Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nové Audi S3: Na pol ceste od A3 k RS3

DOPLNENÉ
PARÍŽ 2012    Kompaktná ponuka Audi sa utešene rozrastá. Po trojdveráku a čerstvučkom Sportbacku prichádza na rad športovo ladené S3 pre solventnejšie povahy.
22 01.10.2012 / Marek Pokrývka

Naživo z Paríža

Stále to ešte nie je absolútny vrchol ponuky modelového radu A3, no momentálne kraľuje. Miesto áčka prišlo esko, ktoré bude vládnuť, kým nepríde eresko. Aktuálne najsilnejšia verzia kompaktného A3 prichádza s novým prepĺňaným dvojlitrom, ktorý predchodcu strčí do vrecka vo všetkých smeroch.

Nové Audi S3 22 fotografií v galérii Nové Audi S3 Nové Audi S3 22 fotografií v galérii Nové Audi S3
Dočasný vodca svorky zosilnel oproti predchodcovi dosť výrazne

Ide o nový motor s rovnakým zdvihovým objemom, vŕtaním a teda logicky aj zdvihom.  Štvorvalec však má nové turbo, priame vstrekovanie, výfukové zvody chladené vodou a dva vyvažovacie hriadele. Vo výfukovom systéme sa nachádza klapka, ktorá sa pri určitých otáčkach otvára, aby rúry húdli chrumkavejšie tóny. Nové Audi S3 je vybavené aj elektromechanický zvukový aktuátor uložený v priečke medzi motorom a kabínou, ktorý do interiéru distribuuje výber tých najlepších vĺn.

TIP: Audi A3 Sportback znamená v preklade praktickejší

Dizajn exteriéru je pomerne nenápadný, no spoľahlivé odlíšenie od bežnej A3 zaručuje emblém na mriežke chladiča 22 fotografií v galérii Dizajn exteriéru je pomerne nenápadný, no spoľahlivé odlíšenie od bežnej A3 zaručuje emblém na mriežke chladiča

A čo dokáže tento hudobný nástroj? Z dvojlitra TFSI inžinieri vypáčili maximálny výkon 221 kW (300 k) pri 5 500 otáčkach, čo je o 26 kW (35 k) viac a o 500 čísel nižšie než u predchodcu. Maximum krútiaceho momentu má hodnotu 380 Nm (+ 30 Nm) a úraduje od 1 800 do 5 500 otáčok. Rozsah otáčok pri maxime sa v porovnaní s predchádzajúcou generáciou rozrástol o 1 200 otáčok a jeho začiatok sa posunul nižšie o 700 otáčok.

Čo to znamená v praxi, nevieme. Ale podľa papierov je nové Audi S3 v porovnaní so starým rýchlejšie pri šprinte na stovku o štyri desatinky s manuálom a o pol sekundy s prevodovkou S tronic. Po novom sú hodnoty 5,1 a 5,4 sekundy. Na maximálke sa nič nemení, tá je stále priškrtená na 250 km/h. Nezabudlo sa ani na obligátne znižovanie spotreby a S3 je teraz úspornejšie o 1,5 litra. S manuálom si pýta rovných sedem a s dvojspojkou S tronic 6,9 l/100 km.

Dychový nástroj S3 končí štvoricou koncoviek 22 fotografií v galérii Dychový nástroj S3 končí štvoricou koncoviek

Podvozok Audi S3 profituje z genofondu A3 a jeho MQB platformy, ako aj s úprav určených výhradne pre S3. V porovnaní s predošlým modelom sa predná náprava posunula o 52 milimetrov dopredu a motor (mimochodom ľahší o 5 kg) je naklonený vzad o 12 stupňov. Nové Audi S3 má tým pádom lepšie rozloženú hmotnosť a podvozok je znížený o 25 milimetrov oproti štandardnej A3. Celkovo je nové S3 so sériovým pohonom quattro ľahšie o 60 kilogramov (celkovo 1 395 kg).

Nové Audi S3 sa dostane na trh začiatkom budúceho roka a v Nemecku bude stáť 38 900 eur.

Nové Audi S3 naživo 22 fotografií v galérii Nové Audi S3 naživo

Auto BILD 22 fotografií v galérii Auto BILD

Nový AUTO BILD už v predaji!

V novom čísle nájdete aj tieto témy:

  • Odhalil Škodu Octaviu tretej generácie
  • Exkluzívne odhalenie Škody Octavia III
  • Aké je najlepšie naftové auto strednej triedy?
  • Lexus GS 450h vs. BMW Active Hybrid 5 vs. Infiniti M35h
  • Garáž a jej vylepšenia: ako na to

Prečítajte si celý obsah čísla

BANNER300


Najnovšie články
Kamionisti podvádzajú s emisiami

Ceny palív na Slovensku zastavili prudký rast a aspoň nateraz to vyzerá, že sa už výraznejšie meniť nebudú. Analytici v nadchádzajúcich týždňoch očakávajú skôr...

Nafta a benzín: Za aké ceny budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 23. januára 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom nemajú ani trošku citu

Návrhy grafických dizajnérov často dráždia našu fantáziu. Výnimkou nie je ani upravený Ford Mustang, ktorý dostal karosériu typu sedan.

Nová verzia legendy: Mustang aj ako sedan?

KLEBETY TÝŽDŇA Civic Type R bude mať len manuál, Kia chystá malé SUV a omladená trieda S má byť špičkou v autonómnych technológiách.

Corvette ZR1 a Focus štvrtej generácie

Automobily, ktoré vznikli v časoch socializmu, sú na našich cestách vidieť čoraz menej. Pripomeňte si ich v dnešnom kvíze, pamätáte si ešte na ich názvy...

Kvíz: Ako dobre poznáte legendy socializmu?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×