Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW: Technologické štúdie na tému i8

Mníchov prezentoval v Las Vegas dve verzie plug-in hybridu. Jedna má špecifický kokpit, druhá kamery namiesto spätných zrkadiel.
24 1 príspevok 06.01.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred koncom uplynulého roka sme sa od BMW dozvedeli, že na januárovej výstave CES v Las Vegas odhalí štúdiu Vision Car. Automobilka vtedy naznačila jej palubnú dosku s veľkým displejom. Tá nakoniec nepatrí celkom novému vozidlu, ale len evolúcii už dávnejšie predstaveného prototypu i8 Spyder. Na tému tohto plug-in hybridu pritom Bavori pripravili hneď dva technologické koncepty.

BMW Vision Future Interaction stavia na základe i8 Spyder 24 fotografií v galérii BMW Vision Future Interaction stavia na základe i8 Spyder

BMW i8 Spyder malo v predprodukčnej forme premiéru už v roku 2012 a verzia s finálnym označením Vision Future Interaction stavia na jeho základe. Navonok sa odlišuje oranžovým lakom a na viacerých fotografiách aj kompletne chýbajúcimi dverami. V dvojmiestnom kokpite sa objavili odlišné sedadlá i spomínaná palubovka so širokouhlou obrazovkou na strane spolujazdca.

Vozidlo má okrem 21-palcového zobrazovacieho panelu aj špecificky tvarovaný volant, digitálny prístrojový panel a head-up displej pokrývajúci prakticky celú plochu čelného skla. V spolupráci s navigáciou a kamerami tak umožňuje zobrazovať akúsi rozšírenú realitu.

Koncept má kokpit umožňujúci zobrazovať rozšírenú realitu 24 fotografií v galérii Koncept má kokpit umožňujúci zobrazovať rozšírenú realitu

Samozrejmosťou je pripojenie na internet či ovládanie gestami. Plug-in hybrid vie okrem toho aj autonómne jazdiť, v tomto režime sa volant rozsvieti na modro a zasunie hlbšie do palubnej dosky. Vodič si môže vyberať medzi tromi módmi jazdy: Pure Drive, Assist Mode a Auto Mode.

Druhou premiérou z Las Vegas bol prototyp BMW i8 Mirrorless vychádzajúci zo sériovo vyrábaného kupé. Ako napovedá anglické označenie, nenájdete na ňom klasické spätné zrkadlá. Vonkajšie kúsky nahradila dvojica kamier na tenkých nožičkách, ktoré sú doplnené tretím elektronickým okom umiestneným nad zadným oknom.

Spätné zrkadlá nahradili na prototype i8 Mirrorless kamery 24 fotografií v galérii Spätné zrkadlá nahradili na prototype i8 Mirrorless kamery

Obraz z týchto troch zdrojov je spájaný a prenášaný na veľký displej zaberajúci miesto pôvodného vnútorného zrkadla. Elektronické oči spoločne vytvárajú komplexný virtuálny pohľad dozadu. Vodičovi by mali poskytnúť podstatne lepší prehľad o premávke než pri štandardných spätiakoch, pričom súčasťou systému je aj signalizácia vozidla v mŕtvom uhle.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×