Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes B200 CDI: Boj omladením

Omladené Béčko sa musí postaviť novinke z Mníchova, modelu BMW 2 Active Tourer. Ako sa vyrovnáva s jeho nižším vekom?
30 4 príspevky 04.06.2015 / Marek Pokrývka

Na platforme MFA s predným pohonom v súčasnosti Mercedes vyrába už päť modelov: triedy A, B, GLA a tiež CLA vo verzii sedan i kombi. Automobilom, ktorý s touto architektúrou začal, však bolo Béčko. Nie je preto prekvapením, že bolo prvé na rade aj pri omladzovaní.

Mercedes triedy B prešiel omladením a dostal nového súpera 30 fotografií v galérii Mercedes triedy B prešiel omladením a dostal nového súpera Zdroj: Marek Pokrývka

Trieda B produkovaná v maďarskom závode je druhou generáciou automobilu s týmto označením. Dlho šlo o jediného prémiového zástupcu medzi kompaktnými MPV, no v tomto revíri sa nedávno objavil bavorský dravec. Model pokrstený BMW 2 Active Tourer sme nedávno testovali, preto sme sa na zmodernizovaný Mercedes vo verzii B200 CDI 4Matic pozreli v dvoch rovinách: čo sa na ňom zmenilo a aká je omladená forma v porovnaní s mladým súperom.

Priestranný interiér je silnou stránkou

Omladenie malého rodinného Mercedesu patrí k tým, ktoré oko laika veľmi ľahko prehliadne. V štýle ostatných mladých členov rodiny dostalo MPV jemne upravené tvary, novú grafiku svetiel s LED diódami a odlišné kolesá. V našom prípade šlo o verziu Urban vybavenú striebornými lamelami v maske chladiča, pochrómovanými prvkami v prednom nárazníku a výfukovými koncovkami integrovanými do toho zadného. Disky mali priemer sedemnásť palcov.

Jednou z noviniek sú výfukové koncovky v zadnom nárazníku 30 fotografií v galérii Jednou z noviniek sú výfukové koncovky v zadnom nárazníku Zdroj: Marek Pokrývka

Vzhľadom na malý rozsah úprav je jasné, že rozmery auta sa výrazne nezmenili. A v porovnaní so súperom je vidieť podobne nastavené exteriérové dimenzie. Rozdiel je však v hmotnosti. Podľa údajov výrobcu bolo testované BMW ľahšie: rozdiel medzi nami skúšanou dvojicou vozidiel sa prehupol cez 150 kilogramov, pričom necelú polovicu mal na svedomí pohon všetkých kolies v triede B.

Ak si kompaktné MPV porovnáme s mníchovským konkurentom vizuálne, má naoko vyššie položenú strechu. Opak je však pravdou, tento efekt vytvára o niečo hranatejšia stavba karosérie. Tá je možno menej vábivá pre oko, no profituje z nej priestrannosť interiéru. Mercedes ponúka viac miesta na hlavu než Bavor a má tiež o niečo objemnejší batožinový priestor (488 l verzus 468 l).

Interiér triedy B pripomína ostatné autá na platforme MFA 30 fotografií v galérii Interiér triedy B pripomína ostatné autá na platforme MFA Zdroj: Marek Pokrývka

Počas testu modelu BMW 2 Active Tourer sme kritizovali predné sedadlá pre ich chýbajúcu oporu v spodnej časti. Vo vozidle s trojcípou hviezdou sme tento dôvod nemali, sú komfortnejšie. Trochu nám však prekážal neduh, ktorým trpia všetky autá postavené na platforme MFA: vŕzganie centrálnej konzoly, ktorej kraľuje samostatne stojaci displej multimediálneho systému.

Dizajn interiéru sa počas omladenia prakticky nezmenil a pripomína tak ostatné autá postavené na tejto architektúre. Vnútorný priestor v BMW na nás pôsobil sviežejšie. Môže za to nielen na bavorské pomery odvážna palubná doska, ale tiež bohatšia paleta materiálov a farieb. Mercedes trochu zaostáva aj pri možnostiach vybavenia, napríklad head-up displej si doň neobjednáte.

