Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Opel Corsa 1.4T: Vyšľachtený citrón

Piaty evolučný stupeň populárneho malého auta využíva skelet i technický základ predchodcu. Ako sa to odrazilo na jeho charaktere?
27 11 príspevkov 22.12.2014 / Marek Pokrývka

Pre automobilku Opel patrí Corsa k najdôležitejším produktom, z jej štyroch generácií sa na celom svete predalo vyše dvanásť miliónov kusov. Na tento úspech má nadviazať číslo päť, ktoré absolvovalo živú premiéru na tohtoročnom parížskom autosalóne.

Piatu generáciu typu Opel Corsa sme podrobili testu 27 fotografií v galérii Piatu generáciu typu Opel Corsa sme podrobili testu

Počas debutu toto malé auto zaujalo tvarom, presnejšie povedané tým, že základné línie sú rovnaké ako v minulosti. Vyplýva to z použitia rovnakého skeletu i technického základu. Na veľtrhu sme sa však presvedčili, že napriek tomu nejde len o nejaký facelift. Statické dojmy sú jedna vec, ale čo na to pocity z jazdy? Zisťovali sme to v teste verzie Color Edition s 1,4-litrovým benzínovým turbomotorom.

Známy tvar a priestor s novou fazónou

Tvary karosérie sú teda v základe rovnaké a to isté platí aj pre rozmery, medzigeneračne upravené iba o zanedbateľné milimetre. Postarali sa o to prepracované línie nárazníkov. Súčasťou toho predného je veľká maska chladiča v štýle menšieho Adama. Tohto súrodenca trochu pripomína aj zakončenie bočných okien. Okrem toho disponuje fazóna Corsy známou „hokejkou“ v bočných partiách, celkom novými svetlometmi a tiež zadnými svetlami pripomínajúcimi zase väčšiu Astru.

Základný tvar karosérie sa pri generačnej výmene nezmenil 27 fotografií v galérii Základný tvar karosérie sa pri generačnej výmene nezmenil

Nami testovaná trojdverová verzia bola pokrytá farbou nedozretých citrónov, ale z jej exteriéru sme žiaden dojem nedospelosti necítili. Rovnako bol na tom aj interiér. V ňom sme narazili na známe priestorové pomery, ale záplavu odlišných povrchov. Malý Opel dostal kompletne novú palubnú dosku, ktorá opäť pripomína Adama. Môže za to aj použitie rovnakých panelov klimatizácie, tlačidiel pre vyhrievanie a v našom prípade aj systému IntelliLink s dotykovým displejom.

Väčšina interiérových povrchov pôsobí podstatne krajšie a kvalitnejšie než v minulosti, nachádzajú sa tu dielce lakované čiernou i farbou karosérie, dopĺňa ich viacero zmäkčených plastov. Okrem vyššej kvality sme si nemohli nevšimnúť množstvo vybavenia, ktoré Corsa prevzala od svojich väčších súrodencov. V tomto kontexte nás zarazilo použitie starých hrubých páčok za volantom, ktoré sú rovnako tvrdé ako boli. Prečo? Netušíme. Mäkký vrch palubnej dosky nehladkáte každý deň, ale s týmto ovládacím prvkom prichádzate do styku denne nespočetnekrát.

Palubná doska malého automobilu je kompletne nová 27 fotografií v galérii Palubná doska malého automobilu je kompletne nová

Ako sme už spomenuli, z hľadiska priestorových pomerov sa prakticky nič neudialo. Hatchback je zvnútra rovnaký ako bol. Miesto na predných sedadlách je akceptovateľné aj pre jemne nadpriemerné postavy, dozadu sa taktiež zmestia, aj keď s náznakom obmedzení v oblastí kolien. Kufor nie je na prvý pohľad nič extra, ponúka známych 280 litrov. No vo verzii bez rezervy ukrýva slušnú porciu ďalšieho miesta aj pod dvojitým dnom.

Kultivovaný áno, výkonný či úsporný nie

Štítok Turbo na tretích dverách nášho vozidla napovedal, že pod kapotou sa skrýva prepĺňaný motor. Išlo o známu pohonnú jednotku s 1,4-litrovým objemom, ale v novom naladení. Jeho maximálny výkon je relatívne nízky: 74 kW (100 k). K dispozícii je však už od 3 500 otáčok a krútiaci moment 200 Nm je dokonca vyšší než pri naftovom variante. Aký je tento stroj v praxi?

V prvom rade veľmi kultivovaný. Aj v malom aute je benzínový štvorvalec počuť len minimálne, vibrácie taktiež nie sú problémom. Dokonca ani pri poklese otáčok k tisícke sa turbomotor neprejavuje dunením, ktoré by sme tu očakávali. Na opačnej strane spektra ho síce počuť, ale nejde o žiaden výrazný hrmot. Po tejto stránke dávame motoru čistú jednotku.

