Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Hyundai i20 1.4i: Jasná voľba

Vrátili sme sa ku kórejskému hatchbacku, ktorému sme po úvodnom zoznámení vyčítali pohonnú jednotku. Ako mu sadne silnejší zážihový motor?
26 37 príspevkov 05.06.2015 / Marek Pokrývka

Hyundai sa pochlapil a do segmentu B priviedol skutočne konkurencieschopný automobil. Zistili sme to počas nášho prvého testu druhej generácie typu i20, po ktorom sme vozidlu dali veľký palec hore. Mali sme však výhrady k motorizácii: 1,2-litrový atmosférický benzín s maximálnym výkonom 62 kW (84 k) je na dnešné pomery slabý a s prepĺňanou konkurenciou nedrží krok.

Hyundai i20 sme otestovali s 1,4-litrovým benzínovým motorom 26 fotografií v galérii Hyundai i20 sme otestovali s 1,4-litrovým benzínovým motorom

Ku kórejskému hatchbacku sme sa preto vrátili a vymenili v ňom pohonnú jednotku, ktorú sme mu po úvodnom zoznámení vyčítali. Zisťovali sme, ako vozidlu sadne silnejší zážihový motor so zdvihovým objemom 1,4 litra. Preverili sme ho v kombinácii s najvyšším vybavením Style.

Stovka benzínových koní a šesťkvalt

Keďže automobil ako taký sa nezmenil, zamerali sme sa počas testu výhradne na jeho srdce. Benzínový štvorvalec dosahuje maximálny výkon 74 kW (100 k) a krútiaci moment so špičkou na úrovni 134 Nm. Agregát je štandardne kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Sto koní je citeľne viac než v minulosti skúšaných 62 kW (84 k) 26 fotografií v galérii Sto koní je citeľne viac než v minulosti skúšaných 62 kW (84 k)

V porovnaní s konkurenciou nejde o zázrak, čo dokumentujú údaje o dynamike. Akcelerácia na stovku za 11,6 sekundy a maximálna rýchlosť 184 km/h nie sú čísla, pri ktorých sa zvykne skloňovať slovné spojenie „najsilnejšia motorizácia“. No pre kórejskú dvadsiatku to platí.

Vrchol ponuky však hodnotíme ako podarený, oproti skromnejšiemu súrodencovi je citeľne silnejší a v prípade potreby s ním dokáže byť Hyundai výrazne rýchlejší. Jeho väčšia pružnosť sa zíde napríklad pri predbiehaní. Výkon prichádza lineárne so stúpajúcimi otáčkami, pričom zároveň s nimi sa motor 1.4i začína aj hlásiť o slovo. Pri bežnom jazdení je však veľmi dobre odhlučnený.

Zaujímavé je, že navzdory jednému prevodovému stupňu navyše pracuje štvorvalec počas diaľničného maxima 130 km/h pri rovnakých otáčkach ako menšie 1,2-litrové srdce kombinované s päťstupňovým manuálom. Napriek tomu je objemnejší agregát so šesťkvaltom úspornejší: v testovacej prevádzke sme mu namerali 7,1 l/100 km, čo je o celých sedem decilitrov menej.

Motor 1.4i sa štandardne kombinuje so šesťstupňovým manuálom 26 fotografií v galérii Motor 1.4i sa štandardne kombinuje so šesťstupňovým manuálom

Na chlp rovnaký výsledok sme dostali v meste. Tu už síce hovoríme o úspore jediného deci, ale aj to sa počíta. A ráta sa aj spotreba 4,7 litra benzínu na vidieckych cestách, kde bol slabší motor o polliter smädnejší. Dvadsiatka je teda so stokoňovým stádom nielen svižnejšia, ale má aj skromnejší apetít po palive. A na rozdiel od väčšiny moderných áut dokáže splniť svoje papierové sľuby o spotrebe.

