Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren P1 chce byť kráľom všetkých áut

DOPLNENÉ
PARÍŽ 2012    Briti opäť miera na najvyššie méty, z nového modelu plánujú urobiť najrýchlejšie a najzábavnejšie sériové auto na svete.
15 9 príspevkov 02.10.2012 / Marek Pokrývka

Naživo z Paríža

Fanúšikovia superšportov sa môžu tešiť. McLaren odhalil koncept P1, ktorý predznamenáva duchovného nástupcu legendárneho modelu F1. Ten v deväťdesiatych rokoch spôsobil absolútnu revolúciu medzi športovými autami a dodnes patrí k najrýchlejším sériovým vozidlám planéty. Podobný prevrat chystá aj jeho nasledovník P1.

Štúdia McLaren P1  nový superšport 15 fotografií v galérii Štúdia McLaren P1 nový superšport Zdroj: McLaren

Podľa slov McLarenu bude P1 výsledkom päťdesiatich rokov skúseností s motoršportom i sériovými autami. Anglická značka s ním síce nechce dosiahnuť vyššiu rýchlosť ako súčasný rekordér Bugatti Veyron SS, no mieri na najvyššie méty. Na okruhu by malo by ísť o celkovo najrýchlejší i najzábavnejší produkčný automobil. Má byť jednoducho kráľom štyroch kolies.

Dizajn nového dvojmiestneho kupé vzdialene vychádza z MP4-12C, má však podstatne extravagantnejšie organické línie. Tvary auta sú na prvý pohľad podriadené aerodynamike, okrem kvapkového tvaru kabíny i blatníkov na to upozorňuje aj veľký difúzor vzadu. Mimozemskú príchuť dávajú dizajnu diódové svetlá. Karbónová karoséria je v niektorých častiach lakovaná charakteristickým oranžovým lakom, inde sú uhlíkové panely odhalené.

Motor dýcha cez centrálne umiestnený výfuk 15 fotografií v galérii Motor dýcha cez centrálne umiestnený výfuk Zdroj: McLaren

Britská automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne technické údaje o pripravovanej novinke. Zákulisné informácie však hovoria, že P1 využije upravenú verziu motora z modelu MP4-12C. Dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom 3,8 litra by mal byť vyladený na 800 až 900 konských síl. Sekundovať by mu navyše mal aj systém KERS s elektromotorom. Celkový výkon systému tak môže presiahnuť tisíc koní, čo by malo byť dosť na titul kráľa.

Aká bude pravda o tomto pohone sa zatiaľ nedozvieme. Na parížskom autosalóne bude McLaren prezentovať len štúdiu svojej vlajkovej lode, ktorá môže pri predstavení zostať aj celkom bez technických detailov. Sériový kúsok by sme mali spoznať počas budúceho roka. Ešte v jeho priebehu sa má novinka dostať aj do predaja.

Štúdia McLaren P1 naživo 15 fotografií v galérii Štúdia McLaren P1 naživo Zdroj: Marek Pokrývka

Doplnené 2.10. o 17:00: Spoločnosť McLaren pri debute podľa predpokladov nezverejnila žiadne technické detaily o novom superšporte. Prezradila však, že si na ne budeme musieť počkať do ženevského autosalónu. Je teda pravdepodobné, že vo Švajčiarsku už uvidíme finálny variant automobilu s kompletným interiérom aj výkonnými vnútornosťami.

BANNER300


Najnovšie články
Slováci si vyberali z pol milióna jazdeniek

Hmotnosť pick-upu klesla o zhruba 200 kilogramov. Disponovať bude aj motormi V8, ktoré môžu teoreticky pracovať len na jeden valec.

Chevrolet Silverado podstúpil veľkú diétu

Novinka s označením Kamiq svojou vizážou pripomína súrodencov. Odhalená je v predstihu, premiéru má absolvovať na autosalóne v Pekingu.

Prekvapenie: Škoda pripravuje ďalšie SUV

GR Super Sport Concept vo veľkej miere vychádza z vytrvalostného pretekára, okrem dizajnu bol motoršport aj zdrojom pohonu.

Toyota odhalila kupé s výkonom 1 000 koní

Zlodeji využijú čokoľvek, aby sa dostali k peniazom alebo cennostiam motoristov. V Česku, neďaleko našich hraníc, sa začínajú množiť krádeže podľa overeného...

Zlodeji oživili úspešný trik a vykrádajú vozidlá

Podľa predbežných údajov sme aj vlani prekonali miliónovú hranicu vozidiel vyrobených na Slovensku. Z hľadiska počtu vyrobených áut na 1 000 obyvateľov sme aj...

Vlani sa u nás vyrobilo vyše milióna áut

Netradičný kríženec kupé a hatchbacku sa rozmerovo takmer nezmenil. Má však upravený dizajn, lepšie vybavenie a tri pohonné jednotky.

Hyundai Veloster dostal rovno aj verziu N
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×