Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Seat Leon ST prileje olej do ohňa

PRVÁ JAZDA      V kontexte triedy neprináša Leon ST nič prevratné, no z pohľadu značky Seat je verzia ST zaradením vyššieho rýchlostného stupňa. Španieli sa pomaly rozbiehajú.
17 3 príspevky 28.11.2013 / Marián Balog

Nový Leon je pre Seat ako pokropenie živou vodou. Po prvýkrát sa Leon ponúka vo viacerých karosárskych verziách (okrem päťdveráku aj trojdverák SC), je teda logické, že aj prevedenie kombi s daným menom má premiéru. Nie je to však len prírastok do rodiny Leonu. Seatu totiž dlhé roky chýbalo v ponuke kombi nižšej strednej triedy. Naposledy mal Seat v danej veľkostnej kategórii kombi začiatkom osemdesiatych rokov.

Seat Leon ST 17 fotografií v galérii Seat Leon ST Zdroj: Marián Balog

Príchod Leonu ST má ďalej posilniť rast značky. Doteraz sa za rok 2013 predalo asi 82 tisíc Leonov tretej generácie, čo je v porovnaní s nekompletným rokom 2012 prírastok o 43 %. Značka Seat zaznamenala celosvetovo rast o 11,3 %, v Európe asi o 10 %. Kombi Leon ST by mal zapôsobiť aj na flotilové predaje, ktoré majú v segmente kompaktných kombi 39-percentný podiel. Okrem hromadných nákupcov sú cieľovou skupinou rodinne založení muži s priemerným vekom 48 rokov, ktorí majú svojich tínedžerov ešte doma.

Plus 27 čísel

Seat Leon ST je v porovnaní s päťdverovým hatchbackom o 27 centimetrov dlhší, rázvor zostal na rovnakej úrovni. Pridaním zadnej „nadstavby“ Leon ST pribral iba 45 kilogramov. Predĺžením zadnej časti vznikol väčší priestor pre batožinu, ktorý má základný objem 587 litrov, po sklopení zadných operadiel 1 470 litrov. Sú to hodnoty na špičke triedy, hru kazia iba koncernoví súrodenci Golf VariantOctavia Combi. Všetkým však čoskoro vytrie zrak Honda Civic Tourer.

Leon SC je kratší než päťdverák, má aj pristrihnutý rázvor, no ST narástlo iba za zadnými kolesami 17 fotografií v galérii Leon SC je kratší než päťdverák, má aj pristrihnutý rázvor, no ST narástlo iba za zadnými kolesami Zdroj: Marián Balog

Oproti päťdverovému Leonu sa nič zásadné okrem zadnej časti nemení, technika zostáva identická. Pozrime sa teda lepšie práve na zadné partie. Po otvorení piatych dverí získate prístup k 587 litrovej jaskyni.  Nakladacia hrana je vo výške 65 centimetrov a dno kufra má dve polohy. Po sklopení zadných operadiel pomocou páčok na stenách batožinového priestoru vzniká výrazný schod, ak je podlaha v dolnej pozícii, stačí ju pridvihnúť, čo zvládnete jednou rukou, a máme rovinu.

Roletka sa odkladá priečne pod podlahu v blízkosti zadného nárazníka, kde je šírka kufra najväčšia 17 fotografií v galérii Roletka sa odkladá priečne pod podlahu v blízkosti zadného nárazníka, kde je šírka kufra najväčšia Zdroj: Seat

Pozitívom je, že svoje miesto pod dvojitou podlahou nájde aj roletka zakrývajúca batožinový priestor. Seat ponúka aj sklápateľné sedadlo spolujazdca, čo umožní pohodlne prevážať predmety s dĺžkou až 2,67 metra. Okrem toho sa do ponuky dostanú dokonca aj okenné záclonky pre pasažierov na zadných sedadlách a sklápateľné stolíky na predných operadlách.

Nie len batoh je nový

Príchod Leonu ST znamená aj obohatenie celého radu Leon o pokročilé prvky výbavy ako adaptívny tempomat na báze radaru, núdzová mestská brzda fungujúca do rýchlosti 30 km/h či adaptívne tlmiče v kombinácii s progresívnym riadením (len pre FR). Podľa filozofie platformy MQB, na ktorej celá rodina Leonov stojí, majú všetky verzie s výkonom do 110 kW (150 k) jednoduchú zadnú nápravu. Multilink sa teda ušiel iba benzínu 1.8 TSI a najsilnejšiemu naftovému dvojlitru. Ponuka benzínových motorov Seatu Leon ST bude vyzerať takto:

