Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nemecko chce legalizovať antiradary

Mnohí nemeckí vodiči používajú antiradary, hoci je to aj v tejto krajine nelegálne. Krajina zvažuje čiastočnú legalizáciu týchto zariadení. U nás by tento úmysel zrejme neprešiel.
2 19.09.2012 / Soňa Zverková

Lokalizácia trvalých statických radarov býva štandardnou súčasťou navigačných prístrojov a mnohí vodiči si kupujú špeciálne antiradary. Ich používanie je nelegálne nielen u nás, ale aj v Nemecku. Na rozdiel od našej krajiny však dve nemecké politické strany uvažujú o ich čiastočnej legalizácii.

Zdieranie či bezpečnosť

Podľa návrhu, ktorý chcú čoskoro predložiť nemeckému parlamentu, by zákon mal umožniť používanie antiradarov v navigačných prístrojoch alebo aplikácií pre mobilné telefóny. „Chceme jasne vytýčiť hranicu medzi bezpečnosťou premávky a zdieraním,” cituje denník Die Welt odborníka na dopravu kresťanských demokratov Thomasa Jarzombeka. Keďže statické radary sa nachádzajú na nehodových úsekoch, je podľa neho rozumné upozorniť vodičov na túto skutočnosť.

Špeciálne antiradary budú aj naďalej zakázané. Zdroj: www.rogueradarmount.com 2 fotografií v galérii Špeciálne antiradary budú aj naďalej zakázané. Zdroj: www.rogueradarmount.com

S návrhom súhlasí aj vplyvný nemecký autoklub ADAC, ktorý navrhuje umiestniť na týchto úsekoch dopravné značky, ktoré upozornia na statický radar aj vodičov bez navigácie či antiradaru. „Nesmie sa stať, že najlepšie bude upozornený človek, ktorý má najtučnejšiu peňaženku a môže si dovoliť najkvalitnejší prístroj,” cituje ADAC denník Die Welt.

V Nemecku sa nachádza zhruba 3 800 statických radarov, nie všetky sa však nachádzajú na nehodových úsekoch. Podľa ADAC to signalizuje skôr snahu obcí o zvýšenie príjmov do svojich rozpočtov.

Nelegálne aj naďalej zostanú aplikácie alebo zariadenia, ktoré upozorňujú vodičov na mobilné radary a policajné hliadky.

AutoMoto.sk komentuje

Zdá sa nám, že problém zárobkovej činnosti štátnych inštitúcií má nielen Slovensko, hoci v Nemecku nie je až tak rozšírený. Navyše u nás je statických radarov ako šafránu, väčšinu tohto druhu práce vykonávajú policajné hliadky s mobilnými radarmi.

Statické radardy by sa mali nachádzať takmer výlučne na nehodových úsekoch. Zdroj: Jenoptik 2 fotografií v galérii Statické radardy by sa mali nachádzať takmer výlučne na nehodových úsekoch. Zdroj: Jenoptik

Statické radary začnú postupne pribúdať aj u nás, i keď pomalšie, nakoľko štátna pokladňa si v súčasnosti nákup techniky vo veľkom meradle nemôže dovoliť. Ak však k inštalácii statických radarov príde, dúfame, že sa obmedzí výlučne na nehodové a exponované úseky.

V takom prípade by si naši zodpovední mali vziať príklad z Nemecka a označiť meraný úsek dopravnou značkou. Sme presvedčení, že bezpečnosť je dôležitejšia než príjmy z pokút. Inými slovami, radar označený dopravnou značkou prinúti vodičov spomaliť a presne to by malo byť alfou a omegou pri rozhodovaní o jeho umiestnení. Iba takéto rozhodnutia dokážu motoristickú verejnosť presvedčiť, že vyjadrenia o bezpečnosti premávky nie sú len prázdne reči.

BANNER300


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×