Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW: Technologické štúdie na tému i8

Mníchov prezentoval v Las Vegas dve verzie plug-in hybridu. Jedna má špecifický kokpit, druhá kamery namiesto spätných zrkadiel.
24 1 príspevok 06.01.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred koncom uplynulého roka sme sa od BMW dozvedeli, že na januárovej výstave CES v Las Vegas odhalí štúdiu Vision Car. Automobilka vtedy naznačila jej palubnú dosku s veľkým displejom. Tá nakoniec nepatrí celkom novému vozidlu, ale len evolúcii už dávnejšie predstaveného prototypu i8 Spyder. Na tému tohto plug-in hybridu pritom Bavori pripravili hneď dva technologické koncepty.

BMW Vision Future Interaction stavia na základe i8 Spyder 24 fotografií v galérii BMW Vision Future Interaction stavia na základe i8 Spyder

BMW i8 Spyder malo v predprodukčnej forme premiéru už v roku 2012 a verzia s finálnym označením Vision Future Interaction stavia na jeho základe. Navonok sa odlišuje oranžovým lakom a na viacerých fotografiách aj kompletne chýbajúcimi dverami. V dvojmiestnom kokpite sa objavili odlišné sedadlá i spomínaná palubovka so širokouhlou obrazovkou na strane spolujazdca.

Vozidlo má okrem 21-palcového zobrazovacieho panelu aj špecificky tvarovaný volant, digitálny prístrojový panel a head-up displej pokrývajúci prakticky celú plochu čelného skla. V spolupráci s navigáciou a kamerami tak umožňuje zobrazovať akúsi rozšírenú realitu.

Koncept má kokpit umožňujúci zobrazovať rozšírenú realitu 24 fotografií v galérii Koncept má kokpit umožňujúci zobrazovať rozšírenú realitu

Samozrejmosťou je pripojenie na internet či ovládanie gestami. Plug-in hybrid vie okrem toho aj autonómne jazdiť, v tomto režime sa volant rozsvieti na modro a zasunie hlbšie do palubnej dosky. Vodič si môže vyberať medzi tromi módmi jazdy: Pure Drive, Assist Mode a Auto Mode.

Druhou premiérou z Las Vegas bol prototyp BMW i8 Mirrorless vychádzajúci zo sériovo vyrábaného kupé. Ako napovedá anglické označenie, nenájdete na ňom klasické spätné zrkadlá. Vonkajšie kúsky nahradila dvojica kamier na tenkých nožičkách, ktoré sú doplnené tretím elektronickým okom umiestneným nad zadným oknom.

Spätné zrkadlá nahradili na prototype i8 Mirrorless kamery 24 fotografií v galérii Spätné zrkadlá nahradili na prototype i8 Mirrorless kamery

Obraz z týchto troch zdrojov je spájaný a prenášaný na veľký displej zaberajúci miesto pôvodného vnútorného zrkadla. Elektronické oči spoločne vytvárajú komplexný virtuálny pohľad dozadu. Vodičovi by mali poskytnúť podstatne lepší prehľad o premávke než pri štandardných spätiakoch, pričom súčasťou systému je aj signalizácia vozidla v mŕtvom uhle.


Najnovšie články
Šokujúce video: Vtipný štart, smutný koniec

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Zajtra zatvoria R2 pri Zvolene

Japonský výrobca zverejnil obrázok, ktorý zachytáva povedomú siluetu nového SUV. Od existujúceho typu CX-9 sa má líšiť rozmermi i motorom.

Mazda CX-8 po prvýkrát oficiálne

Britská automobilka namontovala pod kapotu luxusného sedanu druhú najsilnejšiu verziu svojho kompresorom plneného osemvalca.

Jaguar XJR si odskočil do posilňovne

Milujete luxusné jachty, ale chcete si užívať rýchlu jazdu po asfalte? Bentley má pre vás odpoveď: spojilo sa s popredným výrobcom luxusných jácht Princess...

Bentley: Špeciálna edícia inšpirovaná jachtami

Dôvodom je predaj európskej divízie GM, ktorá zahrňuje nemeckú značku Opel a britskú značku Vauxhall. Okrem toho výsledky spoločnosti ovplyvnili jednorazové...

Zisk General Motors klesol o vyše 40 %

Diaľnice na Slovensku sú, žiaľ, plné vodičov, ktorí za svet neopustia stredný či ľavý jazdný pruh. Veď v pravom pruhu je kamión. To, že je od nich vzdialený...

Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×