 
1.2 TSI
 
 
1.2 TSI
 
 
1.2 TSI
start/stop
 
1.2 TSI
start/stop
DSG
1.4 TSI
start/stop
 
1.4 TSI
start/stop
 
1.8 TSI
start/stop
 
1.8 TSI
start/stop
DSG
kW/k
63/86
77/105
77/105
77/105
90/122
103/140
132/180
132/180
Nm/rpm
160
175
175
175
200
250
250
250
1,400-3,500
1,400-4,000
1,400-4,000
1,400-3,500
1,400-4,000
1,500-3,500
1,250-5,000
1,250-5,000
Vmax/
178
191
191
191
202
211
226
224
km/h
0-100/s
12.1
10.4
10.3
10.3
9.6
8.4
7.8
7.7
l/100 km
5.2
5.2
4.9
5
5.3
5.3
5.9
5.7
CO2
119
119
114
115
123
121
137
132

V druhom štvrťroku 2014 pribudne ešte továrenská verzia spaľujúca zemný plyn s označením 1.4 TGI, ktorá bude mať výkon 110 kW (150 k) a emisie CO2 na úrovni 94 g/km.

Naftová paleta pozostáva z jednotiek s objemom 1,6 a 2,0 litra.

 
1.6 TDI
90 PS
 
1.6 TDI
105 PS
 
1.6 TDI
start/stop
 
1.6 TDI
start/stop
DSG
2.0 TDI
150 PS
 
2.0 TDI
start/stop
 
2.0 TDI
start/stop
DSG
2.0 TDI
start/stop
 
2.0 TDI
start/stop
DSG
kW/PS
66/90
77/105
77/105
77/105
110/150
110/150
110/150
135/184
135/184
Nm/rpm
230
250
250
250
320
320
320
380
380
1,400-2,750
1,500-2,750
1,750-2,750
1,750-2,750
1,750-3,000
1,750-3,000
1,750-3,000
1,750-3,000
1,750-3,000
Vmax/
178
191
191
191
215
215
 
211
 
228
 
226
km/h
0-100/s
13.0
11.1
11.1
11.0
8.6
8.6
8.6
7.8
7.8
l/100 km
4.1
4.1
3.8
3.9
4.4
4.1
4.5
4.3
4.7
CO2
108
108
99
102
116
106
119
112
122

Na vlastnej koži

Na prezentácii sme si vyskúšali na niekoľkých kilometroch nový Leon ST s motorom 1.4 TSI. Tomuto motoru v päťdverovej verzii sme sa už venovali v teste, takže ho nechajme bokom. Zopakujeme iba, že pre danú veľkosť auta úplne postačuje. Počas fotopauzy sme sa však sústredili na časť od B-stĺpikov smerom dozadu. V Leone ST poteší priemerne vysokého pasažiera na zadných sedadlách kopec miesta na hlavu a výborné sedadlá. Už tradične je zadná lavica vhodná iba pre dvoch dospelých.

V kufri sme ocenili spomínanú dvojitú podlahu, ktorá sa naozaj dá presúvať z hornej do dolnej polohy a naopak jednou rukou, na odloženie roletky potrebujete obe končatiny. Operadlá však sklopíte, aj keby ste mali iba jeden prst. Oproti hatchbacku je teda kombi ST o poznanie praktickejšie a nemyslíme tým iba obligátny nárast kapacity z 380 na 587 litrov. Estéčko teda má potenciál mútiť vodu vo svojom segmente hneď na prvý pokus.

Seat Leon ST príde na trh na prelome marca a apríla 2014, jeho cena zatiaľ nebola stanovená.

Pracovnú cestu redaktora hradila spoločnosť Seat.


Najnovšie články
Dokonalý inzerát? Takto vyzerá podľa odborníka

Koncept crossoveru LF-1 Limitless láka pohľady dynamickou siluetou, originálnym dizajnom i honosne spracovaným interiérom.

Lexus naznačuje svoju druhú vlajkovú loď

V Česku naďalej bodujú jazdenky, ktorých predaj vlani vzrástol výrazne viac než predaj nových áut. Spája sa s tým aj riziko podvodu, keďže podľa odhadov až 40...

Česi majú záujem najmä o jazdené autá

Špeciálny variant osemvalcového kupé má vyšší výkon, hutný zvuk pripomínajúci originál a množstvo dizajnových špecifík.

Mustang Bullitt ožíva na 50. narodeniny

V pokračovaní titulu Ant-Man od štúdia Marvel sa kórejský automobil predstaví ako špeciál disponujúcim prvkami kategórie hot-rod.

Veloster je pripravený na filmovú úlohu

Kupé-sedan disponuje vo verzii 53 šesťvalcom s dvomi formami prepĺňania a elektrickým dopingom, identické vnútornosti sa dostali aj do triedy E.

Mercedes-AMG: Silné medvede s iskrou

Slovenskí motoristi si v minulom roku mohli v autobazároch vyberať z ponuky až pol milióna ojazdených vozidiel. V rámci krajín V4 boli v ponuke nielen...

Slováci si vyberali z pol milióna jazdeniek
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×