Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zvýšené poplatky zaplatíme aj za autá strednej triedy

Doplnkovú daň pri registrácii zaplatia všetci majitelia áut s výkonom nad 80 kilowattov. Ročne to znamená približne sedemdesiattisíc vozidiel.
1 238 príspevkov 02.07.2012 / ČTK

Zvláštna registračná daň na automobily, ktorú slovenská vláda pôvodne chcela uvaliť na luxusné automobily, sa bude evidentne vzťahovať aj na autá strednej triedy. Nový poplatok by mal zaťažiť všetky automobily s výkonom motora nad 80 kilowattov. To by postihlo napríklad aj výkonnejšie verzie automobilu Škoda Octavia, ktorá je najpredávanejšou značkou na Slovensku. Napísali to dnes Hospodárske noviny.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie štátnych financií. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii (na Slovensku),“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Ilustračná snímka. Zdroj:  Thinstock

Registračná daň sa má vzťahovať na zhruba sedemdesiattisíc áut ročne, nielen nových vozidiel, ale aj ojazdených automobilov dovezených zo zahraničia. Štát by z novej dane mohol získať viac ako 31 miliónov eur ročne. Jej zavedenie sa očakáva už v tomto roku, nová daň ale podľa predajcov výraznejšie zmeny na trhu nespôsobí. Najväčší záujem v krajine je vraj o vozidlá s výkonom motoru do 77 kilowattov, ktoré registračnej dani rovnako ako elektromobily a hybridné automobily podliehať nebudú.

Zvláštny registračný poplatok na autá zaviedli podľa novín dve desiatky európskych štátov. Napríklad vysoká sadzba poplatku v susednom Maďarsku údajne spôsobila, že Maďari si autá začali registrovať v zahraničí.

(ČTK)

BANNER300

AutoMoto.sk komentuje:

Registračná daň síce nie je v Európe žiadnou novinkou, otázkou je, čo ňou vlastne vláda sleduje. Pôvodne sa kompetentní vyjadrovali, že pôjde o akúsi formu ekologickej dane. Vzťahovať ekologický aspekt výlučne k výkonu motora však nedáva zmysel, nakoľko mnoho závisí od konštrukcie motora a nejeden silný diesel má aspoň papierovo nižšie emisie než slabší benzínový.

Podľa teraz zverejnených vyjadrení ide výlučne o zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu. Jediné pozitívum na tom celom je fakt, že konečne sa ministerstvo financií prestalo schovávať za štít ekológie a priznalo farbu. Tým sa však zoznam pozitív aj končí. A keďže ide o "ozdravenie štátneho rozpočtu", má bežná Slovač smolu. Bude musieť zas nastaviť chrbát a držať pusu a krok.

Len by nás zaujímalo, kedy konečne vláda prestane siahať ľuďom na ťažko zarobené peniaze a namiesto toho začne upratovať vo vlastnom dvore? Vážený pán premiér, páni poslanci, čo takto konečne urobiť poriadok vo verejnom obstarávaní? Tam unikajú milióny a podľa nás podstatne viac než 31 miliónov eur, ktoré by mala priniesť nová daň.

Soňa Zverková


Najnovšie články
Loeb drtil konkurenciu na aute z roku 1999

Do zameriavača vyšetrovateľov dieselgate sa dostal manažér Porsche. Ten má pomáhať pri riešení kauzy, no v skutočnosti vedel o softvéri dávno pred prevalením...

Vyšetrovateľ dieselgate dávno vedel o softvéri

Z fotografie zadných partií plug-in hybridu je evidentné, že rozdiely medzi koncernovými modelmi sa popri označeniach dotknút len detailov.

Buick Velite 5 bude dvojčaťom typu Volt

Reklama je väčšinou vnímaná negatívne a pôsobí otravne. Bentley ju však posunulo na vyššiu úroveň, zhotovilo extrémne detailnú fotku Dubaja. Dokážete na nej...

Geniálna reklama: Nájdite Bentley v Dubaji

Volvo XC90 sa po náraze iného automobilu prevrátilo na bok. Spoločnosť po havárii všetky ďalšie testy svojej technológie prerušila.

Autonómne vozidlo Uber malo nehodu

Vodiči sa popri šoférovaní neraz zaoberajú všeličím. Ak by sme však zákon o premávke vzali doslovne, vodič nesmie okrem riadenia vozidla robiť nič, v podstate...

Viete, čo všetko nesmiete robiť za volantom?

Česká vláda nariadila, aby štvrtina všetkých vozidiel pre štátne inštitúcie jazdila na alternatívny pohon. Vhodné sú pohony na CNG a LNG, hybridy aj...

České úrady musia kupovať aj „zelené“ autá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×