Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Koncept 20V20: Seat odhalil svoje prvé SUV

AUTOSALÓN
V predvečer ženevského autosalónu ukázal Seat novinárom showcar s názvom 20V20. O rok sa dostane vo veľmi podobnej podobe aj do výroby.
12 10 príspevkov 03.03.2015 / Milan Adámek

Dvadsať vízia dvadsať – tak predstavil Jürgen Stackmann, prezident značky Seat, novinku na pódiu a rozlúskol kódové označenie 20V20. „Veinte veinte“ znamená po španielsky „dvadsať dvadsať“ ale isto to neznamená, že sériový model príde na trh v roku 2020. To bude oveľa skôr, už na budúci rok.

Showcar Seat 20V20 už jazdí, nejde len o dizajnový koncept 12 fotografií v galérii Showcar Seat 20V20 už jazdí, nejde len o dizajnový koncept Zdroj: Auto BILD

Priame a ostré línie vyvolali v sále celkom spontánny potlesk. Vozidlo v sebe kombinuje dynamický dizajn športového štvordverového kupé s eleganciou SUV a variabilitou kompaktného vozidla. S dĺžkou 4659 milimetrov nepôsobí príliš mohutne, lebo karosériu opticky zmenšujú obrovské 20-palcové kolesá a celkom nízka a plochá strecha.

Plne digitálna palubná doska sa do sériovej verzie v takejto podobe s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane 12 fotografií v galérii Plne digitálna palubná doska sa do sériovej verzie v takejto podobe s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane Zdroj: Auto BILD

Prelisy na plechoch sú ešte ostrejšie než sme zvyknutí – rádius zahnutia plechov je 1,1 milimetra, o vystupujúce zadné svetlá by sa dalo porezať. Nejde pritom o nejakú nedokonalosť manufaktúrnej výroby prototypu, ale o jasný zámer vyšpičkovať ostrosť na maximum. Neprekvapí, že predné svetlomety sú tvorené diódami, podobne ak v prípade modelu Leon. Aj ďalších podobností s Leonom nájdeme na novinke dosť, ale vo svojej podstate to je úplne iné auto.

Kabína je päťmiestna, na obrázku je stredné zadné sedadlo sklopené 12 fotografií v galérii Kabína je päťmiestna, na obrázku je stredné zadné sedadlo sklopené Zdroj: Auto BILD

Interiér by mal byť veľmi veľmi variabilný, ale píšeme to v podmieňovacom spôsobe, lebo dvere zatiaľ zostali pred nami zatvorené. Cez okná sme videli kožené sedadlá v dvojfarebnom vyhotovení a palubnú dosku s celkom futuristickým dizajnom, ktorý sa pravdepodobne v sériovej verzii ešte zmení. Funkčný je 12,3-palcový displej zábavno-informačného systému.

Vo vnútri aj v kufri je SUV priestranné, vďaka dlhému rázvoru aj na zadných sedadlách. Variabilita zadných sedadiel umožňuje zmenu päťmiestnej verzie na štvormiestnu. V dne batožinového priestoru je integrovaný vozík s elektrickým pohonom, ktorý sa dá použiť na prepravu batožiny z auta do domácnosti.

Produkčná verzia príde už o rok, najsilnejší motor má mať až tristo koní 12 fotografií v galérii Produkčná verzia príde už o rok, najsilnejší motor má mať až tristo koní Zdroj: Auto BILD

Showcar bol plne pojazdný, ale o konkrétnom motore pod kapotou sme sa nedozvedeli nič. Prezradené bolo iba to, že sériové verzia budú poháňané benzínovými motormi TSI do výkonu 220 kW (300 k) a naftovými motormi TDI (až do 176 kW/240 k). K dispozícii bude aj plug-in hybrid s režimom čisto elektrickej jazdy. Výkon bude na kolesá prenášať prevodovka DSG a k dispozícii bude aj elektronicky pripojiteľný pohon všetkých kolies.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×