slušný priemer 20 a 21 palcov. Vzadu pribudlo aktívne prítlačné krídlo. Aj napriek všetkým zmenám je toto kupé zvonku stále extrémne nabrúsené. Cítiť v ňom vplyv typu LFA, ale vďaka ostrým diódovým svetlám či dominantnej maske chladiča pôsobí ešte agresívnejšie.

Snaha zachovať pôvodné línie je cítiť aj v interiéri nového kupé 30 fotografií v galérii Snaha zachovať pôvodné línie je cítiť aj v interiéri nového kupé

V dvojmiestnej kabíne sa toho na pohľad zmenilo o niečo viac, ale taktiež je tu cítiť snaha zachovať pôvodné línie. Palubná doska má prepracované tvary a veľký centrálny displej. Na stredovom tuneli sa objavil volič prevodovky, odlišný je volant i materiály. Interiér predstaveného kúsku je takmer kompletne potiahnutý béžovou kožou, ktorý dopĺňajú čierne plasty a kov.

Napriek ostrému vzhľadu nie je typ LC plnohodnotným nástupcom superšportu LFA. Ak by ste čakali v útrobách vozidla pohon s výkonom začínajúcim sa šestkou či sedmičkou, zostanete sklamaní. Lexus má osemvalcové srdce známe napríklad zo sedanu GS F. Znamená to atmosférické plnenie, objem päť litrov a maximálny výkon 348 kW (473 k). Atraktívna novinka však dostala desaťstupňový automat Aisin, ktorý prenáša krútiaci moment s maximom 527 Nm na zadné kolesá.

Päťlitrový osemvalec modelu LC500 má výkon 348 kW (473 k) 30 fotografií v galérii Päťlitrový osemvalec modelu LC500 má výkon 348 kW (473 k)

Hmotnosť typu LC500 síce nepoznáme, ale oproti spomínanému štvordverovému typu bude pravdepodobne citeľne nižšia. To isté by malo platiť v porovnaní s ťažkým kupé RC F. Okrem karbónovej strechy sa pod to mala podpísať aj nová platforma GA-L určená pre luxusné modely koncernu. Zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) by malo kupé zvládnuť za menej než 4,5 sekundy. O maximálnej rýchlosti automobilka nehovorí.

Výkon tohto automobilu môžu byť pre niekoho sklamaním, Lexus si však prezieravo ponechal otvorené zadné vrátka. Označenie LC500 totiž o novinke hovorí ako o štandardnom vyhotovení. A nikde nie je napísané, že z neho Japonci neplánujú časom vyrobiť silnejší variant LC F. O takejto možnosti sa už pošuškáva a šesťsto koní by v jej prípade malo byť zaručených...


Najnovšie články
Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta

Mercedes-Benz je okrem luxusných osobných vozidiel známy aj off-roadovými strojmi, ktoré sa nezastavia takmer pred ničím. Za všetko hovorí dlhoročný úspech...

All-Terrain 4x4²: Lepší ako drsné G-čko?

Navneeth Kannan navrhol, ako by mohol japonský produkt vyzerať v roku 2025. Elektromobil čerpá zo súčasného štylistického jazyka značky.

Infiniti Q50 EV: Elektrická budúcnosť
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×