Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Študenti vyrobili limuzínu Dacia Duster

Pred ukončením štúdia sa vyše dve desiatky rumunských študentov podpísali pod vznik unikátneho predĺženého Dusteru s vybavením mobilnej kancelárie.
7 6 príspevkov 13.08.2012 / Marek Pokrývka

Rumunská automobilka Dacia sa dala na výrobu limuzín. Hlúposť? Našťastie áno. Minimálne jedna limuzína tejto lacnej značky však predsa existuje. Za jedinečným Dusterom stoja študenti technických univerzít v domovskej krajine Dacie, ktorí ho v rámci svojej prípravy na ukončenie štúdia prerobili na rozmernú mobilnú kanceláriu.

Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia 7 fotografií v galérii Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia Zdroj: Dacia

Takmer šesť metrov pokrytých cez Wi-Fi

Študenti sa s lacným SUV nemaznali. Rozrezali ho na polovicu pri B-stĺpiku a medzi dve časti auta pridali zhruba 1,5 metra plechu a skla. Rázvor Dacie narástol na 4,19 metra, celková dĺžka auta dosahuje až 5,86 metra. Bočnú časť oživili konštruktéri panelom z lešteného kovu. Karosériu pokrýva matný čierny lak, inak je SUV v pôvodnej podobe.

Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery 7 fotografií v galérii Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery Zdroj: Dacia

Časť strechy je sklenená a vnáša svetlo do interiéru. Predĺžené partie sú zvnútra očalúnené, pribudlo aj extra osvetlenie. Z auta zmizlo miesto pre pasažiera vpredu a pôvodná zadná lavica. Tú nahradili dve samostatné sedadlá, ďalšia dvojica pribudla oproti nim. Priestor medzi sedadlami je tvorený pracovnými stolíkmi a odkladacími priestormi.

Zadná časť limuzíny má oddelenú klimatizáciu, vo výbave nechýba ani chladnička. Duster komunikuje so svetom prostredníctvom 3G, vnútorný priestor je pokrytý internetovým pripojením cez Wi-Fi. Multimediálne vybavenie tvoria aj nové displeje a prídavné ozvučenie.

Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba 7 fotografií v galérii Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba Zdroj: Dacia

Pätnástich študentov najala divízia Renaultu

Hmotnosť auta sa predĺžením a doplnením vybavenia zvýšila o vyše tristo kilogramov. Napriek tomu sa po technickej stránke nič nezmenilo. Predné kolesá limuzíny poháňa pôvodný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 148 Nm z rumunského kolosu šprintéra určite neurobia.

Limuzína Duster možno neoslní rýchlosťou, dôležité však je, že je pojazdná a funkčná. Originálny projekt totiž nebol iba výkrikom do tmy. Na jeho príprave sa podieľalo dvadsaťtri študentov z rôznych technických univerzít a pätnásť z nich následne dostalo  angažmán v divízii Renault Technologie Roumanie. Čo sa stane so špeciálnou Daciou zatiaľ nevedno.

BANNER300


Najnovšie články
Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom

Výrobca airbagov Takata síce zbankrotoval, do problémy s jeho airbagmi stále pretrvávajú. Automobilky totiž musia kompenzovať poškodených zákazníkov...

Ford odškodní klientov pre airbagy Takata

Na Slovensku často vznikajú aj fascinujúce veci, na ktoré môžeme byť hrdí. Jedným z nich môže byť znovuzrodenie Tatry 603X Coupé, ktorá sa mohla stať jedným...

Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×