Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Študenti vyrobili limuzínu Dacia Duster

Pred ukončením štúdia sa vyše dve desiatky rumunských študentov podpísali pod vznik unikátneho predĺženého Dusteru s vybavením mobilnej kancelárie.
7 6 príspevkov 13.08.2012 / Marek Pokrývka

Rumunská automobilka Dacia sa dala na výrobu limuzín. Hlúposť? Našťastie áno. Minimálne jedna limuzína tejto lacnej značky však predsa existuje. Za jedinečným Dusterom stoja študenti technických univerzít v domovskej krajine Dacie, ktorí ho v rámci svojej prípravy na ukončenie štúdia prerobili na rozmernú mobilnú kanceláriu.

Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia 7 fotografií v galérii Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia Zdroj: Dacia

Takmer šesť metrov pokrytých cez Wi-Fi

Študenti sa s lacným SUV nemaznali. Rozrezali ho na polovicu pri B-stĺpiku a medzi dve časti auta pridali zhruba 1,5 metra plechu a skla. Rázvor Dacie narástol na 4,19 metra, celková dĺžka auta dosahuje až 5,86 metra. Bočnú časť oživili konštruktéri panelom z lešteného kovu. Karosériu pokrýva matný čierny lak, inak je SUV v pôvodnej podobe.

Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery 7 fotografií v galérii Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery Zdroj: Dacia

Časť strechy je sklenená a vnáša svetlo do interiéru. Predĺžené partie sú zvnútra očalúnené, pribudlo aj extra osvetlenie. Z auta zmizlo miesto pre pasažiera vpredu a pôvodná zadná lavica. Tú nahradili dve samostatné sedadlá, ďalšia dvojica pribudla oproti nim. Priestor medzi sedadlami je tvorený pracovnými stolíkmi a odkladacími priestormi.

Zadná časť limuzíny má oddelenú klimatizáciu, vo výbave nechýba ani chladnička. Duster komunikuje so svetom prostredníctvom 3G, vnútorný priestor je pokrytý internetovým pripojením cez Wi-Fi. Multimediálne vybavenie tvoria aj nové displeje a prídavné ozvučenie.

Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba 7 fotografií v galérii Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba Zdroj: Dacia

Pätnástich študentov najala divízia Renaultu

Hmotnosť auta sa predĺžením a doplnením vybavenia zvýšila o vyše tristo kilogramov. Napriek tomu sa po technickej stránke nič nezmenilo. Predné kolesá limuzíny poháňa pôvodný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 148 Nm z rumunského kolosu šprintéra určite neurobia.

Limuzína Duster možno neoslní rýchlosťou, dôležité však je, že je pojazdná a funkčná. Originálny projekt totiž nebol iba výkrikom do tmy. Na jeho príprave sa podieľalo dvadsaťtri študentov z rôznych technických univerzít a pätnásť z nich následne dostalo  angažmán v divízii Renault Technologie Roumanie. Čo sa stane so špeciálnou Daciou zatiaľ nevedno.

BANNER300


Najnovšie články
Fiat Chrysler chce zdvojnásobiť zisky

Prototyp predstavený pred sedemdesiatimi rokmi v Amsterdame vyše šesť dekád odpočíval, reštaurovanie má napraviť škody zanechané zubom času.

Úplne prvý Land Rover prejde renováciou

Ešte pred sklonkom života aktuálnej generácie Fordu Focus sme mali možnosť absolvovať rande s jednou z jeho najlepších verzií. Vyhotovenie ST Line tu dáva...

Test Ford Focus ST Line: Baví vás šoférovanie?

Siedma generácia obľúbeného sedanu pôsobí oproti predchodcovi dospelejšie. Stojí na platforme MQB a poháňať ju bude motor 1.4 TSI.

Jetta by mala VW vrátiť na výslnie v USA

Hybridný sedan chce konkurovať triednemu bestselleru. Vo svojich útrobách spojí benzínový štvorvalec, elektromotor a batériu uloženú pod sedadlami.

Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×