Dynamikou za Mníchovom zaostáva

Nami testovaný Mercedes mal pod kapotou naftový štvorvalec so zdvihovým objemom 2 143 kubických centimetrov, známy z viacerých modelov zo Stuttgartu. V prevedení B200 CDI dosahuje maximálny výkon rovných 100 kW, čo je v prepočte 136 koní. Pri kombinácii s pohonom 4Matic má tento model štandardne sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Stovka kilowattov je na bežné použitie úplne postačujúca, vďaka slušnému krútiacemu momentu s maximom 300 Nm a rýchlemu radeniu je jazda bezproblémová. V porovnaní s modelom BMW 218d ponúkajúcim 110 kW (150 k) a 330 Nm však cítiť dynamický deficit. Bavorský dvojliter je silnejší i pružnejší: Active Tourer s ním dosiahne stovku o sekundu skôr aj bez pohonu všetkých kolies. Jeho automat je navyše pri pomalých rozjazdoch príjemnejší než dvojspojka.

Tento 2,1-litrový diesel má parametre 100 kW (136 k) a 300 Nm 30 fotografií v galérii Tento 2,1-litrový diesel má parametre 100 kW (136 k) a 300 Nm Zdroj: Marek Pokrývka

Druhou stranou mince je spotreba. Tu sa trojcípa hviezda pochlapila: v mimomestskom režime sa nám podarilo podliezť výrobcom udávané hodnoty, čo sa v dnešnej dobe skutočne nevidí často. Brázdenie po okresných cestách sme zvládli za 4,3 l/100 km, čo je o dve deci menej než hovorí Mercedes. Na diaľnici jazdilo Béčko za 5,9 litra nafty a v urbanizovanom priestore si pýtalo 6,1 l/100 km. Zrátané a podčiarknuté, ide o slušne nízky apetít.

Vyrovnať sme sa však nevedeli s podvozkom, ktorý má aj po facelifte príliš tuhé naladenie. Od rodinne orientovaného vozidla by sme očakávali viac komfortu. No zhruba rovnako je na tom aj Active Tourer, takže z tohto hľadiska víťaz neexistuje. BMW nerovnosti filtruje o niečo lepšie z hľadiska akustiky, triede B by v tomto smere mohli pomôcť menšie kolesá než sedemnástky obuté na testovanom kúsku.

Komfortu podvozku by prospeli menšie kolesá než sedemnástky 30 fotografií v galérii Komfortu podvozku by prospeli menšie kolesá než sedemnástky Zdroj: Marek Pokrývka

Ani z hľadiska jazdných vlastností nemá B200 CDI 4Matic navrch. Bavor sa síce nenakláňa výrazne menej, no na limite si dlhšie drží neutralitu. Mali sme z neho agilnejší pocit, za čím možno hľadať aj nižšiu hmotnosť testovanej verzie. Napriek tomu možno povedať, že aj Mercedes je v tomto smere veľmi dobrý a v zákrutách toho zvládne prekvapujúco veľa. Vzhľadom na rodinné zameranie možno jeho podvozok označiť za viac než dostatočne schopný.

BANNER300

Trojcípa hviezda víťazí základnou cenou

Mercedes triedy B štartuje po omladení na baťovskej sume 21 999 eur za benzínový model B180 Entry. Nami skúšaná motorizácia je však pre vznetový motor, dvojspojkovú prevodovku i pohon 4x4 postavená podstatne vyššie: na čísle 35 610 v európskej mene. Spolu s početnými príplatkovými prvkami sa výsledná cena vozidla vyšplhala tesne pod hranicu 42-tisíc eur.

