Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Malý crossover SsangYong, kapitola tretia

PARÍŽ 2012     Prototyp e-XIV vymenil konvenčný pohon za elektromotor so spaľovacou jednotkou predlžujúcou dojazd.a
3 12.09.2012 / Marek Pokrývka

Kórejská automobilka SsangYong odhalila svetu štúdiu e-XIV. Pre výrobcu ide o tretí evolučný stupeň na tému malého crossoveru. Pôvodný koncept XIV-1 sme videli minulý rok vo Frankfurte, jeho nasledovníka XIV-2 na jarnom ženevskom autosalóne.

SsangYong uvedie v Paríži tretiu štúdiu s názvom XIV 3 fotografie v galérii SsangYong uvedie v Paríži tretiu štúdiu s názvom XIV

Tretia kapitola priamo nadväzuje na druhú. Z hľadiska dizajnu sa zmenila predná časť, ktorá dostala uhladenejšie tvary, perforovaný nárazník a diódové osvetlenie. Kapota má čiernu stredovú časť, ktorá korešponduje s novými dvojfarebnými diskami kolies. Zadné partie ostali v takmer nezmenenej podobe, svetlá však majú číre prekrytie. Pôvodnú plátennú zhrňovaciu strechu nahradil sklenený kúsok so solárnymi článkami.

Prototyp má elektrický pohon s predĺženým dojazdom 3 fotografie v galérii Prototyp má elektrický pohon s predĺženým dojazdom

Solárne články i označenie e-XIV napovedajú, že pod plechmi sa skrýva alternatívny pohon. Koncept uvádza do pohybu elektromotor čerpajúci šťavu z akumulátora. Na predĺženie dojazdu má slúžiť 1,6-litrový spaľovací agregát. Automobilka neprezradila bližšie údaje, uviedla len rozmery auta (dĺžka: 4 160 mm, šírka: 1 790 mm, výška: 1 575 mm, rázvor: 2 600 mm). Viac sa máme dozvedieť pri parížskej premiére.

BANNER300


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×