Motorom i podvozkom vyvoláva Corsa pocit solídnosti 27 fotografií v galérii Motorom i podvozkom vyvoláva Corsa pocit solídnosti

V klasickom variante s výkonom 103 kW (140 k) nebol tento motor práve známy svojou úspornosťou. Presvedčili sme sa o tom aj my, pri niekoľkých testovacích príležitostiach. Zmenilo sa čosi novým naladením? Veľmi nie. Prepĺňaný štvorvalec žral v minulosti a žerie aj teraz.

BANNER300

Urbanizovanú prevádzku sme zakončili s výsledkom 8,4 l/100 km, čo je na takéto malé auto so stovkou koní pod kapotou skutočne veľa. Malý Opel je pritom určený práve do mesta a preto túto spotrebu hodnotíme ako povážlivú a hodnotenie „neprijateľná“ sme nepoužili len preto, že predpokladáme možnosť miernej úpravy spotreby po lepšom zábehu motora. Mimo mesta to už bolo o niečo lepšie, diaľničný apetít sa ustálil na hodnote 7,1 l/100 km. Jazda po vidieku znamenala v našom testovacom prípade presne 5,5 litra na sto.

Hlavným pozitívom tohto turbomotora je kultivovaný prejav 27 fotografií v galérii Hlavným pozitívom tohto turbomotora je kultivovaný prejav

Pocit solídnosti sme mali aj z podvozka. Ten síce stále využíva jednoduchú zadnú nápravu, no tento technický hendikep veľmi dobre maskuje. Nové pružiny a tlmiče dávajú vozidlu prekvapujúcu úroveň komfortu, ale platí to len pre lepší povrch. Jeho rozvážnosť sa na rozbitejšom asfalte rýchlo stráca  a pri jazde po slovenských (ne)cestách si občas vie aj slušne buchnúť. Nerovnosti ho dokážu rozhodiť aj v zákrutách, no inak si zachováva slušnú smerovú neutralitu a istú mieru zábavnosti.

Na náš vkus mala Corsa trochu ľahké riadenie, čo mierne obmedzovalo inak dobrý subjektívny pocit z jazdy. No v testovanej verzii beztak nebola stavaná na veľké športové vyžitie za volantom. Motorizácia 1.4T síce ponúka slušný záťah v širokom spektre pracovného tempa, ale vo vysokých otáčkach stráca dych a v špičkovom pásme je jeho sila akurát tak akceptovateľná. So šprintérskym nasadením nemožno počítať.

Na trhu s dlhodobou akčnou cenou

Piata generácia typu Corsa prišla na náš trh relatívne nedávno a podobne ako mnohých konkurentov ju pri uvedení sprevádza dvojitý cenník. Štandardný základ stojí 9 190 eur, no importér hovorí aj o dlhodobej akčnej cene 7 990 eur. Vďaka tomu je tento Opel v základe lacnejší než jeho priamy konkurent Fabia, ktorý akčne nezľavuje celé auto, ale iba vybrané výbavové prvky a balíky. Dokedy však bude akcia platiť pre Corsu? To skutočne netušíme.

Facebook like button

Pri nami testovanej motorizácii 1.4 Turbo (74 k/100 k) a verzii Color Edition hovoríme o čiastke 11 790 eur, resp. 10 590 eur po zľave. Daný exemplár bol k tomu vybavený komplexným príplatkovým balíkom Premium a niekoľkými ďalšími prvkami, ktoré jeho cenu vyhnali na úroveň 15 750 eur. To už sa však bavíme o automatických diaľkových svetlách, vyhrievanom volante i sedadlách, systéme pre udržiavanie v jazdnom pruhu, dotykovom displeji systému IntelliLink a podobne. Čiže o prvkoch, ktorých kompletný arzenál si asi nekúpi nikto, aby sa nedostal k podobne šialenej sume, ale zase je aspoň dobré vedieť, že sú v ponuke.

Citrón je zrelý a dobre vyšľachtený

Opel Corsa piatej generácie mal síce v našom teste farbu nedozretých citrónov, no v žiadnom prípade nám taký nepripadal. Technický základ štvrtej generácie nie je cítiť, vozidlo pôsobí aj s jeho použitím celkom dospelo a vyzreto. V porovnaní s predchodcom si možno všimnúť výrazné zlepšenie vo viacerých smeroch, ktoré je výsledkom dôsledného šľachtenia pôvodného modelu. Mladší dizajn, kvalitnejší i krajší interiér, viac vybavenia a jazdná kultivovanosť sú jasnými plusmi oproti predchodcovi.

Prvý testovaný exemplár novej Corsy je nedozretý iba farbou 27 fotografií v galérii Prvý testovaný exemplár novej Corsy je nedozretý iba farbou

Nami skúšaný exemplár bol síce relatívne drahý, no mohlo za to skutočne bohaté vybavenie, ktoré si možno nakombinovať len v niekoľkých modeloch segmentu. Mínusom bol použitý motor, ktorý bol síce veľmi príjemný na jazdu, no sklamal nás pomer výkon/spotreba. Modernejší a silnejší litrový trojvalec bude v tomto smere pravdepodobne lepšou voľbou.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×