Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Skroťte svoju klimatizáciu

Ako v horúčavách neprechladnúť? Používajte klímu rozumne...
1 20.06.2012 / inzercia

Je to zvláštne, ale viacero ľudí v tieto dni dokáže prechladnúť, ochorieť a miesto dovolenky čerpajú PN. Ako je to možné, keď vonku je cez deň slušne cez 30 a v noci nie menej než 20 °C? Chodíte len do práce, máte toho veľa, už sa neviete dočkať dovolenky... Nočné kúpanie, veľké zmrzliny a nanuky sú na programe až tam. Na vine je klíma, presnejšie jej zlé nastavenie.

Na zmiernenie páľavy a vysokých teplôt používame klimatizáciu. Či v práci, alebo v aute. Auto s klímou je už v zásade samozrejmosť aj v našich končinách. Viete ju však používať zdravo a správne? Mnohí seba aj posádku vystavujú doslova šokovej terapii. Teploty nad 30 °C robia z auta každej farby objekt, v ktorom je slušne cez 40 °C.

Najrozumnejšie riešenie je, podľa mnohých, klíma na minimum. Áno, ale doslova len na pár minút. Vychlaďte vnútro a hneď to nastavte správne. Inak je to veľmi nebezpečné! Naše telo nie je pripravené na dlhodobé tepelné šoky. Rozdiely väčšie než +/- 10 °C nemusí slabší organizmus zvládnuť. Časté striedanie prostredí sa podpisuje aj na dlhodobom zdraví silnejších jedincov. Použiť klimatizáciu pre lepšiu koncentráciu a pohodlie pri cestovaní je fajn. Ale nie spôsobom chladničky - čím viac je vonku, tým menej mám vnútri.

Takto by to na displeji malo v horúčavách byť len pár minút. Potom treba „naladiť" teplotu max. o 5-7oC nižšiu ako je vonku
Takto by to na displeji malo v horúčavách byť len pár minút. Potom treba „naladiť“ teplotu max. o 5-7 °C nižšiu ako je vonku

Optimálne je nastaviť klímu o max 5 °C nižšie, ako je vonku. Vyskúšajte to a zistíte, že vzduch z vetrákov bude stále dosť chladný, no nie ľadový. Ak totiž chcete dostať v aute s automatickou klímou teplotu na laboratórnych 21 °C, vzduch z vetrákov nebude mať ani 19... Ak sa dokážete držať pravidla max. o 5-7 stupňov menej, minimalizujete riziko teplotného šoku a prechladnutia celého tela či niektorých svalov. Je takmer isté, že ste spotení. Autá majú možnosť nastaviť klímu v rozsahu 16 - 28 °C.

Nie je pravda, že teploty nad 21°C sú určené len na zohrievanie interiéru v zime. Aj v lete má zmysel nastaviť si klímu na 25-28 °C, pokiaľ teplomer vonku ukazuje viac než 30 – 35 °C. Ocení to nie len váš organizmus, ale aj vaše deti a starší spolucestujúci. Používajte klímu správne. Nerobte si z auta chladničku a zo seba stále chorého..

Marián Čabák, inštruktor Školy šmyku SuperDRIVE, www.superdrive.sk.

-- inzercia platená --

BANNER300


Najnovšie články
Kvíz: Japonské legendy z prelomu tisícročí

Volkswagen Golf patrí dlhodobo k najpredávanejším autám svojej triedy, aktuálna generácia sa ale musela vysporiadať s viacerými vážnymi problémami. Pozrite sa,...

Jazdený VW Golf VII: Problémy mu neublížili

Kabriolet bude najmladším členom rodiny, na fotografii ho zatiaľ zahaľuje tma. Od kupé sa bude líšiť oknami a strechou.

Otvorenú triedu E uvidíme v Ženeve

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 25. februára 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Britský obor dostane od nemeckej spoločnosti masívne blatníky, agresívny predný nárazník i kolesá s maximálnym priemerom 24 palcov.

Bentayga od Lumma Design bude brutálna

Košickí policajti vo štvrtok odchytili piráta z Maďarska, ktorý na Porsche Cayenne prekročil rýchlosť o vyše 70 km/h. Nateraz skončil bez vodičského preukazu.

Pirát z Maďarska prekročil rýchlosť o 70 km/h

PRVÁ JAZDA Konštruktéri to pri tomto vozidle nemali jednoduché. Dostali za úlohu vytvoriť kompaktné SUV, ktoré ale bude spĺňať jednu podmienku. Musí odviezť...

Peugeot 5008: Začiatok novej éry SUV
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×