Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nemci môžu elektromobily vyvíjať spoločne

Andreas Mundt si vie predstaviť "dobré normy pre jednotné batérie, nabíjacie stanice a čiastočne aj softvér. Avšak podvozky by zostali sférou otvorenej konkurencie".
04.01.2016 / TASR

Prezident nemeckého protimonopolného úradu Andreas Mundt podporuje spoluprácu nemeckých výrobcov pri vývoji samostatne jazdiacich elektromobilov. DPA cituje jeho vyjadrenie pre dnešné vydanie denníka Rheinische Post. Vie si predstaviť "dobré normy pre jednotné batérie, nabíjacie stanice a čiastočne aj softvér. Avšak podvozky by zostali sférou otvorenej konkurencie".

Spolupráca pri vývoji áut budúcnosti je zmysluplná, "toto pole nemožno prenechať americkým koncernom ako Google", dodal. Okrem toho by stratégia jedinej cesty pre autonómne elektroautá otvorila priestor pre ich masovú produkciu. Pripomenul, že všade v Európe máme rovnaké elektrické zásuvky.

Mundt, hlavný strážca zachovania konkurenčného prostredia v Nemecku, predpokladá, že sa predaj potravín online jedného dňa stane taký dôležitý, že jeho pôsobenie bude musieť jeho úrad vymedziť po novom. S tým však v najbližších troch až piatich rokoch ešte nemožno počítať.

(TASR)


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×