Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Študenti vyrobili limuzínu Dacia Duster

Pred ukončením štúdia sa vyše dve desiatky rumunských študentov podpísali pod vznik unikátneho predĺženého Dusteru s vybavením mobilnej kancelárie.
7 6 príspevkov 13.08.2012 / Marek Pokrývka

Rumunská automobilka Dacia sa dala na výrobu limuzín. Hlúposť? Našťastie áno. Minimálne jedna limuzína tejto lacnej značky však predsa existuje. Za jedinečným Dusterom stoja študenti technických univerzít v domovskej krajine Dacie, ktorí ho v rámci svojej prípravy na ukončenie štúdia prerobili na rozmernú mobilnú kanceláriu.

Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia 7 fotografií v galérii Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia

Takmer šesť metrov pokrytých cez Wi-Fi

Študenti sa s lacným SUV nemaznali. Rozrezali ho na polovicu pri B-stĺpiku a medzi dve časti auta pridali zhruba 1,5 metra plechu a skla. Rázvor Dacie narástol na 4,19 metra, celková dĺžka auta dosahuje až 5,86 metra. Bočnú časť oživili konštruktéri panelom z lešteného kovu. Karosériu pokrýva matný čierny lak, inak je SUV v pôvodnej podobe.

Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery 7 fotografií v galérii Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery

Časť strechy je sklenená a vnáša svetlo do interiéru. Predĺžené partie sú zvnútra očalúnené, pribudlo aj extra osvetlenie. Z auta zmizlo miesto pre pasažiera vpredu a pôvodná zadná lavica. Tú nahradili dve samostatné sedadlá, ďalšia dvojica pribudla oproti nim. Priestor medzi sedadlami je tvorený pracovnými stolíkmi a odkladacími priestormi.

Zadná časť limuzíny má oddelenú klimatizáciu, vo výbave nechýba ani chladnička. Duster komunikuje so svetom prostredníctvom 3G, vnútorný priestor je pokrytý internetovým pripojením cez Wi-Fi. Multimediálne vybavenie tvoria aj nové displeje a prídavné ozvučenie.

Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba 7 fotografií v galérii Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba

Pätnástich študentov najala divízia Renaultu

Hmotnosť auta sa predĺžením a doplnením vybavenia zvýšila o vyše tristo kilogramov. Napriek tomu sa po technickej stránke nič nezmenilo. Predné kolesá limuzíny poháňa pôvodný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 148 Nm z rumunského kolosu šprintéra určite neurobia.

Limuzína Duster možno neoslní rýchlosťou, dôležité však je, že je pojazdná a funkčná. Originálny projekt totiž nebol iba výkrikom do tmy. Na jeho príprave sa podieľalo dvadsaťtri študentov z rôznych technických univerzít a pätnásť z nich následne dostalo  angažmán v divízii Renault Technologie Roumanie. Čo sa stane so špeciálnou Daciou zatiaľ nevedno.

BANNER300


Najnovšie články
Loeb drtil konkurenciu na aute z roku 1999

Do zameriavača vyšetrovateľov dieselgate sa dostal manažér Porsche. Ten má pomáhať pri riešení kauzy, no v skutočnosti vedel o softvéri dávno pred prevalením...

Vyšetrovateľ dieselgate dávno vedel o softvéri

Z fotografie zadných partií plug-in hybridu je evidentné, že rozdiely medzi koncernovými modelmi sa popri označeniach dotknút len detailov.

Buick Velite 5 bude dvojčaťom typu Volt

Reklama je väčšinou vnímaná negatívne a pôsobí otravne. Bentley ju však posunulo na vyššiu úroveň, zhotovilo extrémne detailnú fotku Dubaja. Dokážete na nej...

Geniálna reklama: Nájdite Bentley v Dubaji

Volvo XC90 sa po náraze iného automobilu prevrátilo na bok. Spoločnosť po havárii všetky ďalšie testy svojej technológie prerušila.

Autonómne vozidlo Uber malo nehodu

Vodiči sa popri šoférovaní neraz zaoberajú všeličím. Ak by sme však zákon o premávke vzali doslovne, vodič nesmie okrem riadenia vozidla robiť nič, v podstate...

Viete, čo všetko nesmiete robiť za volantom?

Česká vláda nariadila, aby štvrtina všetkých vozidiel pre štátne inštitúcie jazdila na alternatívny pohon. Vhodné sú pohony na CNG a LNG, hybridy aj...

České úrady musia kupovať aj „zelené“ autá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×