Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nemci môžu elektromobily vyvíjať spoločne

Andreas Mundt si vie predstaviť "dobré normy pre jednotné batérie, nabíjacie stanice a čiastočne aj softvér. Avšak podvozky by zostali sférou otvorenej konkurencie".
04.01.2016 / TASR

Prezident nemeckého protimonopolného úradu Andreas Mundt podporuje spoluprácu nemeckých výrobcov pri vývoji samostatne jazdiacich elektromobilov. DPA cituje jeho vyjadrenie pre dnešné vydanie denníka Rheinische Post. Vie si predstaviť "dobré normy pre jednotné batérie, nabíjacie stanice a čiastočne aj softvér. Avšak podvozky by zostali sférou otvorenej konkurencie".

Spolupráca pri vývoji áut budúcnosti je zmysluplná, "toto pole nemožno prenechať americkým koncernom ako Google", dodal. Okrem toho by stratégia jedinej cesty pre autonómne elektroautá otvorila priestor pre ich masovú produkciu. Pripomenul, že všade v Európe máme rovnaké elektrické zásuvky.

Mundt, hlavný strážca zachovania konkurenčného prostredia v Nemecku, predpokladá, že sa predaj potravín online jedného dňa stane taký dôležitý, že jeho pôsobenie bude musieť jeho úrad vymedziť po novom. S tým však v najbližších troch až piatich rokoch ešte nemožno počítať.

(TASR)


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×