Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Rapid Spaceback Skyline: České sklo

FOTOTEST    Jednou zo špecialít nového Rapida vo verzii Spaceback je sklenená strecha až po zadnú ešpézetku. Stojí za príplatok? A aký je diesel s automatom?
20 53 príspevkov 14.02.2014 / Ladislav Malák

Rapid ako liftback si možno na ulici nevšimnete. Kratší Spaceback má podľa našich skúseností už väčšiu šancu, že upúta vašu pozornosť. A ak chcete niečo ozaj neprehliadnuteľné, kúpte si Spaceback vo výbave AM Skyline, ktorá má zvonku sklenenú strechu a vzadu rovnako tónované zadné okno opticky predĺžené až pod logo značky.

TIP: Všetko o ZOH 2014

Za týmto Rapidom sa počas testu otočilo viac hláv okoloidúcich než za inými. Viac o jeho špecialitách sa dozviete v galérii >>>

Kým Rapidu vo verzii liftback sa dá vyčítať istá podobnosť s väčšou Octaviou, nič také ako Rapid Spaceback vo verzii AM Skyline Škoda vo svojom portfóliu nemá. Toto je na prvý pohľad originálna osobnosť 20 fotografií v galérii Kým Rapidu vo verzii liftback sa dá vyčítať istá podobnosť s väčšou Octaviou, nič také ako Rapid Spaceback vo verzii AM Skyline Škoda vo svojom portfóliu nemá. Toto je na prvý pohľad originálna osobnosť

Výbava AM Skyline nie je iba o sklenenej streche a dizajnovo väčšom zadnom okne, ale aj o slušnej kope ďalšej sériovej výbavy. Nájdete tu napríkad multifunkčný kožený volant, tempomat, automatickú klimatizáciu Climatronic, 17-palcové elektróny s gumami rozmeru 215/40, tmavé predné hmlovky s funkciou odbočovacích svetiel či zadné parkovacie senzory, rádio s CD a MP3. Ale našli sme aj niečo, čo sme hľadali automaticky, avšak márne....

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Čo vám dá výbava AM Skyline okrem panoramatickej strechy? Pozrite sa na obrázky >>>

Tieto parádne čierne päťlúčové sedemnástky s označením Ray a pneumatikami rozmeru 215/40 sú bezplatnou súčasťou verzie AM Skyline 20 fotografií v galérii Tieto parádne čierne päťlúčové sedemnástky s označením Ray a pneumatikami rozmeru 215/40 sú bezplatnou súčasťou verzie AM Skyline

Pod kapotou testovaného auta sme mali naftovú jednašestku, tentokrát však nie vo verzii s vyšším výkonom 77 kW (105 k), ale tú slabšiu, ktorá má v papieroch 66 kW (90 k). Navyše nie v kombinácii s dlhým päťstupňovým manuálom, ale s rýchlym sedemstupňovým robotom DSG. Aj menej výkonný diesel si s relatívne ľahkým Rapidom poradí celkom solídne, s dvojspojkovou samočinnou prevodovkou si výborne rozumie a výsledkom boli okrem iného ešte krajšie hodnoty spotreby.

TIP: Všetko o hokeji na ZOH 2014

Aké spotreby sme dosiahli s motorom TDI 66 kW a prevodovkou DSG? Zistíte v tabuľke aj v galérii >>>

Najlacnejší naftový Rapid stojí štandardne 14 430 eur, ktoré zaplatíte za slabšie TDI (na obrázku, 66 kW/90 k) s manuálnou prevodovkou. Za automat DSG priplatíte dve tisícky. Silnejšie TDI (77 kW/105 k) stojí od cenníkových 15 230 eur, ale zase iba s manuálom. Naša voľba? Práve tu testovaná kombinácia 20 fotografií v galérii Najlacnejší naftový Rapid stojí štandardne 14 430 eur, ktoré zaplatíte za slabšie TDI (na obrázku, 66 kW/90 k) s manuálnou prevodovkou. Za automat DSG priplatíte dve tisícky. Silnejšie TDI (77 kW/105 k) stojí od cenníkových 15 230 eur, ale zase iba s manuálom. Naša voľba? Práve tu testovaná kombinácia

Ak vás „sklenený“ Rapid zaujal natoľko, že ste začali vytriasať koruny z prasiatka, vedzte, že ich musíte vytriasť o 2900 viac. Tých európskych. Lebo presne taký je rozdiel medzi najlacnejším Rapidom Active a výbavou AM Skyline. Je to veľa, túto cenu však relativizuje aj množstvo ďalšej výbavy, ktorá do balíka patrí. Pokiaľ ide o slabší diesel s prevodovkou DSG, je o 1200 eur drahší než ten silnejší s manuálom. Z hľadiska komfortu a spotreby by sme však radšej volili tento variant. 

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Nedali by sa takto stavať aj diaľnice na Slovensku?

Kompaktný nemecký van boduje vo vrcholnom vyhotovení dizajnom, vnútorným priestorom i vybavením. Lacný však nie je.

Test VW Caddy Alltrack: Lepší než SUV?

Elektromobily v súčasnosti už ani náhodou nie sú pomalými a nezáživnými autami. Dokazuje to aj Tesla Model S EGT, ktorý na má väčší výkon, než Lamborghini...

Tesla Model S EGT: Stovka za 2,1 sekundy

Praktickejšia verzia auta má zelenú farbu, množstvo čiernych prvkov a karbónové dielce. Motor vďaka úpravám dosahuje výkon 478 kW.

Brabus 650: Poriadne jedovaté kombi

BMW radu 4 modernizáciou dobieha dávnejšie inovovaný rad 3. Balík úprav sa prejavil na vzhľade, jazdných vlastnostiach, ale aj v kabíne modelovej rodiny.

Omladené BMW 4: Viac dynamiky a technológií

Za celý rok sa počet registrácií nových áut zvýšil na 14 641 356. To bola tretia ročná expanzia európskeho automobilového trhu po sebe.

Predaj osobných áut v EÚ vlani vzrástol o 6,8 %

Premiéra vozidla sa má odohrať už zajtra. Ako môžeme vidieť na ochutnávke, v jeho dizajne bude cítiť Mokka X aj Insignia.

Opel poodhaľuje nové SUV Crossland X
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×