Verzia B200 CDI 4Matic má cenu stanovenú na 35 610 eur 30 fotografií v galérii Verzia B200 CDI 4Matic má cenu stanovenú na 35 610 eur Zdroj: Marek Pokrývka

V porovnaní s testovaným BMW je to síce o sedemtisíc menej, ale to možno pripísať na vrub množstvu extra prvkov v Bavorovi: vstavaná navigácia, head-up displej, audiosústava Harman Kardon... Porovnanie sťažuje fakt, že v cenníkoch je málo príbuzných modelov. No po zohľadnení odlišných parametrov vychádza, že finančná politika je pri týchto automobiloch zhruba na rovnakej úrovni. Vďaka vstupnému variantu však základnou cenou jednoznačne víťazí trojcípa hviezda.

Facebook like button

Omladenie nezmazalo náskok Bavora

Mercedes triedy B zostáva po modernizácii zaujímavou alternatívou ku klasickým kompaktným hatchbackom. Jeho silnou stránkou je priestranný interiér. Medzi plusy nami testovanej verzie B200 CDI 4Matic možno zaradiť aj motor, ktorý je pri postačujúcej dynamike pomerne úsporný. Navyše, na rodinné auto vie tento model prekvapujúco dobre zvládať zákruty.

Facelift triedy B nezmazal náskok mníchovského súpera 30 fotografií v galérii Facelift triedy B nezmazal náskok mníchovského súpera Zdroj: Marek Pokrývka

Na vyrovnanie nižšieho veku súpera to však nestačí. BMW 2 Active Tourer síce za Béčkom zo Stuttgartu zaostáva v atribútoch ako je komfort štandardných predných sedadiel či priestor nad hlavou, ale má navrch z hľadiska vybavenia interiéru, svižnosti pohonu i naladenia podvozka. Tento náskok facelift triedy B nezmazal a boj omladením nie je pre Mercedes dostatočný.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 143 cm3
Max. výkon
100 kW/136 k
pri otáčkach
3 400-4 400/min
Max. krútiaci moment
300 Nm
pri otáčkach
1 400-3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 393 mm
Šírka
1 786 mm
Výška
1 557 mm
Rázvor náprav
2 699 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 575 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 650 kg
Užitočná hmotnosť
520 kg
Celková hmotnosť
2 095 kg
Objem batožinového priestoru
488/1 547 l
Objem palivovej nádrže
56 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
207 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,8 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,6 l/100 km
Mesto - počas testu
6,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,3 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
131 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 21 999 €
Základná cena verzie
od 35 610 €
Cena testovaného exemplára
41 928 €


Najnovšie články
Mercedes-Benz triedy A vo forme sedanu

Chcete si nechať skontrolovať pneumatiky bez toho, aby ste museli navštíviť pneuservis? Continental ponúkne slovenským motoristom kontrolu v rámci svojho...

Continental vám skontroluje pneumatiky

NDS počas prvého májového víkendu uzatvorí niekoľko kilometrov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Diaľnica bude neprejazdná a vodiči budú musieť zvoliť...

Vodiči, pripravte sa na uzavretie D1

Na pôde výstaviska Incheba sa koná najväčší motoristický sviatok na Slovensku. Dnes svoje brány otvoril autosalón v Bratislave a my sme na ňom nemohli chýbať...

Autosalón v Bratislave: Top debuty ročníka 2018

S najsilnejšou verziou prepĺňaného štvorvalca zrýchli šelma na stovku v priebehu 5,7 sekundy, motor sa nasťahoval aj do typu XF.

Jaguar XE 300 Sport: Nový vrchol ponuky

Dátum premiéry štyri kruhy neprezradili, teoretickou možnosťou je odhalenie na pôde pekinského autosalóna v najbližších dňoch.

Audi Q8: Debut vlajkového SUV prichádza

Bez zveličovania môžeme tvrdiť, že Huayra prinúti každého automobilového nadšenca nechať na nej zrak. V prípade, že by uzrel svetlo sveta návrh jej terénnej...

Pagani Huayra: Off-road  z ríše fantázie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×