Vstupná investícia sa vráti

Na slovenskom trhu štartuje Hyundai i20 na cene 9 990 eur. Benzínový motor s objemom 1,4 litra sa však dodáva len k dvom vyšším úrovniam vybavenia, kúpite si ho teda od 11 890 eur bez príplatkov. Ak si zvolíte aj nami testovanú verziu Style, pripraviť si treba čiastku 13 590 eurodukátov. Skúšaný exemplár mal medzi príplatkami vyhrievanie predných sedadiel a volantu, spolu za päťstovku.

Výkonnejší agregát je k dispozícii s vybaveniami Comfort a Style 26 fotografií v galérii Výkonnejší agregát je k dispozícii s vybaveniami Comfort a Style

Od slabšej 1,2-litrovej motorizácie je tento model drahší o 700 eur. V trhovom segmente B sa síce ráta každá stovka, no podľa nás tento príplatok stojí za to. Vzhľadom na nižšiu spotrebu vo všetkých režimoch sa totiž táto vstupná investícia pomerne rýchlo vráti. A voľba objemnejšej pohonnej jednotky prináša jasné plus z hľadiska jazdných výkonov.

BANNER300

Silnejší motor hatchbacku sedí

Hyundai i20 druhej generácie má mnoho kvalít, ale za konkurentmi z hľadiska pohonných jednotiek zaostáva. Spomedzi troch ponúkaných benzínových štvorvalcov je však podľa nás ten 1,4-litrový jasná voľba. Silnejší motor hatchbacku jednoducho sedí. Oproti verzii 1.2i ponúka výrazne lepšiu dynamiku, drahší je len o pár stovák a tento príplatok  vynahradí nižším apetítom po palive.

Hyundai i20 je s motorizáciou 1.4i silný zástupca segmentu B 26 fotografií v galérii Hyundai i20 je s motorizáciou 1.4i silný zástupca segmentu B

Druhý redakčný test nás utvrdil v tom, že Kórejci vychovali silného zástupcu kategórie malých áut. Škoda Fabia sa ako najpredávanejšie auto tohto segmentu môže modelu i20 skutočne obávať. V našich končinách jej síce Hyundai triedne prvenstvo s veľkou pravdepodobnosťou neukradne, ale má potenciál na odhryznutie si slušnej časti trhového koláča.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 396 cm3
Max. výkon
74 kW/100 k
pri otáčkach
6000/min
Max. krútiaci moment
134 Nm
pri otáčkach
3 500/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 035 mm
Šírka
1 734 mm
Výška
1 474 mm
Rázvor náprav
2 570 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 115 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 190 kg
Užitočná hmotnosť
485 kg
Celková hmotnosť
1 600 kg
Objem batožinového priestoru
326/1 036 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
184 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
7,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,7 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
127 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 9 990 €
Základná cena verzie
od 13 590 €
Cena testovaného exemplára
14 090 €


Najnovšie články
Ruské Lamborghini Huracán má 1 459 koní

Britský špecialista pre dvojlitrový motor prichystal turbodúchadlo, ladený výfuk, medizchladič či karbónový tepelný štít.

Mazda MX-5 so silným dopingom od BBR

Polícia v Británii má novú zbraň. Tentokrát nejde o žiadnu technickú vymoženosť, ale o možnosť konfiškácie vozidla na základe agresívnej či neprispôsobivej...

Superšporty z požičovne im zabavila polícia

Automobilový priemysel tvorí 44-% podiel na celkovej produkcii krajiny a z hľadiska vývozu predstavuje 35 %. V roku 2016 bolo na Slovensku vyrobených 1,04...

Automobilový priemysel čelí rizikám

Honda stanovila nový rekord na Nürburgringu, limitovanú verziu nemeckého súpera prekonala o viac než tri sekundy.

Civic Type R: Opäť najrýchlejší v triede

Vzhľad britského elektrického SUV sa podľa šéfdizajnéra značky zásadne nebude meniť, rošáda nečakaná ani technické parametre.

Jaguar I-Pace: Sériovka už vo Frankfurte

Kúpou auta s nižšou spotrebou možno v konečnom dôsledku ušetriť aj tisíce eur. Je tento parameter dôležitý aj pre vás? Pozrite si prehľad 68 obľúbených áut...

Najobľúbenejšie u nás: Reálna spotreba 68 áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×